کابینت سفید طوسی مدرن؛ یک انتخاب شیک و امروزی

کابینت سفید طوسی مدرن؛ یک انتخاب شیک و امروزی

به قلم: یاسمین ثریا

اگر برای آشپزخانه‌تان برنامه‌ها در سر دارید، پیشنهاد می‌کنیم حتما راهنمای خرید کابینت مدرن سفید و طوسی چیدانه را بخوانید. زیرا همین‌ که وارد راسته کابینت‌سازهای شهرتان شوید، با انواع جنس‌ها و مدل‌ها مواجه می‌شوید که اگر ندانید برای انتخاب مدل کابینت دقیقا باید چه اصولی را رعایت کنید، یک دست کابینت نامناسب سفارش می‌دهید. مطمئن باشید اگر نکاتی که در این مطلب آوردیم را با کابینت‌ساز در میان بگذارید، بعد از نصب می‌توانید یک دل سیر از کابینت آشپزخانه‌ شیکتان لذت ببرید.

چگونگی طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی

قالیشویی ادیب

چگونگی طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی

برخی از افراد حتی اگر کابینت‌های قابل استفاده‌ای در آشپزخانه داشته باشند، باز هم دوست دارند کابینت مدرن سفید و طوسی را در خانه‌شان تجربه کنند.

کابینت مدرن طوسی و سفید

4 ویژگی اصلی کابینت مدرن طوسی و سفید

  1. کابینت مدرن سفید و طوسی، ساده است: سطح درهای کابینت‌ آشپزخانه شیک، کاملا ساده است و با تزئینات شیه گل، طرح‌های گرافیکی یا کنده‌کاری روی آنها دیده نمی‌شود.
  2. این مدل کابینت مدرن، تک رنگ است: در طراحی کابینت مدرن سعی می‌شود از طیف‌های رنگ طوسی یا سفید استفاده کنند. مثلا رنگ‌های سیاه، سفید، خاکستری، طوسی یا کرم روشن را در کاتالوگ دارد. این رنگ‌ها حس شلوغی آشپزخانه‌های کلاسیک و قدیمی را به صاحب‌خانه منتقل نمی‌کنند.

مطلب پیشنهادی: رنگ‌های صفحه کابینت که در سال 2023 ترند و کاربردی‌اند

  1. چیدمان یک‌دست و موازی دارد: حتما در تصاویر مجلات دیده‌اید که کابینت مدرن سفید و طوسی یک خانه آخرین مدل، انگار با خط‌کش، خط کشی شده‌اند. طول و عرض تمام درها یکسان است و ارتفاع تمام قسمت‌های کابینت از سقف تا کف یکسان است. این نظم هندسی، حس آرامشی را به بیننده منتقل می‌کند.
  2. حداقل یراق در طراحی کابینت سفید و طوسی: اگر می‌خواهید کابینت آشپزخانه مدرن سفارش دهید، بهتر است دور یراق‌آلات را خط بکشید و کابینت‌هایی را سفارش دهید که یا در آنها با اهرمی به راحتی بسته می‌شود یا با اشاره انگشت روی لولا و ریل خود حرکت می‌کنند. برخی افراد این مدل کابینت آشپزخانه را سفارش می‌دهند و برای آن هزینه یراق‌آلات گران هم پرداخت می‌کنند. اما بعد از نصب می‌بینند ظاهر آشپزخانه‌شان شبیه تصاویر مجلات دکوراسیون نشد. یکی از دلایل رایج این نتایج غلط، انتخاب یراق‌آلات است.

تکنولوژی در طراحی کابینت مدرن رنگ سفید و طوسی

تکنولوژی در طراحی کابینت مدرن رنگ سفید و طوسی

چند مدل تکنولوژی برای طراحی این نوع کابینت‌های مدرن وجود دارد که در ادامه آنها را می‌شناسیم:

طراحی کابینت مدرن سفید طوسی، از نوع فنری

برای استفاده می‌توانید چه هنگام باز کردن سطح کابینت را می‌‌کشید و سیلندر فنری مثل پایه عمل می‌کند سپس با فشار فنر رها می شود و در بیرون می‌پرد.
مکانیزم عمل: مکانیزم طراحی کابینت مدرن فنری خیلی ساده است و در آن یک استوانه و سیلندر داخل ورودی کابینت تعبیه شده است.

طراحی کابینت مدرن از نوع عمودی

طراحی کابینت مدرن از نوع عمودی

اخیرا در خانه‌های جدید، خصوصا خانه تازه عروس‌ها می‌بینیم که طراحی کابینت مدرن خانه آنها به صورت راست و چپ بازشو نیست. بلکه لولا به صورت عمودی باز می‌شود این طراحی کابینت مدرن جدید برای آشپزخانه های مدرن و بزرگ خوب است تا کاملا سطوح را پوشش بدهد.
مکانیزم عمل:  این کابینت ها به این صورت است که درب توسط یک جک و پایه نگهدارنده به بیرون هل داده میشود و توسط همان جک هم در بالا نگه داشته می شود و به شما اجازه می‌دهد به تمام محتوای کابینت دسترسی داشته باشید، برای بستن آن هم مقداری آن‌را فشار می‌دهید؛ سپس جک خودش در را به پایین و جای خودش برمی‌گرداند.

طراحی کابینت مدرن از نوع کشویی

طراحی کابینت مدرن از نوع کشویی

وقتی در کابینت کشویی را به راست یا چپ بکشید؛ مثل درهای کشویی خانه‌های ژاپنی یا پنجره‌های خانه‌های دهه 70 در به راحتی سر می‌خورد و باز می شود.
مکانیزم عمل: در اصل طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی کشویی بر روی دو شیار استوار است که در هم خوب جفت شده‌اند.

طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی، از نوع پدالی

طراحی کابینت پدالی بیشتر برای کابینت‌های زیر سینک یا کابینت‌های زیر سینک است که فرد بتواند با فشار پا در کابینت را باز کند و آشغال‌ها را در سطل آشغال بیاندازد و هنگام کار دست آلوده‌اش را به دستگیره کابینت نزند.
مکانیزم عمل: این نوع کابینت‌ها از دیدگاه استانداردهای بهداشتی بسیار مهم‌اند و برای آشپزخانه رستوران‌ها، کیترینگ‌ها، بیمارستان‌ها و خانه‌های مدرن عالی هستند. مکانیزم عمل‌شان هم به وجود اهرمی ساده پشت در کابینت خلاصه می‌شود.

طراحی کابینت مدرن از نوع هیدرولیکی

طراحی کابینت مدرن از نوع هیدرولیکی

حتما از این‌که بعضی اعضای خانواده در کابینت‌ها را به هم می‌کوبند؛ عصبانی می‌شوید. سیستم هیدرولیکی کابینت‌های مدرن برای حل همین شکل طراحی شده‌اند.
مکانیزم عمل: در طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی هیدرولیکی دو پبیستون استفاده می‌شود. یک پیستون روی قسمت پایینی و انتهایی کابینت و دیگری روی در. البته هنگام تهیه پیستون باید به وزن و طول در کابینت توجه کنید.

مطلب پیشنهادی: کابینت طلایی، یک رنگ مدرن یونیک برای خاص پسندها!

طراحی کابینت مدرن سفید طوسی، از نوع اتوماتیک

هنگامی که بخواهید هر چیزی را از کابینت بردارید کافی است، سطح کابینت را به آرامی لمس کنید؛ کشو یا در کابینت به نرمی باز می‌شود.
مکانیزم عمل: این سیستم فراتر از یک بست لمسی یا آهنربایی ساده است و به یک برنامه الکترونیکی هنگام ساخت نیاز دارد. ناگفته نماند که هزینه طراحی کابینت آشپزخانه مدرن اتوماتیک بسیار بالا است.

متریال کابینت مدرن به رنگ سفید و طوسی

متریال کابینت مدرن به رنگ سفید و طوسی

هنگام طراحی کابینت‌ مدرن سفید و طوسی بیشتر روکش براق کاربرد دارد که ممکن است از انواع متریال مختلفی برای این روکش‌ها استفاده شده باشد؛ مثلا:

  1. روکش پلی گلاس یا پلی لاک: مقاوم ترین و براق ترین نوع روکش پلی‌گلاس است. برندهای پلی‌گلاسی که در بازار عرضه می‌شوند متنوع‌اند از جمله : الویک ، نیمن ، لامی‌گلاس ، اینفراگلاس ، لوکس‌پن و آرمونیا.
  2. روکش ملامینه براق: این نوع روکش را توصیه نمی‌کنیم؛ زیرا کمترین براقیت را دارد؛ البته چون قیمت کمی دارد برخی تولیدکننده‌های کابینت مدرن سفید طوسی سراغ این متریال می‌روند و معمولا مشتری‌های این کابینت‌سازها ناراضی هستند، زیرا بعد از مدتی کابینت‌های آشپزخانه‌شان مات می‌شود.
  3. روکش اکرلیک: این نوع روکش هم برای طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی بد نیست زیرا نسبت به سایر روکش‌ها براق و است و اگر خش بیافتد با پولیش صاف و یک‌دست می‌شود. البته منظور خط و خش ریز است نه خط‌هایی که عمدی ایجاد شوند.
  4. روکش پی وی سی براق: مزیت این روکش نسبت به سایر انواعف قابلیت پرس‌پذیری آن است. این روکش نیازی به نوارکاری لبه درب‌ها ندارد و ظاهر این نوع کابینت را زیبا می‌کند.
  5. روکش رنگ و پولیش براق: روکش پولیش قابلیت ابزارخوری دارد و دور آن نوار نمی‌خورد.
  6. روکش های گلاس: روکش‌های گلاس براق‌اند و چون قیمت بالایی ندارند برای بسیاری از اقشار مردم به صرفه‌تر هستند.

مطلب پیشنهادی: کابینت های گلاس سفید نقره‌ای، بخرم یا نخرم؟

طراحی کابینت را به چه کسی بسپاریم؟

طراحی کابینت را به چه کسی بسپاریم؟

معمولا مشتریان هنگام خرید کابینت مدرن سفید و طوسی به نکات مهم و متفاوت توجه می‌کنند؛ از جمله:

مرغوبیت در طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی

  1. متریال با کیفیت و گران: بعضی مشتری‌ها ابتدا سر کیفیت متریال کابینت چانه می‌زنند و حاضراند جنس گران هم بخرند اما از کیفیت و دوام کابینت‌شان مطمئن باشند.
  2. متریال ارزان عیال‌واری: در مقابل کارمندها یا زوج‌هایی که تازه خانه خریده‌اند با عبارت‌های «دست و بالمون خالیه»، « ارزان‌ترین کابینت متری چند؟» وارد کابینت‌سازی می‌شوند.

یک طراح خوب برای کابینت

  1. طراح خوش‌ذوق: عده‌ای به دنبال شرکت‌های کابینت‌سازی‌ای می‌روند که طراحان خوش ذوق و هنرمندی داشته باشند تا کابینت، لوکس و انحصاری برای آنها طراحی کنند که هیچ‌کس مثل آن را در هیچ‌جا ندیده باشد.
  2. طرح آخرین مدل: برخی خریداران مایل‌انند مطابق آخرین مدل‌های روز دنیا آشپزخانه خود را دکور کنند. در نتیجه هنگام سفارش کابینت مدرن سفید و طوسی، با طراح سر مدلی به توافق می‌رسند که طراحی آن زمان و محاسبات پیچیده‌تری می‌برد و هزینه طراحی آن بالا می‌رود.

استادکار کابینت‌ آشپزخانه مدرن و شیک

استادکار کابینت‌ آشپزخانه مدرن و شیک

  1. استاد با تجربه و قدیمی: بعضی افراد معتقدند متریال و طراحی هیچ معنی‌ خاصی در نما و ارزش کار ندارد و این هنر و تجربه  استاد کار است که می‌تواند طراحی کابینت طوسی و سفید را در نظر صاحب‌خانه بزرگ و شیک جلوه دهد.
  2. نصاب خوب: عده‌ای هم معتقدند طراح و استادکار هرچه‌قدر هم کارشان را خوب انجام داده باشند، این نصاب است که نتیجه نهایی طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی را به مشتری تحویل می‌دهد و اگر کار ایرادی داشته باشد، می‌تواند آن را درست کند. پس باید دنبال شرکتی بود که که نصاب شناخته شده‌‌ای داشته باشد.

اخلاق فروشنده کابینت مدرن سفید و طوسی

  1. فروشنده منصف: بعضی خریدارها به هیچ کام از این موارد کار ندارند و ار اطرافیان و بزرگان شنیده‌اند که کابینت‌ساز باید انصاف داشته باشد، یعنی به قدرت خرید مشتری نگاه کند و همنین جنس خوب هم به او بفروشد و ترکیب این نکته‌ها می‌شود؛ داشتن یک دست کابینت مدرن شیک و رضایت بخش.
  2. خوش قولی: کسانی که به دنبال کابینت مدرن سفید و طوسی هستند؛ معمولا جدول زمان‌‌بندی خیلی دقیقی دارند. اگر تمام موارد بالا به دلشان نشست، تازه به یک نکته مهم دقت می‌کنند و آن‌ هم این‌که کابینت‌سازخوش قول باشد.

طراحی کابینت مدرن طوسی و سفید

طراحی کابینت مدرن طوسی و سفید متری چند؟

اینکه فاکتور خرید کابینت مدرن طوسی و سفید شما در نهایت چقدر در بیاید، بستگی به این دارد که:

  1.  چه نوع متریالی را انتخاب کنید؟ قیمت کابینت مدرن سفید و طوسی بر اساس متراژ ممکن است از متری 1 میلیون تومان تا متری چند میلیون تومان باشد.
  2. چند کابینت را برای یک فضای مشخص انتخاب کنید؟ در طراحی کابینت سفید و طوسی، گاهی طراح تشخیص می‌دهد مثلا در یک فضای 2 متری یک کابینت یک پارچه کار شود اما طراح دیگری استفاده از 2 کابینت را مناسب‌تر بداند تا هم زیبایی کار حفظ شود و هم استحکام کار بالا رود. مسلما استفاده از دو کابینت متریال بیشتری می‌برد و گران‌تر است.
  3. دستگاه‌های مدرن یا از رده خارج استفاده شود. هنگام طراحی و ساخت  کابینت مدرن سفید و طوسی، برخی کابینت‌سازها در کارگاهشان از دستگاه‌های پیشرفته که چند صد میلیون تومان قیمت دارند، استفاده می‌‌کنند؛ از طرفی برخی کارگاه‌ها با دستگاه‌های ساده و قدیمی کار مشتری را پیش می‌برند. استفاده از هر نوع دستگاهی سبب تغییر چشم‌گیری در هزینه مشتری می‌شوند.

مطلب پیشنهادی: ویژگی های ساخت کابینت خوب

کابینت مدرن طوسی و سفید

کابینت طوسی و سفید

طراحی کابینت مدرن طوسی

مدل کابینت مدرن طوسی و سفید

طراحی کابینت مدرن سفید

کلام پایانی

اگر قصد خرید و طراحی کابینت مدرن سفید و طوسی دارید، بهتر است نکاتی که برای خرید آن گفتیم را در گوشی خود سیو کنید یا یک پرینت از این راهنما بگیرید و با خود ببرید. هنگام خرید اگر به نکته مهمی برخوردید که خوب است ما و کاربران چیدانه هم بدانیم، برای‌مان در قسمت دیدگاه کاربران حتما بنویسید.

بازنویسی و انتشار: فهیمه مصدرالامور

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه