Chidaneh.com placeholder image

بهترین مدل کابینت ام دی اف، کدوم رو انتخاب می کنید؟

به قلم: مژگان احمدی

بهترین مدل کابینت ام دی اف: همان طور که می دانید کابینت آشپزخانه از اصلی ترین و مهم ترین بخش ها در آشپزخانه است و در زیبایی فضا نقش بسیار مهمی دارد. کابینت ها از لحاظ جنس و طرح انواع مختلفی دارند که با توجه به سلیقه صاحب خانه و البته سبک آشپزخانه انتخاب می شوند. یکی از پرطرفدارترین انواع کابینت، کابینت ام دی اف است. کابینت ام دی اف زیبا و جذاب است، طرح ها و مدل های گوناگونی دارد و به راحتی می توان آن را مطابق با اندازه آشپزخانه انتخاب کرد. در این مطلب از وبسایت چیدانه بهترین مدل های کابینت ام دی اف را بررسی می کنیم.

مطلب مرتبط: کابینت ام دی اف، چرا گزینه اول آشپزخانه ام است؟

تابلو فرش ریحان
کابینت ام دی اف

کابینت ام دی اف

ام دی اف از قطعات خرده شده چوب تشکیل شده است که با چسب یا رزین مخلوط شده و در دستگاهی فشرده می شود. بعد از آن با حرارت خشک شده و به تخته فیبر تبدیل می شود و سپس به قطعات دلخواه بریده می شود.

کابینت ام دی اف مزایای زیادی دارد و به دلیل تنوع زیاد آن و آن که به راحتی می تواند با وسایل دیگر آشپزخانه ست شود، افراد زیادی از آن استقبال و استفاده می کنند.

برخی از مزایای کابینت ام دی اف:

  • رنگ و بافت ثابتی دارد
  • هزینه مناسبی نسبت به نوع چوبی دارد
  • قابل برش است
  • اندازه ها و مدل های مختلفی دارد
  • در برابر رطوبت و حرارت مقاوم است
  • نقص های طبیعی مانند گره های چوب ندارد

مطلب مرتبط: کابینت ممبران، معجزه ای در آشپزخانه کلاسیک امروزی!

بهترین مدل کابینت ام دی اف

انواع کابینت ام دی اف

ام دی اف خام در کارخانه حکاکی شده و سپس روکش و یا رنگ می شود. پس این نوع کابینت را می توان با توجه به نوع روکش و رنگ آن به دو دسته تقسیم کرد:

  • ام دی اف مات
  • ام دی اف براق

مطلب مرتبط: کدام جنس کابینت آشپزخانه را انتخاب کنیم؟

کابینت ام دی اف مات

بهترین مدل کابینت ام دی اف مدرن: MDF مات

برای مات کردن ام دی اف، هم می توان از رنگ و هم از روکش استفاده کرد. این رنگ ها بسیار متنوع هستند و شما می توانید به راحتی رنگ دلخواه و مورد نظر خود را انتخاب کنید. کابینت های مات گزینه بسیار خوبی برای آشپزخانه های مدرن هستند.

مطلب مرتبط: گل منبت دکوراتیو، مزیت استفاده از مدل های ام دی اف

 ام دی اف براق

ام دی اف براق

برای براق کردن ام دی اف نیز از دو روش رنگ و یا روکش pvc استفاده می شود. تفاوت رنگ و روکش این است که:

  • رنگ ظاهر تمیزتر و صیقلی تری به کابینت می دهد اما از روکش گران تر است
  • برای روکش کردن ام دی اف یک طرف آن ملامینه شده و طرف دیگر روکش پلاستیکی براق می شود که البته نسبت به رنگ کیفیت پایین تری دارد

همچنین کابینت ام دی اف براق به بزرگ تر دیده شدن آشپزخانه کمک می کند. بهترین مدل کابینت ام دی اف برای آشپزخانه های کوچک ام‌دی‌اف های براق رنگ روشن هستند.

مطلب مرتبط: کابینت های گلاس سفید نقره‌ای، بخرم یا نخرم؟

رنگ کابینت ام دی اف

رنگ کابینت ام دی اف

رنگ درست و مناسب برای کابینت بسیار مهم است و انتخاب آن می تواند به چالشی برایتان تبدیل شود. برای انتخاب رنگ باید بدانید چه انتظاری از آشپزخانه دارید، دوست دارید آشپزخانه ای با رنگ گرم داشته باشید یا با رنگ سرد؟ آشپزخانه ای آرام می خواهید یا آشپزخانه ای پر از انرژی؟ آشپزخانه را تنها برای پخت و پز می خواهید یا دوست دارید در آن جا با اعضای خانواده و دوستان تان دور هم جمع شوید؟ 

بهتر است قبل از انتخاب رنگ نکاتی را در نظر بگیرید و سپس نسبت به خرید آن اقدام کنید:

  • کابینت رنگ روشن برای آشپزخانه های کوچک مناسب است. پس اگر آشپزخانه شما کوچک است، بهترین مدل کابینت ام دی اف برای شما رنگ های روشن هستند
  • اگر آشپزخانه تان نور طبیعی کم و یا نورپردازی ضعیفی دارد، رنگ تیره را برای کابینت انتخاب نکنید. تیره استفاده نکنید
  • اگر تمیز بودن کابینت برای شما اهمیت زیادی دارد پس رنگ هایی را انتخاب کنید که راحت تر تمیز می شوند

مطلب مرتبط: کدام رنگ ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما بهتر است؟

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

بهترین رنگ کابینت ام دی اف

رنگ های روشن و مخصوصا رنگ سفید از بهترین و محبوب ترین رنگ های مورد استفاده برای کابینت آشپزخانه ام دی اف است. سفید کمک می کند تا فضا بزرگ تر و روشن تر دیده شود. پس برای آشپزخانه های کوچک بهترین و ایده آل ترین انتخاب است. همچنین ترکیب آن با کاشی های و یا ظروف رنگی می تواند آشپزخانه شما را جذاب تر کند.

ناگفته نماند که رنگ های خنثی نیز همانند رنگ خاکستری انتخاب بسیاری از خانواده های جوان است. زیرا به راحتی با رنگ های دیگر هماهنگ می شود. پس اگر در ترکیب رنگ و انتخاب رنگ های متنوع در کنار هم سختگیر هستید، بهترین مدل کابینت ام دی اف برای شما MDF به رنگ های خنثی مثل طوسی است.

مطلب مرتبط: ام دی اف سفید و ترکیب آن با رنگ های دیگر در دکوراسیون

روکش‌ کابینت ام دی اف

روکش‌ کابینت ام دی اف

روکش کابینت ام دی اف انواع مختلفی دارد که به گروه های زیر تقسیم بندی می شوند:

  • روکش لمینت
  • روکش ممبران
  • روکش چوبی
  • روکش پلکسی گلاس
  • روکشUV

مطلب مرتبط: کابینت آشپزخانه ام دی اف یا هایگلاس؟

روکش لمینت

روکش لمینت

کابینت هایی با روکش لمینت کابینت هایی هستند که با عنوان کابینت ام دی اف شناخته می شوند. این روکش از جنس ملامینه است. مقاوم، با دوام و با کیفیت است، به راحتی تمیز می شود و رنگ ها و طرح های متنوعی دارد.

روکش ممبران

بهترین مدل کابینت ام دی اف کلاسیک: روکش ممبران

کابینت های ام دی اف با روکش ممبران که از جنس pvc است، توسط دستگاه حکاکی می شوند و نقش های زیادی روی آن می توان ایجاد کرد. این نوع کابینت به عنوان کابینت کلاسیک نیز شناخته می شود. همچنین می توان آن را به سبک مدرن نیز طراحی کرد. این نوع کابینت نیز مقاوم و با دوام بوده، عمر زیادی دارد، تغییر رنگ نمی دهد و پوسیده نمی شود. 

روکش چوبی

روکش چوبی

این نوع روکش ظاهری چوبی به کابینت می دهد و جنس آن از چوب طبیعی مانند گردو، بلوط و ملچ است. مقاوم است و استحکام بالایی دارد. زیبا بوده، چایگزین مناسبی برای کابینت چوبی است و قیمت کمتری نسبت به آن دارد. اما تنوع رتگی کمی دارد.

روکش پلکسی گلاس

روکش پلکسی گلاس

روکش پلکسی گلاس کابینت های هایگلاس را ایجاد می کند که ظاهری شفاف و شیشه‌ ای دارند. به دلیل انعکاس نور توسط این کابینت ها، فضای آشپزخانه روشن ‌تر دیده می شود پس برای آشپزخانه های کم نور گزینه خوبی است. همچنین چون ظاهر ساده ای دارد برای آشپزخانه های مدرن مناسب است. به راحتی تمیز می شود، مقاومت زیادی دارد، وزن کم و تنوع رنگی زیادی دارد.

مطلب مرتبط: کابینت کلاسیک قهوه‌ ای، ممبران یا هایگلاس؟

روکشUV

روکشUV

این نوع روکش از لایه ‌هایی که توسط UV حفاظت شده‌اند، ساخته شده است. براق بوده و تغییر رنگ نمی دهد. مقاوم و با دوام است و تنوع رنگی زیادی دارد اما مانند دیگر انواع روکش متداول نیست و قیمت بالاتری نسبت به آن ها دارد.  

مطلب مرتبط: طراحی کابینت ممبران، از این کابینت وکیوم چه می دانید؟

کابینت ام دی اف

طراحی مناسب برای فضای مورد استفاده مهم ترین بخش کار می باشد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده سایر پروژه های طراحی و اجرای کابینت از نمونه کارهای اهالی فن چیدانه دیدن کنید.

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه