Chidaneh.com placeholder image

دادن شانس دوباره برای زندگی به یک خانه قدیمی!

به قلم: تحریریه چیدانه

 بازسازی فضاهای داخلی: «هیچ چیز هیجان‌انگیزتر از پیداکردن یک کالای دسته دوم منحصربه‌فرد نیست. خوبی این ماجرا این است که شما می‌توانید به یک وسیله قدیمی شانس دوباره‌ای برای زندگی بدهید.» از همین رویکرد در بازسازی خانه‌ای که متعلق به دهه 1940 است استفاده شده است. اگرچه این خانه بسیار قدیمی بود و احتیاج به کار زیادی داشت، اما بازسازی آن با فراهم کردن نور زیاد، جزئیات معماری جالب توجه فرصتی دوباره به این خانه داد. 

در یک نگاه

قالیشویی ادیب

ساکنان: ماریا ایو بست و مایکل جانسون زوجی جوان به همراه پسر 2 ساله آنها

مکان:آمریکا.

اندازه: 158 متر مربع، 4 اتاق خواب و  حمام.

 

این اتاق نشیمن محلی است که ساکنان این خانه به شدت در آن احساس راحتی می‌کنند و اکثر وقت خود را در کنار پسر و خانواده و دوستانشان در این اتاق سپری می‌کنند. این نیمکت مخصوص این فضا ساخته شده و در ساخت آن از چوب بازیافتی و کوسن‌های ساده ایکیا استفاده شده است.

 

پیش از بازسازی اتاق نشیمن دارای دیوارهای تیره و چارچوب‌های چوبی بود و کمی افسرده‌کننده به نظر می‌رسید. مالکان کف‌پوش‌ها را حفظ کردند و با استفاده از یک نیمکت، نور، و سفید کردن دیوار حالتی دنج و راحت به اتاق نشیمن دادند.

 

پس از بازسازی: وسایلی خاص مانند این قفسه‌های دیواری فضای نشیمن را تعریف کردند.

مالکان تصمیم گرفتند تا کف‌پوش‌های وینیلی خانه را با کف پوش‌های چوبی تعویض کنند تا آشپزخانه و فضای صبحانه به صورتی طبیعی‌تری در هم ادغام شوند و فضا بزرگ‌تر به نظر برسد. چارچوب چوبی هم‌چون قابی برای منظره بیرونی خانه است و جلوه آن را زیباتر کرده است.

 

پس از بازسازی: این زوج برای صرفه‌جویی در زمان در نظر داشتند تا فقط سطح رویی کف آشپزخانه را با چوب تعویض کنند، اما پیمان‌کار فکر می‌کرد بهتر است سطح زیرین سطح رویی هم برداشته شود تا به سطحی یک‌دست و یک‌پارچه در طبقه اول خانه دست یابند و این کار به نفع آنها بود.

 

پس از کندن سطح زیرین آن‌ها با چیز شگفت‌انگیزی روبه‌رو شدند: توده‌ای بزرگ از موریانه‌ها.
موریانه‌ها باعث افزایش هزینه‌های آن‌ها شدند اما موضوع مهم این بود که می‌توانستند این مسئله را به سرعت حل کنند. «وقتی در یک خانه قدیمی هستید باید منتظر هر چیز شگفت‌انگیزی در پشت دیوارها و زیر کف‌ها باشید.»

 

دیوارهای اتاق خواب اصلی رنگی خنک داشتند و چارچوب پنجره‌ها و کف‌پوش‌ها چوبی بودند و این مسئله تاثیر بصری خوبی در فضا ایجاد نمی‌کرد. قسمت‌های چوبی این اتاق همگی دست‌ساز ولی بی‌کیفیت بودند که این امر یکی از ضعیف‌ترین ویژگی‌های این اتاق بود.

 

پس از بازسازی: دیوار اتاق خواب به رنگ سفید درآمد و چند چراغ دیواری به آن اضافه شد تا این اتاق خواب جلوه‌ای نورانی و زیبا به خود بگیرد.

 

اتاق نشیمن خانواده جایی است که آنها در آن می‌نشینند و از دیدن تلویزیون لذت می‌برند. قالیچه زرد-سفید رنگ زیبایی به این اتاق داده است. 

 

اتاق غذاخوری اصلی بسیار بزرگ بود اما کمی نامتعارف به نظر می‌رسید. تعداد زیادی وسیله در این اتاق جا نمی‌گرفت و به همین دلیل این زوج باید در انتخاب مبلمان برای این اتاق دقت زیادی می‌کردند.

 

پس از بازسازی: در این اتاق ساده چیزی که بیشتر از همه جلب توجه می کند لوستر ها هستند « لوسترها وسایل بسیار مهمی هستند و باید هزینه زیادی را بابت آن‌ها کنار گذاشت.»

 

طراحی اتاق پسر کوچولو تمی دریایی دارد. «صندلی گهواره‌ای کنار تخت که برای نشستن مادر در نظر گرفته شده باید راحت‌ترین صندلی دنیا باشد.»

 

شومینه مورب در مرکز این خانه قرار گرفته است و ظاهری منحصربه‌فرد به آن داده است.

 

راهروی ورودی اصلی این خانه کمی ناصاف بود. به ویژه پیرامون چارچوب در و قسمتی که سطوح به هم می‌رسیدند، بود و هیچ‌کدام باعث توجه چشم به آشپزخانه نمی‌شد.

 

پس از بازسازی: دیوارها به رنگ سفید درآمدند و یک لوستر به راهرو اضافه شد.

 

 این اتاق همیشه غرق در نور بعدازظهر است که کل طبقه اول خانه را گرم می‌کند.
«توصیه  به کسانی که برای بار اول می‌خواهند خانه خود را بازسازی کنند این است که سعی کنند پیش از هر کاری توان مالی و نیازهای اصلی خود را مشخص کنند. با این کار با کم‌ترین هزینه می‌توان به بهترین نتیجه دست یافت. می‌توان کل خانه را تخریب و به جای آن چیزی جدید ساخت اما این کار شخصیت و هویت خانه را از بین می‌برد. این جزئیات هستند که شخصیت خانه را می‌سازند، پس مراقب آن‌ها باشید.

به ما بگویید: اگر در مورد بازسازی یا تغییر دکوراسیون خانه خود سوالی دارید در قسمت بحث و گفتگو با دوستان چیدانه مطرح کنید.

منبع:houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 11 شهریور 1393
من عاشق این دست مطالبم ممنون به خاطر توجه تون به مسایلی که روزمره ای که مردم با اونها درگیرند.جهت گیری مطالبتون رو خیلی می پسندم.امیدوارم روزبه روز بهتر شید.آشنا شدن با سایت شما یکی از بهترین اتفاق های سالهای اخیرم بود.

ثبت دیدگاه