کابینت آشپزخانه کوچک، 22 مدل از جدیدترین‌های 2023!

کابینت آشپزخانه کوچک، 22 مدل از جدیدترین‌های 2023!

به قلم: سمانه زارعی

کابینت آشپزخانه کوچک

در این مطلب با دیدن انواع عکس­ کابینت آشپزخانه کوچک، ایده­ هایی برای انتخاب آنها خواهید داشت. طراحی دکوراسیون هر بخش از یک خانه کوچک، نیاز به دقت و اصول خاص دارد. با طراحی آشپزخانه به صورت اصولی می ­توان یک فضای منظم و جذاب ایجاد کرد. سال­ های سال است که کابینت ­ها به کمک ما آمده ­اند تا یک آشپزخانه مرتب و منظم داشته باشیم. با کمی خلاقیت می ­توانیم همه وسایل ضروری را در آشپزخانه کوچک منزل­مان جا بدهیم.

سرویس خواب بالسا

کابینت آشپزخانه کوچک، ایده‌­های بزرگ‌شدن فضا!

مدل کابینت آشپزخانه در خانه‌های کوچک مهم است. چون قرار است مدلی را انتخاب کنیم که با ابعاد و اندازه ­ی آشپزخانه ­مان جور در بیاید. در ابتدا لازم است برخی از انواع مدل­ های کابینت را از لیست انتخاب­تان حذف کنید. مثلا کابینت­ های کلاسیک و ممبران به درد شما نمی­ خورد.

کابینت آشپزخانه کوچک

بهتر است به این پیشنهادها برای انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک توجه کنید:

  • به دنبال طرح های کابینت مدرن آشپزخانه کوچک باشید. سبک مدرن یک انتخاب مناسب برای فضاهای کوچک است.
  • رنگ­ های روشن، بهترین رنگ کابینت جدید برای آشپزخانه کوچک هستند و فضا را بزرگتر جلوه می­ دهد؛ پس به کابینت سفید رنگ فکر کنید.
  • هر یک از رنگ­ های روشن مانند رنگ­ های کرمی، آبی روشن، طوسی کمرنگ و… هم با توجه به شرایط فضا، می­ توانند مناسب باشد.
  • کابینت­ هایی با در شیشه­ ای می­ تواند یکی از انتخاب­ های شما باشد. وجود در شیشه ­ای بسته بودن فضا را کاهش می ­دهد و این عامل باعث بزرگتر به نظر رسیدن آشپزخانه می ­شود.
  • علاوه بر روشن بودن رنگ کابینت­ های آشپزخانه کوچک، تناسب رنگی بین کابینت­ ها و وسایل دیگر آشپزخانه، به ایجاد هماهنگی فضا کمک می­ کند.
  • از دیوارهای آشپزخانه نهایت استفاده را برای نصب کابینت داشته باشید. فقط باید مراقب باشید که باعث دلگیر و بسته شدن فضای آشپزخانه نشوید.
  • از فضاهای گوشه و به ظاهر غیر قابل استفاده، غافل نشوید. امروزه انواعی از کابینت­ های مخفی طراحی شده­ اند که می­ توانند انتخاب بسیار زیرکانه ­ای باشند.
  • از میان انواع صفحه کابینت، مدل های براق باعث ایجاد انعکاس نور و بزرگتر جلوه دادن فضای آشپزخانه می شوند.

مدل کابینت آشپزخانه کوچک

کابینت سیار آشپزخانه، برای فضای کوچک مناسب است؟

کابینت ­های متحرک انواعی از کابینت هستند که زیر آنها چرخ­ هایی قرار گرفته و قابل جابه­ جایی هستند. این نوع کابینت بای ایجاد جزیره بسیار کاربردی هستند. با توجه به شرایط فضای آشپزخانه می­ توانید به تهیه یک کابینت جزیره­ متحرک فکر کنید. مثلا زمانی که آن را لازم ندارید در گوشه­ ای از آشپزخانه قرار دهید.

انواع مدل آشپزخانه کوچک

یکی از عوامل موثر در انتخاب کابینت آشپزخانه کوچک، فرم و شکل آشپزخانه است. شما باید طوری برنامه ­ریزی کنید که علاوه بر قرارگیری وسایل در بهترین حالت، جلوی رفت و آمد افراد و دسترسی به قسمت­ های مختلف گرفته نشود. آشپزخانه ­های امروزی به چند مدل وجود دارند:

  • آشپزخانه خطی
  • آشپزخانه ال
  • آشپزخانه اپن
  • آشپزخانه باز
  • آشپزخانه جزیره

عکس آشپزخانه با کابینت کوچک

طراحان کابینت برای آشپزخانه ­های کوچک با کمی خلاقیت می ­توانند از همه فضا استفاده کنند. از فضاهای روی دیوار گرفته تا گوشه­ هایی که طراحی کابینت آشپزخانه معمولی در آنها آسان نیست.

کابینت کوچک

کابینت آشپزخانه کوچک ایرانی

در ادامه دیدن تعدادی از تصاویر آشپزخانه ایرانی، می ­تواند به شما برای انتخاب و اجرای کابینت آشپزخانه کوچک ایده بدهد.

کابینت هیمان
بازسازی کابینت آشپزخانه مدرن سفید
کابینت هیمان

کابینت هیمان
اجرای کابینت بتن چوب مدرن
کابینت هیمان

زران دکور
کابینت آشپزخانه مدرن
زران دکور

طراحان دکور هنرمند
دکوراسیون آشپزخانه شیک و جدید
طراحان دکور هنرمند

گروه معماری اشکان اذانی
پروژه مسکونی قیطریه
diamond+گروه معماری اشکان اذانی

قیمت کابینت برای آشپزخانه های کوچک

مطمئنا کابینت­های یک آشپزخانه کوچک نسبت به آشپزخانه­ های بزرگ هزینه کمتری خواهد داشت، ولی به طور کلی قیمت کابینت آشپزخانه به عوامل مختلفی مانند: تعداد کابینت ­ها، جنس بدنه کابینت، جنس روکش کابینت، کیفیت یراق آلات کابینت و.. بستگی دارد. برای اینکه یک کابینت شیک و زیبا داشته باشید؛ به انتخاب متریال با کیفیت فکر کنید.

کابینت آشپزخانه کوچک

کلام آخر

کابینت­ ها جزو مفیدترین عناصر در آشپزخانه هستند. تصور کنید یک آشپزخانه بدون کابینت چقدر می­ تواند به هم ریخته و شلوغ باشد. در این مطلب تصاویر مختلفی از انواع مدل ­های کابینت آشپزخانه کوچک به شما ایده می­ دهد تا بهترین آنها را انتخاب کنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
زهرا سعادت در تاریخ 19 خرداد 1397
سلام.طاعات وعبادات قبول.طرحهای بسیار شیک و زیبایی دارید.موفق و سرافراز باشید
اذرگون در تاریخ 20 تیر 1402
خوبه
مرضیه در تاریخ 10 مرداد 1402
واقعاً که بسیار شیک و زیبا هستن خیلی خیلی عالین

ثبت دیدگاه