Chidaneh.com placeholder image

8 پیشنهاد شگفت انگیز برای فضای زیر پله، حتما عاشقش میشی!

به قلم: تحریریه چیدانه

اکثر ما از فضای زیر راه پله در منزل مان به عنوان انبار استفاده می کنیم، اما چرا یک بار به این موضوع از دید دیگری نگاه نکنیم و جلوه ی تازه ای به آن ندهیم؟ فقط کافی است کمی خلاق باشید و جسارت به خرج دهید. تصمیم بگیرید می خواهید زیر پله را به چه مکانی در دکوراسیون داخلی منزل تان تبدیل کنید؟ چیدانه امروز با ایده‌هایی هوشمندانه برای زیر پله ها آمده تا این تصمیم گیری را برای شما راحت تر کند؛ پیشنهاد هایی که شاید نیازی صرف هزینه و نیروی چندانی نداشته باشد. با ما همراه باشید…

در ادامه خواهید دید:

تابلو فرش ریحان
  • از فضای زیر راه پله باغچه بساز
  • از فضای زیر راه پله کتابخانه بسازید
  • فضای زیر راه پله را به یک بار خانگی تبدیل کنید!
  • کمبود کمد را با فضای زیر راه پله جبران کنید!
  • فضای کار در زیر راه پله
  • فضای بازی کودکان در زیر راه پله
  • نمایش لوازم دکوری در فضای زیر راه پله
  • لانه ای برای حیوان خانگی در زیر پله
فضای زیر راه پله

از فضای زیر راه پله باغچه بساز

اگر در خانه گیاهانی دارید که نیاز به نور کم دارند، فضای زیر راه پله جای خوبی برای آن ها است. با این کار گوشه ای دنج درست در مکانی که فکرش را نمی کردید ایجاد می کنید. مانند عکس بالا با ایجاد قفسه بندی داخلی در زیر پله شروع کنید و گیاهانتان را در کنار وسایل تزیینی مثل سبد حصیری و کتاب ها روی آن ها بچینید تا بهشتی کوچک ایجاد کنید. 

فضای زیر راه پله

از فضای زیر راه پله کتابخانه بسازید

کتابخانه، مورد دیگری است که با ایجاد قفسه هایی در فضای زیر راه پله ایده ی هوشمندانه و مفیدی است. اگر طرفدار کتاب هستید و گنجینه ای از اثار مختلف دارید به جای قرار دادن در انباری یا کمد، این روش در فضای زیر پله؛ راه مناسبی برای جلب توجه آن ها است.

فضای زیر راه پله

فضای زیر راه پله را به یک بار خانگی تبدیل کنید!

بار خانگی یکی از فضاهای کوچک اما در عین حال شیک است. اختصاص دادن فضایی در خانه برای دورهمی یا مهمانی ها مجلس شما را خاص تر جلوه می دهد. فضای زیر راه پله یکی از آن فضاهایی است که به راحتی می توانید برای چنین فعالیتی هم در جهت زیبایی و شیک بودن دکوراسیون هم خوش گذراندن در کنار دوستانتان فکر کنید. 

کمد در فضای زیر راه پله

کمبود کمد را با فضای زیر راه پله جبران کنید!

وقتی نوبت به ذخیره سازی فضاها می رسد قسمت های کوچک خانه همیشه گزینه ی هوشمندانه ای در دکوراسیون هستند. قطعا خیلی از افراد در خانه با کمبود کمد برای وسایل مواجه هستند. فضای زیر راه پله می تواند کمک زیادی در جای دادن وسایل دم دستی و کوچک بکند. برای این منظور می توانید از یک نجار کمک بگیرید تا چند کشو متناسب با فضای زیر پله بسازد.

فضای زیر راه پله

فضای کار در زیر راه پله

ایجاد فضای کار در زیر راه پله الزاما به معنای ساختاری گران و سفارشی با مبلمان و تجهیزات یکپارچه نیست. در عوض با ترکیبی از قطعات مستقل و قفسه های دیواری مقرون به صرفه استفاده کنید و هر آنچه در خانه مهیا است را به کار ببرید. برای مثال ممکن است صندلی تان را از آشپزخانه بردارید و یک میز کار دست دوم تهیه کنید. با جعبه های ذخیره سازی محکم، فایل ها و طبقه ها از هر سانتی متر کف این فضا استفاده کنید اما به باقی ماندن فضای کافی برای حرکت نیز حواس تان باشد. ضمنا به یاد داشته باشید این فضا بسیار قابل رؤیت است، پس آن را تا جایی که می توانید تمیز و مرتب نگه دارید.

فضای زیر راه پله

فضای بازی کودکان در زیر راه پله

این ایده می تواند به 10 ایده هیجان انگیز برای فضای بازی کودکان که قبلا به شما پیشنهاد دادیم، اضافه شود. کوچولوهای شما از داشتن چنین مخفی گاهی در زیر راه پله بسیار خوشحال خواهند شد. داخل این فضا را با رنگی برجسته مطابق با سلیقه ی کودک تان رنگ آمیزی کنید و اشیای ساده ای مثل مکعب ها، قالیچه، قفسه ها و اسباب بازی ها را در این فضا قرار دهید. می توانید به جای درب از پارچه استفاده کنید تا ترس قفل شدن و گیر کردن در آن وجود نداشته باشد.

فضای زیر راه پله

نمایش لوازم دکوری در فضای زیر راه پله

اگر فضایی را دوست دارید تا بتوانید وسایل و اشیای خاص خود را در معرض دید قرار دهید، به دنبال جای عجیب و خاصی نباشید. با ایجاد قفسه بندی مناسب و ایجاد تضاد بصری مانند تصویر بالا، می توانید وسایل دکوری تان را جلوه زیبایی ببخشید تا دیده شوند.

فضای زیر راه پله

لانه ای برای حیوان خانگی در زیر پله

حیوانات خانگی از داشتن گوشه ای مخصوص به خود لذت می برند. تخصیص فضای زیر راه پله به آن ها علاوه بر تأمین این نیاز حیوانات، فضاهای دیگر منزل تان را برای کاربری های دیگر حفظ می کند. اگر می خواهید بدانید چگونه حیوانات خانگی را در منزل نگهداری کنیم؟ این مطلب را از دست ندهید.

 

 

مطالب پیشنهادی: 

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه