Chidaneh.com placeholder image

عایق صوتی روکار، چیزهایی که باید بدانید!

به قلم: تحریریه چیدانه

این روزها آلودگی های صوتی یکی از بزرگ ترین و آسیب رسان ترین عوامل در سلب آرامش افراد به شمار می آیند. به همین دلیل هم هست که افراد برای مقابله با آن به سراغ راه های متفاوتی مثل استفاده از عایق صوتی می روند. عایق صوتی می تواند از ورود و خروج صدا در هر مکانی جلوگیری کند. به همین دلیل هم هست که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که از این نوع عایق در فضای خانه خود بهره بگیرند. معمولا عایق صوتی به عنوان یکی از مهم ترین عناصر در ساخت سالن کنسرت، استودیو و سینما، تی وی روم و… به حساب می آید. در این مطلب از وب سایت چیدانه با ما همراه باشید تا در رابطه با عایق صوتی و به خصوص عایق صوتی روکار با شما صحبت کنیم.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

قالیشویی ادیب

عایق صوتی

امروزه در دنیای پر هیاهو و پر سر و صدای زندگی شهری، یافتن گوشه ای ساکت، دنج و به دور از ازدحام، آرزو و کمال مطلوب هر شهروند است. به همین دلیل هم هست که اتنخاب خانه و محل زندگی در یک نقطه دنج و کم رفت و آمد در این شهر شلوغ و پرجمعیت برای همه افراد به دغدغه ای همه گیر بدل شده است.

باید به این نکته اشاره کرد که با همه وسواس و تلاش برای حل این مسئله، ممکن است که با توجه به ساخت و سازهای انبوه و همین طور عدم رعایت استانداردهای ساختمان به خاطر سودجویی عده ای از افراد برخورد کنیم. این دقیقا همان چیزی است که مانند کابوسی وحشتناک همه زحمات و سختگیری ها و دقت ما در انتخاب مناسب خانه را نقش بر آب می کند. به همین دلیل ممکن است مجبور شویم دوباره برای یافتن و به دست آوردن آرامش و آسایش در محل سکونت، دست به دامان انواع عایق صوتی و آکوستیک شویم.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

تجربه چندین ساله شرکت ساختمانی عایق تهران نانو در این زمینه حاکی از کثرت و درصد بالای نقص و کم کاری و بی دقتی در ساخت و ساز است. به همین دلیل هم هست که این شرکت تصمیم گرفت تا با استفاده از تکنولوژی به روز نانو در زمینه عایق های صوتی و همکاری با مهندسان و کارشناسان با تجربه برای رفع این مشکل بزرگ در کنار مردم باشد.

تحقیقات، بررسی ها و مشاهدات چندین ساله شرکت ساختمانی عایق تهران نانو در این زمینه گویای آن است که درصد بسیار بالایی از مشکل رد و بدل شدن صدا از دیوارهای مشترک، پنجره ها و یا از محیط خارج از خانه به دلیل نقص در ساخت و عدم رعایت اصول مهندسی و استاندارد توسط سازنده است.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

به طور کلی باید بگوییم که انجام عایق صوتی، چه در دیوارها و چه در کف منازل، جدا از این نظر که از چه شرکتی، چه موادی و چه برندی خریداری و استفاده شده باشد، به تنهایی و به صِرف ایجاد لایه ای به نام عایق صوتی روی دیوار و یا نقاط دیگر کارساز و بر طرف کننده مشکل نیست و نمی تواند باشد، بلکه ابتدا می بایست مسئله با کارشناسی دقیق و بررسی ابعاد مشکل توسط مهندسین خبره در زمینه امواج و صدا عیب یابی کرده و نقاط و محل های دارای ایراد و نقص را اصلاح نمود.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

با توجه به این توضیحات لازم است که محل هایی مانند سقف های کاذب، پوشش های دوجداره، کلید و پریزها، کانال های کولر، هواکش، داکت های تاسیسات، کارشناسی و تعیین عیب گردند تا در نهایت بتوان با کمک عایقی مناسب در صدد حل مشکل برآمد. متاسفانه باید بگوییم که در بیشتر موارد انجام این کار مستلزم تخریب جزئی است، ولی خوشبختانه تیم های مجربی هستند که به شما این اطمینان خاطر را می دهند که بعد از عملیات، آن را به شکل اولیه و بدون هیچ تغییر ظاهری ترمیم نموده و تحویل دهند.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

درباره عایق صوتی روکار  

در بیشتر موارد، عایق های صوتی در زمان ساخت خانه نصب می شوند و به همین دلیل نیز می توان آنها را در میان دیوار و به صورت توکار نصب کرد. در مقابل اما برخی دیگر از مدل ها که با نام عایق صوتی روکار نیز شهرت دارند، عایق بر روی دیوار نصب می شود. این نوع از عایق ها معمولا با کمک اعمال زیرسازی هایی اولیه و یا در بعضی موارد بدون نیاز به آن، بر روی سطوح مختلفی از محیط داخلی خانه قرار می گیرند.

 نکته ای که می توانیم در رابطه با این نوع از عایق ها بگوییم این است که معمولا کاهش صدا و عایق صوتی روکار کمتر از نمونه های عایق صوتی توکار خواهد بود که برای بهبود عملکرد این نوع از عایق های صوتی معمولا توصیه می شود که در هر دو طرف دیوار مورد استفاده قرار بگیرد. با این حال امروزه طراحی این نوع از عایق ها بسیار رو به رشد بوده و روز به روز کارکرد بهتری پیدا می کنند.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

شرکت عایق تهران نانو

شرکت عایق ساختمانی تهران نانو عرضه کننده بهترین عایق های صوتی، رطوبتی و حرارتی به صورت تضمینی است. نکته ای که باید بگوییم این است که این شرکت، ضخامت خودِ عایق ها یک و نیم سانتی متر بوده و با احتساب ضخامت روکش عایق که به صورت پیش فرض گچ می باشد در نهایت ضخامت تمام شده به چیزی حدود حداکثر دو نیم سانتی متر می رسد. به همین دلیل هم هست که می توان این ضخامت را نقطه تمایز این شرکت با سایر شرکت های رقیب در نظر گرفت. شرکت عایق ساختمانی تهران نانو در ساخت عایق های خود از مواد نانو و تکنولوژی به روز نانو استفاده می کند و همین موضوع نیز باعث می شود که عایق صوتی با بازدهی 80 درصدی در ضخامت حداکثر دو نیم تا سه سانتی متری تولید شود.

عایق ساختمانی تهران نانو
عایق صوتی روکار
diamondعایق ساختمانی تهران نانو

مسئله دیگری که باید به آن اشاره کنیم این است که در بسیاری از شرایط به درخواست خود مشتری و البته با هزینه ای بیشتر به جای گچ از چرم و یا پارچه های مبلی و یا حتی دیوارپوش های پی وی سی نیز می توان بهره گرفت، که این موضوع می تواند تاثیر به مراتب بیشتری در زیبایی فضا داشته باشد.

عایق های صوتی روکار یا توکار این شرکت به صورت پانل یا شیت های یک متر در شصت و پنج سانتی متر با اسکوپ بادی و چسب مخصوص روی دیوار نصب می شوند. در نهایت نیز بعد از نصب عایق و روکش آن، مشتری می تواند به سلیقه خود روی آن را رنگ یا کاغذ دیواری نماید.  

برای آشنایی بیشتر با شرکت عایق تهران نانو و راه های تماس با این شرکت به پروفایل آنها سر بزنید!

شما می توانید این مطالب را نیز مطالعه نمایید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه