Chidaneh.com placeholder image

چیدمان عکس های خانوادگی روی دیوار، 9 ایده چشم نواز!

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون: خانواده قلب و روح خانه است. همه ما به گذشته و ریشه و نسب خود علاقه مند هستیم و جستجوی شجره نامه خانوادگی باعث ایجاد حس ارتباط بیشتر با خانواده می گردد. شما می توانید با ساخت یک شجره نامه به اصل و ریشه خانوادگی تان افتخار کنید. چنین عنصری در خانه تان به عنوان المان هنری و نقطه ای کانونی می تواند در هر اتاقی حضور داشته باشد. شما می توانید با توجه به ذوق و سلیقه خودتان برای نمایش و نظم دادن عکسهای خانوادگی، جلوه ای تازه و در عین حال خلاق و جذاب ایجاد کنید.

استیکر شجره نامه خانوادگی

سرویس خواب بالسا

1- استفاده از استیکرها و یا چسب های مادهدکوراتیو یکی از ساده ترین راه ها است. کافیست آنها را با توجه به دکوراسیون و فضای درون منزلتان انتخاب و از بازار تهیه کنید و بر روی دیوار مورد نظر نصب گردانید. برخی از این استیکرها دارای قسمتی برای نصب قاب عکس هستند و برخی نیز چنین قابلیتی  ندارند؛ انتخاب با شماست. می توانید در هر قسمت از شاخه های درخت قاب عکس هایتان را قرار دهید تا همانند برگ های درخت به نظر رسیده و نمای زیبا و جذابی بر روی دیوار شما ایجاد کنند.

شجره نامه خانوادگی

2- اگر شما و یا یکی از اعضای خانواده تان در نقاشی کردن مهارت دارید پس دست بکار شوید. بر روی دیوار انتخابی درختی با اندازه و رنگ دلخواه کشیده و برگ های آن را با عکس های خانوادگی پر کنید. برای زیباتر شدن کارتان تعدادی برگ نیز در بین عکس ها نقاشی کنید.

تزیین دیوار با شجره نامه خانوادگی

3- اگر دکوراسیون منزل شما کلاسیک است و یا عاشق سبک قدیمی هستید بشقاب های عکس می تواند ایده خوبی باشد. به این صورت که عکس های دلخواهتان را روی بشقاب چاپ کنید. اکثر آتلیه های عکاسی و شرکت های تبلیغاتی که چاپگر مخصوص دارند این کار را برای شما انجام میدهند. می توانید این بشقاب ها را بر روی دیوار آویزان کرده و یا توسط پایه در جای دلخواهتان قرار دهید تا چیدمانی جذاب ایجاد کنید.

شجره نامه

4- کودک شما می تواند در این کار به شما کمک کند. با استفاده از کاغذ رنگی و وسایل دیگری با همراهی و یا به کمک کودکتان خلاقیت او را شکوفا کرده، کاردستی زیبایی از درخت به همراه شاخ و برگ های آن بسازید، روی دیوار بچسبانید و عکس عزیزانتان را به عنوان برگ های درخت نصب کنید.

شجره نامه

5- طناب، بندهای نازک و نخ های رنگی راهی خلاقانه برای عکسهای شما هستند. به این گونه که بند یا طناب را در بین دو تخته چوب و یا قاب خالی بزرگی چفت کنید.  بنا به سلیقه و تعداد عکس های مورد استفاده می توانید یک تا چند ردیف بند یا طناب داشته باشید. آنها را به دیوار متصل کرده و عکس ها را به کمک گیره های رنگی بر رویشان آویزان کرده و یا بچسبانید.

شجره نامه بر روی دیوار

6- گاهی اوقات مسایلی پیش می آید که ناچار به قطع درختان خشک و یا شکسته هستیم. این فرصت خوبی برای شما است تا از شاخه های آن برای شجره نامه خانوادگی تان استفاده کنید. شاخه ای مستحکم از آن را جدا کرده و درون قابی قرار دهید. برای اینکار می توانید از روبان های رنگی استفاده و سپس عکسهای مورد نظرتان را از شاخه های آن آویزان کنید. استفاده از برگ های زیبای خشک و یا مصنوعی به زیباتر شدن ایده تان کمک خواهد کرد.

تزیین دیوار با شجره نامه

7- بدون هیچ گونه تزئینات و موارد اضافی نیز می توان چیدمانی زیبا و ساده ای از عکس ها داشت. آنها را با پونزهای رنگی و با سلیقه خاص خودتان به صورت خلاقانه بر روی دیوار نصب کنید. همچنین با قاب هایی به رنگ ها و شکل های متفاوت نیز میتوان جلوه ای زیبا و شاد ایجاد کرد. تنها کافیست در چیدمان آنها از نهایت ذوق و خلاقیت خود استفاده کنید.

شجره نامه خانوادگی

8- قاب ها همیشه نقش بسزایی در دکوراسیون ایفا می کنند و معمولا در تمامی خانه ها قابی خالی و یا قدیمی و بلا استفاده پیدا می شود. این قاب ها برای قرار دادن عکس ها بسیار کارآمد هستند برای شروع اگر نیاز به تعمیر و یا رنگ کردن آن است این کار را انجام دهید. پارچه جیر و یا مخمل تیره درون آن بگذارید. اکنون آماده اید تا عکس هایتان را در آن قرار دهید و بچسبانید.

شجره نامه خانوادگی

9- آویزان کردن قاب ها روی دیوار ایده ای ساده اما جذاب است. قاب عکس هایتان را توسط زنجیر و یا بسته به سلیقه خودتان طناب های نازک، روبان های رنگی و … بر روی دیوار آویزان کنید. چگونگی چیدمان قاب ها نیز احتیاج به خلاقیت شما دارد.

برای شرکت در مسابقه بوی عیدی چیدانه از رسم و رسوم، خانه تکانی، خریدهای عید، ترافیک اسفند، سفره هفت سین، شکوفه های بهاری درختان، سفرهایی که می روید یا هر چیزی که برای شما تداعی کننده روزهای عید است عکس بگیرید و در صفحه اینستاگرام خود با هشتگ #بوی_عیدی و #چیدانه منتشر کنید یا از طریق دایرکت به صفحه اینستاگرام چیدانه ارسال فرمایید تا از برندگان خوش شانس جوایز شگفت انگیز ما باشید.

نویسنده : حدیث حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
keeper.allstars_41211 در تاریخ 21 اسفند 1395
.

ثبت دیدگاه