Chidaneh.com placeholder image

کدام رنگ ام دی اف برای کابینت آشپزخانه شما بهتر است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

تجهیزات آشپزخانه: آشپزخانه به عنوان قلب خانه اهمیت زیادی در طراحی داخلی دارد. انتخاب متریال مناسب فضای آشپزخانه قبل از هر قدم دیگری صورت می گیرد و نکته بعدی که در انتخاب متریال و مبلمان دکوراسیون آشپزخانه به ذهن می رسد، انتخاب رنگ است. یکی از معمول ترین و محبوب ترین متریال در کابینت آشپزخانه ام دی اف است که گزینه های بسیاری را برای خرید جلو روی شما می گذارد. چیدانه با گروه صنایع چوب رز به صحبت نشسته و تنوع رنگی بالای کابینت ام دی اف را برای شما معرفی می کند تا با اطلاعات بیشتری به تغییر کابینت آشپزخانه خود اقدام کنید:

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

اسکای اسکرپر

در ابتدا بد نیست مختصری درباره ام دی اف بدانید: MDF مخفف تخته فیبر با چگالی متوسط و از فرآورده های چوبی است. تخته فیبر در ام دی اف به روش خشک تولید می شود و پس از آن روکش می شود. روکش های زیبا به دوام آن در آشپزخانه کمک می کند. روکش ملامینه که از کاغذ نقش دار آغشته به چسب تهیه شده، متداول ترین نوع روکش است.

صنایع چوب رز
کابینت طبقه ای آشپزخانه
صنایع چوب رز

قبل از هر اقدامی، در انتخاب رنگ ام کابینت دی اف آشپزخانه چند نکته را مد نظر قرار دهید:

  • ابعاد آشپزخانه می تواند در انتخاب رنگ ام دی اف آشپزخانه کمک کننده باشد. در آشپزخانه کوچک بهتر است از رنگ روشن برای کابینت ام دی اف استفاده کنید.
  • با توجه به میزان روشنایی موجود و نورپردازی آشپزخانه می توانید برای رنگ کابینت ام دی اف تصمیم بگیرید. برای استفاده از رنگ تیره در کابینت آشپزخانه لازم است فضایی پر نور داشته باشید.
  • مدت زمانی که برای تمیزی و پاکیزگی کابینت آشپزخانه گذاشته می شود هم می تواند در انتخاب رنگ ام دی اف تاثیرگذار باشد.

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

کابینت آشپزخانه: رنگ خاکستری روشن

طبق گفته گروه صنایع چوب رز رنگ خاکستری سفید از رنگ های روشن و پر طرفدار در کابینت ام دی اف است. این رنگ به دلیل تم خنثی به سادگی می تواند با رنگ های دیگر هماهنگ شده و در دکوراسیون آشپزخانه فضای ایده آلی را بوجود بیاورد. در آشپزخانه کوچک و کم نور رنگ خاکستری روشن پیشنهاد می شود.

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

کابینت آشپزخانه: رنگ کرم با تنالیته زرد

استفاده از رنگ کرم مایل به زرد در کابینت ام دی اف علاوه بر اینکه حس مدرن بودن فضا را بیشتر می کند، به دلیل رنگ گرم و زردی که دارد برای آشپزخانه مناسب بوده و اشتها آور است! ترکیب رویه کابینت استیل و خاکستری رنگ در کنار رنگ سیاه، زیبایی و خاص بودن دکوراسیون آشپزخانه شما را بیشتر می کند.

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

کابینت آشپزخانه: رنگ خاکی، رنگ توس

زمانی که از رنگ قهوه ای روشن یا خاکی برای کابینت ام دی اف آشپزخانه خود استفاده می کنید، فضای شما بزرگتر و حتی روشن تر به نظر می رسد. بهتر است وسایل آشپزخانه با کابینت ام دی اف قهوه ای روشن را به رنگ استیل و نقره ای انتخاب کنید.

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

کابینت آشپزخانه: رنگ فندقی

رنگ فندقی برای کابینت آشپزخانه گرمی و صمیمیت فضا را بیشتر می کند. ایجاد فضای دنج با رنگ فندقی می تواند دکوراسیون آشپزخانه را به زیبایی خود برساند. این نکته را در نظر داشته باشید که در آشپزخانه پر نور بازده بهتری از رنگ فندقی در فضای آشپزخانه ایجاد می شود. رویه گرانیت به رنگ سیاه و خاکستری تیره در ترکیب رنگی با رنگ فندقی به کلاسیک شدن آشپزخانه کمک می کند.

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

کابینت آشپزخانه: ترکیب کرم و قهوه ای

همانطور که می دانید طیف رنگ قهوه ای برای آشپزخانه دارای محدوده وسیعی است. گاهی انتخاب رنگ مورد نظر و ایده آل برای فضا مشکل بوده و حتی می تواند تردید ایجاد کند. گروه صنایع چوب رز پیشنهاد می کند در این مواقع از ترکیب رنگ های قهوه ای برای کابینت ام دی اف آشپزخانه استفاده کنید. رویه هایی از سنگ های کرم یا قهوه ای روشن با بدنه کابینت ام دی اف قهوه ای تیره به حس زیبایی و شیک بودن دکوراسیون آشپزخانه می افزاید.

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

کابینت آشپزخانه: رنگ نسکافه ای، رنگ گردویی

رنگ نسکافه ای، شکلاتی روشن، دارچینی، گردویی و تنالیته مشابهی از آنها برای کابینت ام دی اف در آشپزخانه مدرن گزینه خوبی است. زمانی که از کاشی های کوچک با نورپردازی های نقطه ای و طراحی شده در بین کابینت ها استفاده کنید، فضای دلنشینی ایجاد می شود که از گذراندن وقت در آشپزخانه خود لذت خواهید برد.

صنایع چوب رز
کابینت مدرن آشپزخانه
صنایع چوب رز

کابینت آشپزخانه: قهوه ای سوخته

رنگ قهوه ای تیره یا قهوه ای سوخته بهتر است در آشپزخانه بزرگ و پر نور استفاده شود. به علت تیره بودن این رنگ، فضای آشپزخانه کوچک شده و فضای مورد استفاده کمتر به نظر می رسد. لوازم و تجهیزات آشپزخانه را به رنگ نقره ای و از جنس استیل تهیه کنید تا آشپزخانه مدرن شما تکنمیل شود. نصب دیوارپوش هایی به رنگ کرم و روشن تر تعادلی از رنگ ها را بوجود می آورد.

صنایع چوب رز
کابینت و هود آشپزخانه
صنایع چوب رز

به پروفایل اهالی فن گروه صنایع چوب رز در وبسایت چیدانه مراجعه کنید. این گروه با تجربه بسیاری که در زمینه کابینت و چوب دارد، نمونه های خوبی از سبک کلاسیک و مدرن را در کابینت ارائه کرده و شما را به هدفتان می رساند.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه