Chidaneh.com placeholder image

چیدمان منزل ایرانی، نشیمن رنگی خانه نوشین و آرش!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: وقتی که دکوراسیون داخلی منزل هر فرد را ببینید، می توانید از ویژگی های شخصیتی و علایق او آگاه شوید. استفاده از سبک دکوراسیون و ترکیب رنگی مورد علاقه ساکنین خانه فضای داخلی را به سمتی می برد که دلنشین و آرام باشد. در داستان نشیمن این هفته به دکوراسیون منزل نوشین و آرش در شیراز رفتیم، این مطلب را از دست ندهید:

خانه دلنشین من

چوب و هنر

نشیمن هفته در یک نگاه

  • افراد ساکن: دو نفر
  • شغل خانم خانه: معاون دبیرستان و کارشناس ارشد روانشناسی عمومی/ شغل همسر: معمار
  • موقعیت شهر: شیراز/ محله: بلوار معالی آباد
  • متراژ خانه: 130 متر مربع
  • سال ساخت: 1393
  • ملک استیجاری
  • سبک دکوراسیون: ماوریک * (تک رو) بیشتر از لوازم مدرن استفاده کرده ام اما در کنار آن لوازم کلاسیک هم دارم.
  • رنگ های غالب: طوسی و سیاه
  • ویژگی برجسته طراحی: سبک دکوراسیون متفاوت
  • طراح: با توجه به اینکه همسرم در رشته معماری درس خوانده اند، در انتخاب وسایل منزل و پرده ها و انتخاب رنگ از نظر ایشان بیشتر استفاده شده و البته رنگ طوسی رنگ مورد علاقه من نیز هست.
  • مدت زمان تغییرات خانه: تغییرات جزیی ساختمان مثل پرده، شلف و یا نورپردازی حدود یکماه و خرید لوازم حدود سه ماه زمان برده است.
  • هزینه دکوراسیون نشیمن: حدود سی و پنج میلیون تومان

* سبک ماوریک بخشی از سبک مدرن است. در این سبک همه چیز به صورت غیر معمول کنار هم چیده شده اند. رنگ ها کاملا تصادفی انتخاب می شوند. مبلمان تقارن و تناسب خاصی با هم ندارند و از احجام همپوشان بسیار استفاده می شود. سبک ماوریک یک سبک بدون قید و قانون است.

خانه دلنشین من

سبک ماوریک برای طراحی داخلی منزل نوشین

شروع زندگی جدید ما طراحی داخلی خانه را رقم شد و ایجاد محیط دنج و آرام برای ما مهمترین مسئله بود. با توجه به علاقه ای که به رنگ طوسی و جنس چوب دارم، باید وسایل و چیدمانی را انتخاب می کردیم که مناسب باشد. با توجه به اینکه ما منزل را رهن کرده ایم در خیلی از موارد اجازه دستکاری و یا هزینه کردن نداشتیم. اما سعی کرده ایم در انتخاب وسایل هماهنگی لازم باشد. چون پذیرایی و نشیمن یکی است و بایستی بیشترین کارایی را مد نظر می گرفتیم.

خانه دلنشین من

مبلمان و وسایل خانه را با دقت انتخاب کردیم

سبک مورد علاقه ما کارهای ساده و بدون پیچیدگی است. برای همین سبک کارهای نشیمن و رست به سلیقه من بسیار نزدیک است. گل میزها و میز جلو مبلی را از مبلمان نشیمن و حدود 2 میلیون تومان خریداری کردیم. مبلمان و ناهارخوری، صندلی اپن، صندلی تی وی، پوف و آباژور را از مبلمان رست البته رنگ پارچه و کوسن ها را هم خودمان انتخاب کردیم و حدود سیزده میلیون تومان شد.

خانه دلنشین من

فرش را با جستجوی زیاد پیدا کردم، از نوع سنتی، ایرانی و موکت نمی خواستم و رنگ طوسی و سیاه هم برایم مهم بود. بالاخره توانستم فرش هندی نزدیک به آنچه در نظر داشتم را پیدا کنم و حدود یک میلیون و هفتصد هزار تومان هزینه داشت. دلم می خواست میز تلویزیون، سرویس خواب و جاکفشی هم از یک جنس و بسیار ساده باشند و بعد از جستجوی بسیار بالاخره همسرم طرح مورد نظر را خودشان طراحی کردند و زحمت ساخت رو پدر یکی از دانش آموزهایم کشیدند که حدود چهار میلیون و دویست هزار تومان شد.

دکوراسیون نشیمن با چوب

تلویزیون در دکوراسیون پذیرایی و نشیمن را از برند ال جی و ضبط صوت را از برند سونی انتخاب کردیم، لوازم صوتی تصویری هم حدود یازده میلیون تومان شد. لوازم دکوری مانند تلفن،گرام، گل میز و فیل را مادرم به عنوان هدیه برایمان آوردند که البته با توجه به سبک منزل ما کمی متفاوت اما برایم بسیار ارزشمند است.

ساعت را بعد از جستجوی زیاد از تجهیزکاران به قیمت هشتصد هزار تومان خریدم. در انتخاب پرده سعی کردم پرده ارزان و ساده انتخاب کنم و مانع از ورود نور به فضای داخلی خانه هم نشود. از حریر ساده استفاده کردم و حدود ششصد هزار تومان شد.

خانه دلنشین من

کارهای فنی خانه بر عهده آرش

تقریبا تمام کارهای فنی، شلف ها و طبقه بندی مخصوص گلخانه را هم همسرم انجام دادند و با توجه به اینکه تمام قسمت های منزل لوازم برقی است هیچ کابل اضافه ای در معرض دید نیست. چون بسیار تمیز و دقیق کار کردند. البته نورپردازی هم انجام دادند.

اتاق نشیمن با رنگ خاکستری

توصیه نوشین: از کوچکترین فضا بهترین دکوراسیون را بسازید

خوب سختی های زیادی داشتیم اما دلم می خواهد به دوستان بگویم سعی کنید با دید مثبت به قضایا نگاه کنید و از کمترین امکانات و کوچکترین فضا بهترین استفاده را داشته باشید و لذت ببرید.

خانه دلنشین من

گیاهان آپارتمانی در دکوراسیون خانه نوشین و آرش

گل و گیاه برای من بسیار مهم است و سه قسمت از دکوراسیون منزل را به گلخانه تبدیل کردم و حتی نور مصنوعی هم برای گیاهان آپارتمانی تدارک دیدم. بن سای، کاکتوس و کاج مطبق گیاهان غالب منزل ما هستند.

خانه دلنشین من

دکوراسیون خاکستری در پذیرایی خانه شیراز

مبلمان مدرن به رنگ طوسی در دکوراسیون پذیرایی حکمرانی می کند. نوشین برای شکستن رنگ های خنثی بطور هوشمندانه ای از کوسن های رنگی استفاده کرده است تا هم جلوه بیشتری به فضا داده باشد و هم یکنواختی رنگ طوسی از بین برود. استفاده از چوب در مبلمان راحتی، میز جلو مبلی و آباژور باعث گرمابخشی به طراحی داخلی شده است.

خانه دلنشین من

یکی از جذابیت های دکوراسیون منزل نوشین و آرش ساعت دیواری جالبی است که چیدمان اعداد در صفحه آن توجه را جلب می کند.

خانه دلنشین من

دکوراسیون نشیمن دو نفره

دو مبل تکنفره با پارچه رو مبلی طرح چهارخانه فضایی صمیمی و دنج خلق کرده است که برای درد و دل و گپ و کفت های دو نفره ایده آل به نظر می رسد. یک میز جلومبلی پارچه ای به رنگ قرمز و دو کوسن سرمه ای رنگ نیز در این فضا وجود دارد که از رنگ های مکمل را به این دکوراسیون اضافه کرده اند.

اگر سوالی در مورد دکوراسیون منزل ایرانی نوشین و آرش دارید می توانید با ارسال پیام در پروفایل نوشین سلیمانی، سوال خود را مطرح کنید. با مراجعه به ویترین کالای چیدانه تغییر دکوراسیون بهتری داشته باشید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه