Chidaneh.com placeholder image

کابینت بدون دستگیره، در این 12 آشپزخانه جواب داده!

به قلم: گلنار

با تغییر طراحی آشپزخانه از مدل های بسته به آشپزخانه باز و نیمه باز، اهمیت کابینت ها بیش از پیش آشکار شد. باز بودن این آشپزخانه ها و ادغام آن ها با فضاهایی همچون نشیمن، باعث می شد تا همه وسایل در معرض دید قرار بگیرند و درنتیجه همیشه مرتب و منظم در عین حال زیبا به نظر بیایند. راه حل ساده و بسیار کاربردی که برای این مورد ارائه شد، کابینت با دستگیره مخفی بود. این که به جای دستگیره های قدیمی فقط یک شیار باریک دیده شود و یا با یک سیستم “فشاری" عمل باز و بسته شدن به آسانی انجام پذیرد. در این مطلب 15 نمونه از آشپزخانه هایی با سبک های مختلف را برای انتخاب کردم تا به صورت موردی وجود کابینت های مگنتی را در آن ها بررسی نماییم.

کابینت بدون دستگیره

کابینت بدون دستگیره برای یک آشپزخانه وینتیج

مدل کابینت : کابینت های بدون دستگیره در این آشپزخانه با شلف های باز و با یک روشن در نظر گرفته شده اند. این ترکیب رنگی با رنگ آبی روشن دیوار و خاکستری و سفید کاشی ها یک ترکیب بی نظیر را به وجود آورده اند. 

chidaneh ad banner

نتیجه : بدون دستگیره بودن این کابینت ها و مطابقت آن ها با جزیره وسط، یکنواختی خوبی را در این فضا به وجود آورده است. در عین حال که استفاده از آن ها بسیار ساده تر از زمانی است که دستگیره دارند.

مطلب پیشنهادی : انواع بازشوها و جک های درب کابینت آشپزخانه

کابینت بدون دستگیره

تاثیر کابینت بدون دستگیره در یک آشپزخانه صنعتی

مدل کابینت : در این آشپزخانه کابینت های فلزی براق به خوبی در کنار رنگ سفید و قرمز قرار گرفته اند. به این صورت که به خوبی با پله ها و سایر متریال های موجود در فضا ترکیب شده اند.

نتیجه : سبک صنعتی این آشپزخانه با این کابینت ها کامل شده و عدم وجود دسته ها مرز بین آشپزخانه و اتاق نشیمن را از بین برده است. به طوری که شاید در نگاه اول نتوان آشپزخانه را به طور کامل از قسمت های دیگر خانه تفکیک نمود.

مطلب پیشنهادی : 10 مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه

کابینت بدون دستگیره

زیبایی آشپزخانه هندسی با کابینت بدون دستگیره

مدل کابینت : رنگ سفید کابینت ها به بزرگ تر نشان داده این آشپزخانه باز کمک زیاده کرده و در کنار رنگ طوسی آن را از یکنواختی نجات داده اند. به دلیل ساده و مینیمال بودن کابینت ها  وسایل تزیینی ودکوری به خوبی خودنمایی می کنند.

نتیجه : حذف دستگیره ها یک ترکیب هندسی هوشمندانه ای را ایجاد می کنند که توسط کاشی ها با تنالیته های طوسی کامل می شود.

مطلب پیشنهادی : کدام جنس کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

کابینت بدون دستگیره

ایجاد یکپارچگی در آشپزخانه با کابینت مگنت دار

مدل کابینت : در این آشپزخانه رنگ سورمه ای کابینت ها با چوب روشن به زیبایی ترکیب شده و سینک و ماکروفرها را به خوبی در خود جای داده است.

نتیجه : عدم وجود دستگیره های کابینت یکپارچگی خوبی را به وجود آورده و قسمت چوبی با پارکت های کف کاملا هماهنگ شده اند. بهتر است  در این جا به این نکته اشاره کنم که برای این نوع از کابینت، مگنت های داخلی به جای دستگیره های بیرون قرار گرفته و از همین رو به این کابینت ها، مگنت دار نیز گفته می شود.

مطلب پیشنهادی : کابینت آشپزخانه ، در انتخاب رنگ دقت کنید!

کابینت بدون دستگیره

کابینت بدون دستگیره برای یک آشپزخانه مرموز

مدل کابینت : اثر چوب تیره بر روی دیوارها ترکیب ان ها با سرامیک کف برای رسیدن به حداکثر ظرافت و کاهش بی نظمی به کار گرفته شده اند. اما اگر کمی دقت کنید، کابینت های بالایی به مرموز بودن این آشپزخانه کمک زیادی کرده اند و ممکن است بیش تر شبیه به کمدهای اتاق نشیمن و حتی سرویس بهداشتی به نظر برسند.

نتیجه : از مزایای استافده از کابینت های بدون دستگیره، مانند نمونه بالا، می توان به انطباق پذیری آن ها در هر فضا و با هر سبکی اشاره داشت. همچنین این که فضای آشپزخانه را پر رمز و راز و پنهان نشان خواهند داد.

مطلب پیشنهادی : پرطرفدارترین رنگ ها برای کابینت آشپزخانه

کابینت بدون دستگیره

یک آشپزخانه مینیمال با کابینت بدون دستگیره

مدل کابینت : ترکیب رنگ متال و سفید کابینت ها با کف سازی بدون درز، باعث شده تا درزها و حتی مرز بین کابینت ها به سختی قابل تشخیص شوند. شاید بیش تر به واسطه ماکروفرها و سینک بتوان آشپزخانه بودن این فضا را تشخیص داد. 

نتیجه : آشپزخانه کاملا در اتاق نشیمن باز است و هر دو بسیار زیبا و امروزی هستند. اما با یکدست بودن کابینت ها و قرار گیری مبلمان در کنارشان، می توان آن ها را کمدهای داخل نشیمن اشتباه گرفت.

مطلب پیشنهادی : 10 مدل کابینت شیک و مدرن در آشپزخانه

کابینت بدون دستگیره

مزیت کابینت بدون دستگیره برای آشپزخانه کوچک

طرح کابینت : این آشپزخانه از یک سمت باریک و کوچک و از سمت دیگر کمی بزرگ تر طراحی شده است. کابینت ها دقیقا در قیمت راهرو مانند و کوچک آشپزخانه قرار گرفته اند. بنابراین انتخاب مدل و رنگ آن ها تاثیرگذار خواهد بود.

نتیجه : زمانی که مانند این نمونه، فضای آشپزخانه محدود است، حذف دستگیره ها علاوه بر یکدست و بزرگ تر نشان داده شدن فضا کمک می کنند، حرکت و سیرکولاسیون را نیز به حداکثر می رسانند. این موضوع به ظرافت کابینت ها نیز کمک می کند.

مطلب پیشنهادی : بهترین کابینت برای آشپزخانه شما کدام است؟

کابینت بدون دستگیره

زیبایی کابینت های بالایی با دستگیره مخفی 

طرح کابینت : این کابینت ها از فضای زیر سقف نیز استفاده بهینه می کنند اما به واسطه رنگ روشنی که دارند از دلگیر شدن آشپزخانه جلوگیری کرده اند.

نتیجه : این فضا فوق العاده بهینه شده است، به این معنا که آشپزخانه دارای فضاهای ذخیره زیادی است و حرف دستگیره ها به ساده بودن و ظرافت بالای آن کمک زیادی کرده است.

مطلب پیشنهادی : چرا کابینت هایگلاس؟!

کابینت بدون دستگیره

آشپزخانه رنگارنگ با کابینت های بدون دستگیره

طرح کابینت : برای کابینت های این آشپزخانه رنگ کرمی با سبز آبی در نظر گرفته شده که در کنار رنگ سفید و آبی آسمانی صندلی ها ترکیب زیبایی را خلق نموده است.

نتیجه : حذف دستگیره ها از شلوغی بیش از اندازه در فضا می کاهد. این موضوع به خصوص در آشپزخانه هایی مانند این نمونه، که رنگارنگ است به خوبی قابل لمس خواهد بود.

مطلب پیشنهادی : 9 سبک طراحی کابینت در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت بدون دستگیره

کابینت بدون دسته برای آشپزخانه پویا

مدل کابینت : در کابینت های این آشپزخانه، به جای دستگیره یک تورفتگی دیده می شود که محل فشار دادن و باز کردن درب کابینت را مشخص می کند. اما همین فرورفتگی با کلیت کابینت همخوانی دارد.

نتیجه : این آشپزخانه با یک رنگ زرد فضایی پویا و دینامیک را خلق کرده که کابینت های روشن و یکدست به ساده و مینیمال بودن آن کمک زیاده می کنند.

مطلب پیشنهادی : نظم دهنده کابینت آشپزخانه، از بلندی کابینت ها نترسید!

کابینت بدون دستگیره

جذابیت یک آشپزخانه روشن با حذف دستگیره کابینت

طرح کابینت : این نمونه یک آشپزخانه بسیار دلباز و روشن را نشان می دهد. که کابینت ها سفید سفید در نظر گرفته شده اند. مرز بین آن ها فقط با یک استیل ضد زنگ مشخص نمایان می شود.

نتیجه : رنگ آبی دیوارها باعث شده تا کابینت ها بیش تر و بهتر در فضا دیده بشوند و عدم وجود دسته ها، این ویژگی را برجسته تر می کند.

“شما هم می توانید برای سفارش یا خرید مدل کابینت بدون دستگیره از اهالی فن چیدانه کمک بگیرید"

مطالب پیشنهادی:

منبع : maisonapart

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه