Chidaneh.com placeholder image

انواع بانکه، مدل های متنوعی برای آشپزخانه شما!

به قلم: تحریریه چیدانه

از آنجایی که فضای آشپزخانه همیشه پر از وسایل کوچک و بزرگی است که به طور روزانه مورد استفاده قرار می گیرند، معمولا این فضا را می توان به عنوان یکی از شلوغ ترین بخش های خانه در نظر گرفت. به همین دلیل نیز طبقه بندی و نظم دهی آشپزخانه مقوله ای بسیار مهم و غیر قابل اجتناب است. امروزه وسایل بسیار متنوع و متفاوتی در بازار موجود هستند که هر کدام به نوعی می توانند در نظم دهی آشپزخانه شما موثر باشند و فضای کابینت ها و کمدهایتان را به خوبی سر و سامان دهند.

انواع بانکه

تابلو فرش ریحان

انواع بانکه

بانکه ها یکی از مهم ترین و پرکاربردترین وسایل نظم دهی در آشپزخانه هستند، ظروف و قوطی هایی که در متریال ها و اشکال متفاوتی طراحی و تولید می شوند و فضای ایده آلی را برای قرارگیری انواع حبوبات، تنقلات و… مهیا می کنند. در این مطلب از وب سایت چیدانه با شما هستیم تا در رابطه با انواع بانکه برایتان بگوییم.

فروشگاه اینترنتی شیک و تک
بانکه گل برجسته سه سایز شیک و تک طرح کوکب
فروشگاه اینترنتی شیک و تک

مدل درب انواع بانکه ها

به طور کلی انواع بانکه ها را می توان از چند نظر از هم تفکیک کرد. یکی از مهم ترین تقسیم بندی های انواع بانکه ها به مدل و نوع درب آنها مربوط می شود. به طور کلی انواع بانکه ها از نظر طراحی درب به این موارد تقسیم بندی می شوند:

  • درب پیچی
  • درب فشاری
  • درب چفتی یا قفلی
  • درب بادکشی یا وکیوم شونده
  • درب کشویی و…

در کنار این نیز متریال و جنس درب های انواع بانکه ها نیز از تنوع بسیار زیادی برخوردار است که بسته به جنس و نوع بدنه آن به دسته بندی های متفاوتی تقسیم می شود. معمولا انواع بانکه ها دارای درب هایی از جنس های شیشه ای، چوبی، پلاستیک، فلزی، سیلیکونی، سرامیک، پلی رزین، اکریلیک و… هستند.

لوازم خانگی سیلویا
بانکه شیشه ای متوسط
لوازم خانگی سیلویا

انواع مدل بانکه ها

از دیدگاهی دیگر می توان انواع بانکه ها را نسبت به سایز و همین طور مدل آنها نیز به دسته بندی ها و مدل های متفاوتی تقسیم بندی کرد. امروزه بانکه هایی که در بازار وجود دارند از تنوع بسیار بالایی برخوردار هستند و در نتیجه شما می توانید متناسب با نیاز، بودجه و همین طور فضایی که در آشپزخانه تان دارید مدل های متفاوتی از بانکه ها را خریداری کنید.

تنوع بانکه

 معمولا انواع مدل بانکه ها شامل بانکه هایی در سایزهای متفاوت و یا سایزهای مشابه هم قابل دسترسی هستند. در کنار این نیز مدل بانکه ها، هم در شکل های دارای استند طراحی می شوند و هم در مدل های شلف دار. در نتیجه شما می توانید متناسب با اولویت های خود، انتخاب درست و هوشمندانه ای داشته باشید. در اینجا باید اضافه کنیم که رنگ بندی بانکه هایی که امروزه در بازار موجود هستند هم بسیار متنوع خواهند بود.

مدل بانکه

جنس انواع بانکه ها

طبیعتا یکی از مهم ترین معیارهای خرید و انتخاب بانکه ها از نظر شما، جنس و متریال بدنه آنهاست. در اینجا باید بگوییم که جنس و متریال بدنه بانکه ها هم مثل درب آنها از تنوع بسیار بالایی برخوردار است. به همین دلیل نیز می توان آنها را در دسته بندی هایی این چنینی قرار داد:

  • بانکه های شیشه ای
  • بانکه های پلاستیکی
  • بانکه های چینی
  • بانکه های چوبی
  • بانکه های استیل
  • بانکه های اکریلیک
  • بانکه های سرامیک
  • بانکه های ترکیبی

جنس بانکه

طبیعتا هر کدام از این مدل ها، ویژگی های مخصوص به خود را دارند که همین ویژگی ها نیز می توانند در انتخاب این محصولات موثر باشند. برای مثال بانکه های شیشه ای این امکان را برای شما فراهم می کنند که به راحتی بتوانید از محتویات درون شیشه ها مطلع شوید و دیگر لازم نباشد که درب هر کدام را دانه دانه باز کنید تا درون آن را ببینید.

در کنار این، بانکه های چوبی نیز می توانند گرما و زیبایی بیشتری را به فضای آشپزخانه و یا کابینت شما ببخشند. علاوه بر این بد نیست بگوییم که بانکه های فلزی نیز از تنوع بسیار زیادی برخوردار هستند و همین موضوع نیز می تواند تنوع و زیبایی بیشتری را به طراحی دکوراسیون آشپزخانه شما ببخشد. به همین دلیل نیز شما می توانید متناسب با سلیقه و همین طور اولویت های خود به سراغ متریال انواع بانکه ها بروید و بانکه مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

فروشگاه اینترنتی شیک و تک
بانکه سه سایز شیک و تک مدل گل برجسته میخک
فروشگاه اینترنتی شیک و تک

یکی از معیارهای مهم دیگری که می تواند در این انتخاب به کمک شما بیاید سبک کلی دکوراسیون آشپزخانه شماست. برای مثال بانکه های استیل می توانند انتخاب های بسیار خوبی برای دکوراسیون های مدرن، صنعتی و… باشند. در صورتی که بانکه های سرامیکی غالبا برای آشپزخانه هایی با سبک های کلاسیک، تلفیقی، وینتیج، مدرن و… مناسب خواهند بود.

توصیه دیگری که برایتان داریم این است که در زمان انتخاب متریال انواع بانکه ها حتما به نشکن بودن یا نبود آنها توجه داشته باشید. بهتر است که به سراغ مدل هایی بروید که در عین حال که نشکن هستند خیال شما را از بابت طول عمرشان نیز راحت می کنند.

“برای سفارش از ثبت درخواست رایگان چیدانه کمک بگیرید"

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه کنید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه