Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون خاکستری خانه کوچک سارا، ساده و زیبا

به قلم: تحریریه چیدانه

در این روزها استفاده از رنگ های خنثی مثل خاکستری در دکوراسیون خانه ها باب شده است. ولی باید بدانید که ترکیب رنگی در کنار اینکه زیبایی را به همراه دارد، ممکن است اثرات منفی به بار بیاورد. در این قسمت از تور خانه گردی به معرفی دکوراسیون سفید و خاکستری گرم خانه سارا می پردازیم که هر چیزی سر جای خود قرار دارد. با ما همراه باشید.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

تابلو فرش ریحان

خانه کوچک خاکستری سارا در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 2 نفر
  • تحصیلات آقا: کامپیوتر/ خانم: ارشد گردشگری
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: جنت آباد
  • متراژ فضا: 70 متر مربع
  • سال ساخت: 1384
  • طبقه: پنجم
  • ملک استیجاری
  • تعداد اتاق خواب: یک خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک دستشویی و حمام
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: رنگ های خنثی سفید، خاکستری و بنفش تیره
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از بافت متنوع پارچه در مبلمان
  • طراح: سارا روحانی با توجه به سلیقه مشترک
  • مدت زمان طراحی داخلی و خرید وسایل: حدود یک سال با فواصل زمانی
  • هزینه دکوراسیون: حدود 30 میلیون تومان

امیر صادقی
مبلمان نشیمن سفید
امیر صادقی

درباره دکوراسیون خاکستری خانه کوچک سارا

انتخاب دکوراسیون مدرن برای سادگی و آرامش بیشتر

به طور کلی سبک، طراحی و چیدمان هر خانه نشان دهنده روحیات شخصیت و علایق ساکنان منزل هست. به علاوه نوع چیدمان و دکوراسیون منزل می تواند در تعیین سبک زندگی ما بسیار تاثیر گذار باشد. به همین دلیل انتخاب تک تک اجزای دکور خانه ما باید حساب شده باشد تا بتواند در بهبود سبک زندگی و نزدیک شدن ما به اهدافمان کمک کننده باشد. وقتی از افراد در مورد تعریف خانه سوال شود عموما جایی معنی می شود که بعد از روزمرگی و فشارهای کاری انسان در آن احساس آرامش پیدا می کند.

امیر صادقی
جلو مبلی حصیری
امیر صادقی

به نظر من علاوه بر بعد احساسی که نشات گرفته از محبت، صمیمیت و عشق بین افراد خانه است، نوع دکوراسیون و هماهنگی آن با احساسات، سلیقه و شخصیت می تواند در ایجاد این حس آرامش بسیار تاثیر گذار باشد. ما هم در انتخاب و طراحی دکوراسیون سعی کردیم ساده ترین ها را انتخاب کنیم و همچنین انتخاب رنگ های روشن مثل خاکستری و سفید علاوه بر تشدید سادگی که مد نظرم بود، با توجه متراژ و نوع نقشه منزل به منظور بازتر دیده شدن فضا انتخاب شد.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

فضای مورد علاقه سارا در دکوراسیون خاکستری خانه

به نظر من قلب خانه نشیمن و قسمت تلویزیون در خانه است. چون وقت زیادی را در حال استراحت کردن، در کنار هم بودن و تماشای تلویزیون می گذرانیم. من در دکوراسیون نشیمن از ترکیب رنگ سفید و خاکستری با چوب طبیعی بامبو استفاده کردم، در این فضا سعی شده هیچ چیز اضافی و غیر کاربردی نباشد؛ حتی به جای استفاده از میز جلو مبلی از پوف حصیری استفاده کردم تا بتوانیم احساس راحتی و گرمی بیشتری داشته باشیم. همچنین برای تزیین و دکور فضا از استندها با گلدان های گیاهان آپارتمانی استفاده کردم.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

برای نهارخوری کوچک مان هم از رنگ سفید با میز صفحه چوب طبیعی استفاده کردیم تا علاوه بر زیبایی رنگ سفید، گرما و انرژی چوب طبیعی در دکوراسیون حضور داشته باشد و برای تشدید این نکته، روی دیوارها هم از تابلوی چوب طبیعی و دو دایره حصیری که در واقع زیر بشقابی هستند، استفاده شده است.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

وسایل خانه را از گوشه گوشه شهر خریدیم

  • مبلمان خاکستری از یافت آباد قیمت 3.5 میلیون تومان
  • سرویس اتاق خواب یافت آباد 2.5 میلیون تومان
  • آباژور از صفحه اینستاگرام خانه و نور 420 هزار تومان
  • قاب ها از چهارراه گلوبندک
  • عکس های اینترنتی چاپ شده 150 هزار تومان
  • فرش ها مرینوس یک میلیون و 600 هزار تومان

بقیه وسایل از برند ایکیا تهیه شده:

  • نهارخوری دو میلیون تومان
  • استند گلدان نردبانی320 هزار تومان
  • استند گلدان 3 تایی 220 هزار تومان
  • ساعت دیواری 150 هزار تومان
  • پوف حصیری دو عدد 400 هزار تومان
  • میز جلو مبلی 160 هزار تومان
  • پاتختی دو عدد 600 هزار تومان
  • میز گرد 130 هزار تومان
  • استند نرده ای 240 هزار تومان
  • آباژور اتاق خواب دو عدد 200  هزار تومان
  • شلف اتاق خواب 120 هزار تومان
  • جا شمعی دوتا 200 هزار تومان و …

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

توصیه سارا: معجزه رنگ خاکستری در دکوراسیون منزل

برای شروع دکوراسیون منزل ابتدا از وسایل بزرگ و اصلی فضا شروع کنیم. ما اول برای دکوراسیون مبلمان را با رنگ های خنثی و روشن مثل خاکستری انتخاب کردیم. در انتخاب فرش یک فرش کاملا ساده با رنگ روشن خاکستری در ذهنمان بود که به رنگ کاملا خنثی و بی روح نباشد و این چالش بزرگی بود؛ برای پیدا کردنش تلاش زیادی کردم. بعد از آن برای دور کردن محیط از یکنواختی و ایجاد حس گرمی به دکوراسیون منزل، شروع به اضافه کردن نهار خوری با ترکیب رنگ چوب، تابلو های چوبی، استند و گلدان های طبیعی کردم و بعد از آن رنگ با استفاده از چند قاب با عکس های رنگ، کوسن، پوف، گلدان و اکسسوری های رنگی به فضا اضافه شده و سعی کردم از یکنواختی رنگ های خنثی دور شویم.

البته توصیه من به همه دوستان هم انتخاب رنگ های خنثی و ترکیب آن با رنگ چوب طبیعی برای وسایل بزرگ و پر هزینه تر منزل و استفاده از رنگ های شاد و متنوع برای اکسسوری های منزل است. به این ترکیب شما می توانید با کمترین هزینه حتی با هزینه حدود یک میلیون تومان، تغییر بسیار زیادی را در منزلتان ایجاد کنید و تجربه منزل با رنگ های متنوع را داشته باشید.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

استند گیاهان آپارتمانی را برای تلطیف هوا انتخاب کردم

ایرادی که بر دکوراسیون های رنگ های خنثی و مدرن وارد می شود، یکنواخت بودن و بی روح بودن آن است. وجود گیاهان آپارتمانی در خانه تا حد بسیار زیادی این مشکل را رفع می کند و علاوه بر ایجاد نشاط و روح زندگی به فضا، با دکوراسیون مدرن و ساده بسیار هماهنگ است و باعث تشدید زیبایی و مدرنیته دکوراسیون می شود. به نظر من در طراحی منزل می توانیم با توجه به اندازه و فضای منزل مان به جای استفاده از کنسول، بوفه و میزهایی که با مجسمه، قاب، ظروف و لوازم دکوری پر می کنیم از استندهای گلدان که با گیاهان طبیعی تزیین می شود، استفاده کنیم تا علاوه بر زیبایی به تلطیف هوای منزلمان هم کمک شود. گیاهان خانگی مانند گندمی، دراسنا کامپکت و سانسوریا در خانه زندگی می کنند.

مطلب مرتبط: گیاهان آپارتمانی ، 20 گیاه زینتی همیشه سبز در خانه!

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

دکوراسیون نشیمن سفید و خاکستری در خانه سارا

مبلمان سفید و خاکستری رنگ در دکوراسیون نشیمن با فرش تک رنگ طوسی، ترکیب رنگی خانه را حفظ کرده است. استفاده از رنگ گرم به شکل پوف حصیری قهوه ای رنگ و استند چوبی با گیاهان آپارتمانی حس و حال خوبی به دکوراسیون نشیمن بخشیده است. حضور کوسن هایی متضاد با رنگ مبل یکنواختی را شکسته است و چشم را به حرکت وا می دارد. میز تلویزیون سفید مدرن با باقی اجزا نیز هماهنگ است.

امیر صادقی
منزل سفید سارا روحانی در جنت آباد
امیر صادقی

استفاده از بافت متنوع پارچه در دکوراسیون پذیرایی خانه خاکستری

نور مناسبی که از پرده های حریر سفید رنگ فیلتر می شود، دلنشینی فضا را بیشتر می کند. مبلمان راحتی خاکستری رنگ در هماهنگی با فرش طوسی و تک رنگ فضایی را خلق کرده است که برای دورهمی های دوستانه مناسب است. میز جلومبلی سفید رنگ و میز سفید کنار دیوار هم از اجزای سفید دکوراسیون پذیرایی است. از جذابیت های دکوراسیون منزل سارا کوسن و پارچه های نرمی است که بر روی مبلمان مدرن قرار گرفته است. کوسن بنفش پولکی، نقره ای های اکلیلی و پارچه های پرز بلند بر روی مبلمان، بافت های متنوعی را به رخ می کشد. آباژور پایه بلند سفید رنگ هم روشنایی فضا را تکمیل می کند. تابلوهای دیواری با پروانه های بنفش رنگ زیبا، گلدانی از گلهای اسطوخودوس، جاشمعی های فانوسی و گلدان های شیشه ای روی میز نقش لوازم دکوری را ایفا می کنند. پوفی که در قسمت پذیرایی قرار دارد هم به رنگ بنفش است.

امیر صادقی
دکوراسیون ناهارخوری کوچک
امیر صادقی

دکوراسیون غذاخوری کوچک، قانون شکنی در ترکیب رنگی

دکوراسیون ناهارخوری کوچک در خانه خاکستری سارا کمی ساختارشکنی کرده است. ترکیب رنگی آن سفید و قهوه ای بوده و تنها عضو خاکستری رنگ گلدان نقره ای روی میز ناهارخوری است. همانطور که سارا گفت برای دیوارکوب این فضا از دو زیر بشقابی حصیری استفاده کرده است که باید گفت انتخاب بی نظیری است. وعده های غذایی با عشق زوج جوان در فضای مناسبی سرو می شود.

امیر صادقی
اتاق خواب سفید
امیر صادقی

دکوراسیون اتاق خواب سفید و سیاه در خانه سارا

ترکیب رنگی سیاه و سفید در نگاه اول در دکوراسیون اتاق خواب سارا دیده می شود. سادگی در انتخاب پرده و سرویس خواب نشان از اصول اصلی طراحی خانه دارد. شلف دیواری سفید رنگ در بالای تخت خواب، تابلو و قاب های متنوعی را نگه داشته است که با تنالیته رنگی سیاه و سفید هماهنگی خوبی با هم دارند در صورتی که هر تابلو پیام متفاوتی برای ساکنان خانه دارد. بافت نرم پارچه در این فضا هم به خوبی حس می شود. کوسن نرم خاکستری و دو کوسن پولک دوزی کامل سیاه رنگ سفیدی دکوراسیون اتاق خواب را می شکند. نیمکت پاتختی هم بافت نرم پوست مانند را حفظ کرده است. آرامش این فضا، خوابی آسوده و نرم به همراه دارد.

ویدئوی زیر در زمانی کوتاه تمام نکات گفته شده را به چشمان شما تزریق می کند، دکوراسیون منزل گرم و دلنشین به رنگ سفید و طوسی را ببینید:

.h_iframe-aparat_embed_frame{position:relative;} .h_iframe-aparat_embed_frame .ratio {display:block;width:100%;height:auto;} .h_iframe-aparat_embed_frame iframe {position:absolute;top:0;left:0;width:100%; height:100%;}

 

 

برای دیدن خانه های بیشتر در چیدانه می توانید سری به بخش تور های خانه گردی در مجله بزنید بزنید.

 

مطالب پیشنهادی:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
shaqayeq.bayesanami_56212 در تاریخ 22 مهر 1396
سلام . میخواستم برند سرویس رو تختی رو بدونم و اینکه از کجا خریداریش کردن؟
نسیم احمدی در تاریخ 23 خرداد 1397
سلام.ببخشید من هرچقدر به اندازه "خونه خاکستری کوچک سارا"نگاه میکنم متوجه نمیشم میز نهار خوری کجای خونه قرار گرفته.میشه لطفا جواب بدین.ممنون

ثبت دیدگاه