Chidaneh.com placeholder image

کابینت پیش ساخته و انواع آن؛ آماده تحویل بگیرید!

به قلم: آرمین سرخوش افشار

معمولا افراد در هنگام ساخت و طراحی دکوراسیون خانه خود با سوالات و ابهاماتی مواجه می‌شوند. رنگ و طرح فرش، رنگ دیوار، نوع و طرح مبلمان، نوع و طرح کاغذدیواری و به طور کلی طراحی سالن، اتاق‌ها و آشپزخانه مهم‌ترین مواردی هستند که افراد در هنگام تغییر دکوراسیون یا نقل مکان کردن به خانه جدید با آن مواجه می‌شوند. در این مقاله ما به بررسی کلی یکی از مهم‌ترین ابهامات شما در زمینه انتخاب نوع کابینت پیش ساخته برای آشپزخانه، می‌پردازیم. در ادامه به بررسی انواع، مزایا و معایب، تاثیر کابینت پیش ساخته بر دکوراسیون داخلی می‌پردازیم و هر اطلاعاتی که شما برای آشنایی با آن‌ها نیاز دارید، در اختیارتان قرار می‌گیرد. 

بیشتر بخوانید: انواع کاغذ دیواری را قبل از خرید بشناسید!

تابلو فرش ریحان

کابینت پیش ساخته شده یا آماده چیست؟ 

کابینت‌ جز جدانشدنی آشپزخانه هاست که به مقدار زیادی در نگهداری لوازم مورد نیاز برای آشپزی به افراد کمک می‌کند. علاوه بر این، طراحی کابینت‌ها تاثیر بسیار زیادی در دکوارسیون داخلی آشپزخانه می‌گذارد. یکی از انواع کابینت‌ها، کابینت پیش ساخته یا آماده است. همانطور که از اسم آن‌ها مشخص است، اندازه، طراحی و رنگ این کابینت ها از قبل مشخص است. به همین دلیل افراد در هنگام انتخاب کابینت آماده از استانداردهایی پیروی می‌کنند. 

کابینت آماده در آشپزخانه

اگر شما فردی هستید که مشغله‌های فراوان کاری به شما اجازه نمی‌دهد که به انتخاب کابینت خود بپردازید، کابینت آماده می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. به دلیل اینکه کابینت پیش ساخته از قبل در مقیاس‌های استانداردی تولید شده، معمولا در هنگام انتخاب باعث ایجاد محدودیت‌هایی برای افراد می‌شود. اگر شما به دنبال این هستید که در کوتاه‌ترین زمان ممکن کابینت خانه شما آماده و نصب شود، کابینت پیش ساخته یا آماده مناسب‌ترین انتخاب برای شماست.

بیشتر بخوانید: بهترین مدل کابینت ام دی اف، کدوم رو انتخاب می کنید؟

استانداردهای کابینت پیش ساخته

از مهم‌ترین استاندارهایی که در ساخت انواع کابینت پیش ساخته درنظر گرفته می‌شود می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس روکش درب: این نوع کابینت‌ها معمولا با بدنه از جنس MDF یا چوب‌هایی با کیفیت پایین‌تر ساخته می‌شوند. این روکش درب کابینت پیش ساخته است که نشان دهنده نوع آن خواهد بود. در ارتباط با انواع و ویژگی های روکش کابینت‌های پیش ساخته، در ادامه بطور مفصل صحبت می‌کنیم.
  • اندازه: اسم کابینت پیش ساخته به دلیل از قبل آماده بودن آن است. این نوع کابینت‌ها از قبل با اندازه‌های مشخصی تولید شده‌اند. در این حالت شما باید اندازه فضایی که کابینت در آن قرار می‌گیرد را به فرد فروشنده بگویید تا کابینتی که از قبل آماده شده است را برای شما بفرستد. در این حالت ممکن است شما به دلایل اشتباه در اندازه‌گیری، اندازه کابینت خود را اشتباه بگویید. همین مورد می‌تواند باعث بروز مشکل در روند استفاده از کابینت پیش ساخته شود. به همین دلیل حتما اندازه گیری را دقیق انجام دهید، چون این کابینت‎‌ها از قبل با اندازه‎‌های مشخص تولید می‌شوند.
  • طرح و رنگ: طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی در ساخت کابینت پیش ساخته بکار برده می‌شود. حتما قبل از انتخاب کابینت موردنظر، به خوبی موقعیت و فضای آشپزخانه یا سالن خود را درنظر بگیرید، تا بتوانید بهترین رنگ و طرح مناسب با سلیقه و فضای خود انتخاب کنید.
کابینت های‌گلاس سفید

انواع کابینت پیش ساخته و خصوصیات آن ها

معمولا صنایع چوبی، به دلیل تنوع در نوع چوب و طراحی آنها، از گستردگی بالایی برخوردارند. کابینت پیش ساخته در سبک‌های کلاسیک و مدرن ساخته شده‌اند. این کابینت‌ها، بدنه یکسان ولی ساختار داخلی متفاوتی دارند. از بین کابینت‌های مدرن می‌توان به کابینت گلاس و MDF اشاره کرد و سبک کلاسیک نیز می‌توان ممبران را نام برد. در این بخش بطور کامل به بررسی انواع کابینت آماده و خصوصیات هرکدام می‌پردازیم:

کابینت های‌گلاس اکلیلی

کابینت آماده های‌گلاس:

این نوع از کابینت‌های پیش ساخته در دسته کابینت‌های مدرن قرار می‌گیرد. کابینت پیش ساخته های‌گلاس از ورقه‌هایی ساخته شده‌اند که مرکز آنها از جنس MDF و از روکشی پلاستیکی به نام پلاکسی گلاس تشکیل شده است. لایه پلاستیکی پلکسی گلاس باعث ایجاد حالت شفاف و براق برروی این نوع کابینت‌ها می‌شود. در بعضی مواقع برای کاهش قیمت این کابینت‌ها به جای دو طرف، فقط در یک طرف از روکش پلاکسی استفاده می‌شود.

محبوبیت روکش پلاکسی به دلیل نمای زیبا و مقرون بصرفه بودن، بسیار بالاست. از طرفی حالت شفاف و براقی که این کابینت به آشپزخانه می‌دهد نیز خود به عنوان یکی از دلایل محبوبیت این نوع کابینت مدرن شده است.

کابینت های‌گلاس

نوع دیگری از این نوع کابینت‌ها که شباهت زیادی به کابینت های‌گلاس دارد، کابینت پلی‌گلاس است. بخش مرکزی این کابینت پیش ساخته مانند های‌گلاس از MDF است اما روکش آن از جنس پلی‌استر است. همین مورد باعث شده تا کابینت‌های پلی‌گلاس از درخشش بیشتر در مقایسه با های‌گلاس برخوردار باشند. علاوه بر این، پلی‌گلاس نسبت به خش و آسیب به سطح کابینت، مقاوم‌تر است.

اگر آشپزخانه شما به گونه‌ای طراحی شده که نورگیری بسیار کمی دارد، انتخاب کابینت‌های پیش ساخته گلاس می‌تواند برای آشپزخانه شما بسیار مناسب باشد. توانایی کابینت‌های گلاس در انعکاس و رفلکس نور باعث روشنایی بهتر و بیشتر فضای آشپزخانه هایی می شود که به حالت عادی نور بسیار کمی وارد آن می شود. 

بیشتر بخوانید: 20 مدل کابینت آشپزخانه کوچک، رنگ سفید معجزه کمبود جا!

کابینت آماده های‌گلاس از رنگبندی متنوعی برخوردار هستند. باتوجه به اینکه سلیقه و طراحی دکوراسیون منزل شما به چه حالتی باشد، رنگ کابینت های‌گلاس متفاوت می‌شود. البته با توجه به اینکه این کابینت مربوط به آشپزخانه، کمد دیوار، اتاق و … است، نیز می‌تواند متفاوت باشد. در ادامه به بررسی چند مورد از ترکیب‌های رنگ‌بندی کابینت های‌گلاس می‌پردازیم:

  • کابینت طلایی: رنگ طلایی، نشان‌دهنده شکوه است و به همین دلیل در زمان قدیم بسیار مورد استفاده قرار می‌گرفت. در زمان قدیم معمولا برای بالا بردن ارزش سازه‌های اشرافی، از رنگ طلایی استفاده می‌کردند. امروزه رنگ طلایی یکی از رنگ‌های خاصی است که اگرچه کمتر استفاده می‌شود، اما توانسته محبوبیت خود را در بین افراد سخت پسند حفظ کند.
کابینت طلایی های‌گلاس
  • کابینت تیره: رنگ‌های تیره از مناسب‌ترین و پرطرفدارترین انتخاب ها، چه به صورت تک رنگ چه ترکیب با رنگ های روشن، برای کابینت‌هاست. رنگ‌هایی نظیر مشکی، نسکافه‌ای و قهوه‌ای از مهم‌ترین ترکیبات رنگی است که برای کابینت‌ها بکار می‌برند. یکی از رنگ‌هایی که امروزه طرفداران زیادی پیدا کرده، رنگ کاپوچینو است. ترکیب این رنگ که از خانواده رنگ قهوه‌ای است، نیز با رنگ‌های روشن نظیر سفید و کرم تاثیر بسزایی بر زیبایی محیط آشپزخانه می‌گذارد.
کابینت با ترکیب مشکی و سفید

کابینت پیش ساخته های‌گلاس، نسبت به کابینت‌های دیگر زودتر خش می‌افتند و سطح آن‌ها لطمه می‌بیند. به همین دلیل در ادامه راهکارهایی برای تمیز کردن آن‌ها به شما پیشنهاد می‌دهیم:

  • از مایعات اسیدی و سفیدکننده و یا پودر ماشین لباسشویی استفاده نکنید.
  • در هنگام پاک کردن سطح کابینت از وسایل‌های زبری مانند اسفنج آهنی و زبر استفاده نکنید، زیرا می‌توانند سطح های‌گلاس را خش بیندازند.
  • برای تمیز کردن بعضی لکه‌ها مانند قهوه می‌توانید از شوینده عادی (نه اسیدی) و دستمال آغشته به آب ولرم استفاده کنید.

از مهم‌ترین مزایای کابینت های‌گلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رفلکس و انعکاس مناسب نور در فضای خانه.
  • کابینت‌هایی ساده ولی زیبا با طرح‌های مختلف موج‌دار و ساده، که در رنگ‌های براق و مات استفاده می شود.
  • قیمت مناسبی در بین کابینت های پیش ساخته.
  • به راحتی تمیز می‌شوند.

از مهم‌ترین معایب کابینت پیش ساخته های‌گلاس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به راحتی لکه چربی و کثیفی روی آن ایجاد می‌شود.
  • در صورت تماس با جسم سخت، به راحتی خش می‌افتد.
  • رطوبت‌پذیری بالایی دارد و آب را به سرعت به درون خود می‌کشد.
کابینت های‌گلاس

کابینت پیش ساخته های‌گلاس، کابینتی با سطح براق، صاف و یکدست است. سعی کنید از برخورد مستقیم و ضربه‌ای وسایل تیز جلوگیری کنید. برخلاف اجسام تیز، کابینت های‌گلاس مقاومت بالایی در برابر گرد و غبار دارد. برای تمیز کردن این کابینت‌ها، کافی است از دستمالی مرطوب استفاده کنید. 

بیشتر بخوانید: انواع چوب کابینت، بهترین کابینت های چوبی آشپزخانه!

کابینت آماده MDF:

در ابتدا و قبل از اینکه چوب‌های طبیعی جای خود را به چوب‌های صنعتی بدهند، معمولا کابینت‌ها یا از چوب طبیعی یا از فلز ساخته می‌شدند. اما امروز چوب صنعتی علاوه بر اینکه انتخاب افراد را افزایش داده، بلکه میزان مصرف و قطع چوب‌های طبیعی را کاهش داده است. محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین چوب حال حاضر در صنعت وسایل و لوازم چوبی، MDF است. MDF که خلاصه شده Medium Density Fiberboard است، امروزه به دلیل کیفیت بالا، شباهت زیاد به چوب طبیعی و طرح‌های مختلف آن، پرکاربرترین چوب در این صنعت است. MDF یا تخته فیبر با چگالی متوسط، مرکز و مغز اصلی بیشتر چوب‌های امروزی است. درواقع مغز اصلی کابینت‌ها یکسان است، اما روکش‌های مختلف باعث ایجاد تنوع در انواع کابینت شده است. در ادامه به معرفی کابینت پیش ساخته MDF، انواع رنگ‌بندی و اندازه آن می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: انواع کابینت ام دی اف، کدوم بهترینه؟

ورقه‌های MDF در اندازه و ضخامت‌های متفاوتی تولید می‌شوند و هرکدام کاربرد مخصوص به خود را دارند. معمولا ورقه‌های MDF را در 4 اندازه متنوع طراحی و تولید می‌کنند:

  • 122*244
  • 183*244
  • 183*366
  • 183*410
کابینت MDF

اگر به کابینت خانه‌های امروزی نگاه کنیم، در تمامی آن‌ها از چوب MDF استفاده شده است. همانطور که قبلا گفته شده، ماده اصلی ساده کابینت‌های امروزی، MDF است. در مراحل ساختن انواع کابینت‌های چوبی، ابتدا MDF خام را طراحی می‌کنند، سپس با روکش موردنظر سطح آن را می‌پوشانند. بطور کلی کابینت پیش ساخته MDF در سه دسته تقسیم بندی می‌شود:

  • کابینت مدرن: دسته‌ای از کابینت‌های MDF می‌باشند که معمولا از دستگیره‌های آهنربایی و مخفی استفاده می‌شود و دیگر از دستگیره‌های سنتی و استیل برای این سبک از کابینت، استفاده نمی‌شود. صفحات ضدخش و ضدآب HPL، صفحه انتخابی برای کابینت MDF مدرن می‌باشند. این کابینت‌ها نسبت به دو نوع دیگر، از قیمت پایینی برخوردار است. کابینت‌های فوق برجسته، های‌گلاس و ملامینه، 3 نوع کابینتی هستند جز دسته کابینت‌های MDF مدرن قرار می‌گیرند.
کابینتMDF  مدرن
  • کابینت کلاسیک: از سبک کابینت‌های تزئینی هستند که معمولا از منبت و معرق کاری و ستون‌ها برای تزئین این کابینت‌ها استفاده می‌شود. در کف و طاق یونیت‌های کابینت MDF کلاسیک از تاج و زیرچراغ‌هایی استفاده می‌شود که باعث تزئین زیباتر و جذابیت بهتر آن می‌شود. سنگ کورین، سنگی مصنوعی است که قابلیت ابزار خوردن مناسبی دارد و برای صفحه رویی این نوع کابینت‌ها بسیار مناسب هستند. مشخصه اصلی که برای کابینت MDF کلاسیک درنظر می‌گیرند، درب‌های حکاکی شده و ابزار خورده هستند که از طیف وسیعی از رنگ برخوردارند. 3 نوع کابینت روکش چوب، ممبران و چوبی جز این دسته از کابینت‌های MDF هستند.
کابینت MDF کلاسیک
  • کابینت نئوکلاسیک:

جدیدترین نوع کابینت آشپزخانه، کابینت MDF نئوکلاسیک است. بدنه این کابینت‌ها از جنس MDF خام است ولی ورق‌های آن با توجه به نوع آن درب متفاوت است. مانند سبک کلاسیک، این سبک نیز از منبت کاری‌هایی تشکیل شده است. سنگ مصنوعی کورین، جنس مناسبی است که برای صفحه این سبک از کابینت‌ها انتخاب می‌شود. 2 نوع کابینت پولیشی و انزو، جز این دسته از کابینت‌های MDF قرار می‌گیرند. 

کابینت MDF نئوکلاسیک

بیشتر بخوانید: انواع صفحه کابینت، 17 انتخاب برای دکوراسیون آشپزخانه!

از مهم‌ترین مزایای کابینت‌های MDF می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جذابیت ظاهری و شیک بودن این کابینت‌ها نسبت به کابینت‌های قدیمی
  • تحمل وزن بالا و عمر طولانی
  • مقرون به صرفه بودن تنوع در رنگ و طرح
  • راحتی در تمیزی

از مهم‌ترین معایب کابینت‌های MDF می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آسیب‌پذیری بالا در برابر رطوبت
  • حساسیت در برابر حرارت
  • عدم امکان ترمیم در صورت آسیب دیدن

رنگ‌بندی کابینت‌های MDF همانند های‌گلاس است، با این تفاوت که معمولا رنگ‌های ترکیبی در کابینت‌های MDF بکار نمی‌رود. اما بی‌شک یکی از ترکیب‌های زیبا در رنگ بندی کابینت‌های MDF، استفاده از کابینت‌های تیره به همراه سنگ رنگ روشن است.

کابینت MDF

بیشتر بخوانید: طرح کابینت وکیوم جدید، بهترین‌های بازار متری چند؟

کابینت آماده ممبران:

یکی از پرطرفدارترین کابینت‌ها که با طرح‌ها و نقش‌های زیبا و با سبک‌های مختلف، در دکوراسیون داخلی خانه تاثیر زیادی دارند، کابینت ممبران است. بدنه این کابینت‌ها مانند موارد دیگر، از جنس MDF و روکش رویی آن از جنس PVC می‌باشد. اگر فضای آشپزخانه بزرگی دارید کابینت آماده ممبران، که با نام کابینت وکیوم نیز شناخته می‌شود، انتخاب مناسبی برای شماست. در ادامه به بررسی انواع کابینت‌های ممبران، رنگ‌بندی و هر اطلاعاتی که شما برای آشنایی با کابینت پیش ساخته ممبران دارید، می‌پردازیم.

کابینت ممبران

کابینت‌های وکیوم نسبت به دو نوع دیگر کابینت‌ها از طرح و نقش‌های بیشتری برخوردارند. از بخش‌های مختلف این کابینت می‌توان به مواردی نظیر تاج، ویترین‌های شیشه‌ای، کابینت ایستاده و زمینی و مواردی دیگر اشاره کرد. طراحی‌های این کابینت توسط دستگاهی به نام CNC ایجاد می‌شود. پس از ایجاد طراحی‌ها بر روی ورقه‌های MDF، روکش‌های موردنظر روی آن قرار می‌گیرند. دو دسته اصلی کابینت‌های ممبران شامل کلاسیک و مدرن می‌باشند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم:

  • مدرن: کابینت مدرن ممبران، یکی از دسته‌های کابینت‌های پیش ساخته است. این کابینت‌ها دارای طرح‌های بدون سایه و همچنین ساده‌ای هستند که منبت و نقش و نگارهای متنوعی دارند. درواقع می‌توان گفت کابینت‌های مدرن و کلاسیک ممبران شباهت زیادی به هم دارند، اما نوع مدرن حالت ساده شده‌ کلاسیک است. معمولا میزان نقش و نگارها در نوع مدرن این کابینت‌ها، کمتر است.
کابینت ممبران مدرن
  • کلاسیک: نوع کلاسیک کابینت‌های ممبران به عنوان اصلی‌ترین نوع این کابینت‌ها شناخته می‌شوند. این کابینت‌ها که نسبت به حالت مدرن از نقش و نگار بیشتری برخودراند، به مقدار زیادی توجه مردم را به خودشان جلب کرده‌اند. نقش و نگار و منبت کاری این کابینت‌ها باعث می‌شوند تا به فضای آشپزخانه حالتی خاص بدهد.
کابینت کلاسیک ممبران

رنگ‌بندی کابینت‌های پیش ساخته ممبران مانند دو دسته دیگر از رنگ‌بندی متفاوت و گاهی ترکیب‌های رنگ بسیار زیبایی تشکیل شده است. از این بین، رنگ بندی سفید و سفید صدفی از زیباترین رنگ‌هایی هستند که برای این کابینت‌ها بکار می‌روند. یکی از پراستفاده‌ترین رنگ‌بندی‌ها برای کابینت‌های ممبران، سفید طلایی است. در این حالت، رنگ زمینه کابینت سفید است اما رنگ طرح و منبت‌های انجام شده، طلایی است که همین مورد باعث ایجاد جذابیتی در فضای آشپزخانه می‌شود. 

در انتخاب کابینت ممبران موردنظر، علاوه بر رنگ، باید نوع نقش و نگاری که مدنظر دارید را نیز انتخاب کنید. به دلیل نقش و نگارهای متفاوت درب و بدنه این کابینت‌ها، افراد باید طرح موردنظر خود را نیز مانند رنگ، انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: کابینت های گلاس سفید نقره‌ای، بخرم یا نخرم؟

کابینت ممبران یا وکیوم

از مهم‌ترین مزایای کابینت‌های ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قیمت مناسب
  • طرح، رنگ و نقش‌های متفاوت
  • انتخاب‌های گسترده و راحت‌تر برای مشتریان

از مهم‌ترین معایب کابینت‌های ممبران می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ایجاد خراش روی سطح کابینت، در صورت استفاده از روکش‌های نامرغوب
  • نقش و نگارهای اشتباه که می‌تواند زیبایی اثر را بگیرد
  • کاهش طول عمر مفید کابینت در صورت تابش مستقیم نور خورشید
  • احتمال بالای کنده شدن روکش کابینت در صورت استفاده از روکش‌های نامرغوب

بیشتر بخوانید: کابینت سفید و رنگ چوب، یک تیر و دو نشان!

تاثیر کابینت پیش ساخته بر دکوارسیون داخلی 

همانطور که در بخش قبل توضیح دادیم، بعضی از این کابینت‌ها مانند های‌گلاس، قابلیت زیادی در منعکس کردن نور و براق نشان دادن محیط دارند. انعکاس نور باعث می شود تا محیط بسیار زیبا و جذاب شود. بعضی دیگر مانند کابینت‌های MDF، با تنوع رنگی و ترکیباتی که در رنگ‌های این نوع کابینت می‌توان به وجود آورد، باعث زیبا شدن دکوراسیون داخلی آشپزخانه می‌شوند. کابینت‌های ممبران نیز علاوه بر تنوع رنگی، تنوع نقش و نگار زیادی دارند که همین مورد باعث ایجاد جذابیت و زیبایی فضای آشپزخانه و دکوراسیون داخلی آن می‌شوند.

کابینت پیش ساخته

مزایای استفاده از کابینت‌های پیش ساخته 

  1. کیفیت، طرح، رنگ و نقش و نگارهای متنوع و آزادی در انتخاب
  2. آماده شدن در کوتاه ترین مدت
  3. جابجایی و تمیز کردن آسان این کابینت‌ها

معایب استفاده از کابینت‌های پیش ساخته 

  1. چون این کابینت‌ها از قبل آماده شده هستند، ممکن است از چوب یا وسایل نامرغوب در آن استفاده شده باشد که همین مورد عمر کابینت را مقدار قابل توجهی کاهش می‌دهد.
  2. چون این کابینت‌ها از قبل آماده شده هستند، ممکن است اندازه مدنظر شما برای کابینت آشپزخانه با کابینت پیش ساخته متفاوت باشد و نتوانید کابینت را نصب کنید.
کابینت پیش ساخته

بیشتر بخوانید: کابینت بدون دستگیره، در این 12 آشپزخانه جواب داده!

نحوه نصب کابینت پیش ساخته

اگر اندازه کابینت پیش ساخته‌ای که شما سفارش دادید، با اندازه فضای شما یکسان بود، دیگر نگران نصب آن نباشید. کابینت‌های پیش ساخته به آسانی در روند نصبشان معروف هستند. نصب این کابینت‌ها به حدی راحت است، که اگر شما در زمینه نصب کابینت تخصص یا تجربه‌ای نداشته باشید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را نصب کنید. البته توصیه می‌شود تا از افراد متخصص برای نصب این کابینت‌ها استفاده کنید تا بعد از مدتی اتصالات شل نشود و با راحتی از روی دیوار نیفتد.

کابینت پیش ساخته بگیریم یا سفارشی؟

اگر شما فردی هستید که می توانید اندازه محیط مورد نیاز برای کابینت خود را اندازه کنید، بهتر است از کابینت پیش ساخته برای تزئین فضای آشپزخانه خود استفاده کنید. اما مهم‌ترین ایرادی که می‌توان به کابینت پیش ساخته گرفت و کابینت سفارشی را ترجیح داد، امکان یکسان نبودن اندازه که افراد اعلام می‌کنند با ابعاد کابینت پیش ساخته است. اگر این اتفاق بیفتد، افراد مجبور به پس دادن یا تعویض کابینت خود می‌شوند؛ زیرا این کابینت‌ها از قبل سرهم شده و آماده نصب هستند و اندازه مشخصی دارند. 

اگر این موضوع باعث نگرانی شما می‌شود، پیشنهاد می‌کنیم تا از حالت سفارشی استفاده کنید تا در هنگام نصب کابینت به مشکل نخورید. در این حالت شما ابعاد کابینت موردنظر خود را سفارش می‌دهید یا افراد متخصص در این زمینه این اندازه‌گیری را برای شما انجام می‌دهند و چوب با توجه به آن ابعاد بریده و آماده می‌شوند. اینکار، احتمال فیت شدن کابینت با فضا را چندین برابر می‌کند.

بیشتر بخوانید: بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟

نتیجه گیری

بطور کلی کابینت نقش اعظمی در جذابیت دکوراسیون داخلی آشپزخانه دارد. از این رو، انتخاب کابینت مناسب نقش بسزایی در دکوراسیون آشپزخانه شما دارد. کابینت پیش ساخته می‌تواند انتخابی مناسب برای شما باشد تا بتوانید به خوبی فضای آشپزخانه خود را تزئین کنید. در این مقاله از چیدانه ما سعی کردیم به طور کامل به تمام اطلاعاتی که شما برای آشنایی با کابینت های پیش ساخته و انتخاب کابینت موردنظر خود نیاز دارید، بپردازیم.

نویسنده: آرمین سرخوش افشار

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه