Chidaneh.com placeholder image

چگونه با سلیقه باشیم، 10 راز معجزه آسا !

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیونبرای شما هم پیش آمده است که در جمعی از دوستان و آشنایان قرار بگیرید و فردی را با صفت با سلیقه معرفی کنند. یا خودتان به عنوان یکی از افراد با سلیقه در دوستان و آشنایان شهره هستید و یا دوستدارید شما را با این صفت نیک بشناسند. با سلیقه ها چگونه هستند؟ شاید مفهوم کلمه ی با سلیقه برای هر کس به صورت خاص معنا شود برخی خوش سلیقگی را در چیدمان چشم نواز میز شام می بینند و برخی در راه کارهای خانه داری و یا حتی ست کردن لباس ها. به هر روی با سلیقه بودن مفهومی است که امروز بیشتر ما به دنبال آن هستیم، به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم پاسخ به پرسش “چگونه با سلیقه باشیم" را در ده روش به شما بدهیم پس با ما همراه باشید. 

آرزو رحمتی
یک روز خاطره انگیز به سبک رویای شما
آرزو رحمتی

چوب و هنر

از خانم های با سلیقه ایده بگیرید.

یکی از راه حل های ساده ی با سلیقه بودن استفاده از ایده های ناب خوش سلیقگی در انجام امور مختلف است. این ایده ها را می توانید از آشنایان و یا کسانی که الگوهای رفتاری قابل تقدیر در این زمینه دارند تقلید کنید. اگر در نزدیکان خود چنین افرادی را نمی شناسید می توانید از فضای مجازی مثل اینستاگرام برای رسیدن به افراد با سلیقه استفاده کنید. چیدانه پیش تر در مطالب سریالی از هنر خانم های با سلیقه ایرانی ایده بگیرید شما را با چندتن از این عزیزان آشنا کرده است که می توانید به سادگی از آن ها ایده بگیرید و خوش سلیقه تر باشید. 

[[nid:58793]]

دکوراسیون منزل تان را تغییر دهید. 

تغییرات به طور کلی می تواند خلاقیت شما را شکوفا کند و ایده های تازه ای را برای شما به ارمغان آورد. تغییرات می تواند تغییرات ظاهری، رفتاری و یا دکوراسیونی باشد که هر کدام به نحوی می تواند در خلاقیت شما موثر باشد. با دیدن مدل های مختلف و الگویابی صحیح می توانید هنر سلیقه را در خود زنده تر کنید. وبسایت چیدانه همان فضایی است که به خوبی می توانید در آن ایده های ناب دکوراسیونی را ببینید و چیدمان منزلتان را مطابق با سبک و سیاق سلیقه ی خود به طور اصولی تغییر دهید. 

امیر صادقی
مبلمان فیروزه ای
امیر صادقی

رنگ های خوش ترکیب را بشناسید. 

بهترین مبلمان، بهترین چیدمان و یا حتی بهترین لباس ها اگر رنگ نامناسبی داشته باشند هیچ جلوه و ارزش تحسینی نخواهند داشند. برای باسلیقه تر بودن باید رنگ های خوش ترکیب را بشناسید و از ترکیب رنگ های مناسب فصل استفاده کنید. راه حلی که می تواند در این زمینه به شما کمک شایانی نماید بررسی مطالب بخش ترکیب رنگی چیدانه است. در این بخش به طور مفصل به بازشناسی رنگ ها و ترکیب رنگ های مختلف پرداخته ایم که با مطالعه ی آن ها می توانید تا حد زیادی با رنگ ها و ترکیبات پرطرفدار آن ها آشنا شوید. 

گروه مبلمان یاشیل
مبلمان راحتی یاشیل مدل پینار
گروه مبلمان یاشیل

روی مد باشید.

برای باسلیقه بودن باید مد سال را بشناسید. افراد باسلیقه مد سال را به خوبی می شناسند و تا حد امکان از آن برای تغییرات محیطی خود استفاده می کنند. قبل از روی مد بودن بهتر است به اطراف خود نگاهی باندازید و لوازم کهنه و قدیمی و یا کالاهای تعمییراتی غیر قابل استفاده را دور بیاندازید. به یاد دارم در مطلب جلوی روزمرگی و کهنه شدن زندگی را بگیریم! به شما متذکر شدم هر آنچه که بیش از یک سال در خانه ی شما بی استفاده مانده است قطعا باید دور انداخته شود پس دست به کار شوید و فضای خانه تان را از روزمرگی هایی که شما را احاطه کرده است خالی کنید، پس از آن می توانید بامراجعه به مطالب مد سال 2017 ، رنگ سال 2017 روی مد باشید!

استودیو پر
مبلمان مدرن خانگی
استودیو پر

از لوازم دکوراتیو به درستی استفاده کنید.

انتخاب لوازم دکوری مناسب برای فضای خانه رابطه ی مستقیمی با خوش سلیقگی شما دارد، اما علاوه بر آن تعداد، محل قرار گیری و سبک آن ها نیز تاثیر بسیار زیادی بر میزان سلیقه ی شما دارد اگر از لوازم دکوراتیو به میزان زیاد در بخش های نا مناسب استفاده کنید هر چند کالاهای شما زیبا، جذاب و مناسب باشند در نهایت فضایی شلوغ خواهید داشت که نشانه های بی سلیقگی در آن موج خواهد زد، پس در انتخاب هر عنصری تعادل و تناسب را حفظ نمایید .

سلیقه در خانه داری

نظافت را فراموش نکنید. 

برای پاسخ به سوال چگونه باسلیقه باشیم باید جنبه های مختلف رفتاری و عملکردی را بررسی کنیم، یکی از این جنبه ها که تاثیرات موثری در باسلیقه تر شدن افراد دارد نظافت منزل می باشد. برای ساده تر کردن فرآیندهای نظافتی هر بخش تیم چیدانه در کمپین بوی عیدی امسال اقدام به تولید اینفوگرافیک های کوتاه کاربردی در امر خانه داری کرده است که کافی است به آن ها سر بزنید و به سادگی فرآیند نظافتی منزلتان را انجام دهید و لقب خوش سلیقگی را از آن خود کنید. برای بررسی مطالب این چنینی می توانید به این مطالب رجوع کنید: 

مبلمان و اکسسوری جاکوب
قفسه بندی اتاق کودک
مبلمان و اکسسوری جاکوب

به کمد و انباری تان نظم ببخشید. 

همان طور که در بند روی مد باشید گفته شد پیش از هر انتخاب و تغییراتی باید لوازم معدوم شده را از دایره ی زندگی خودتان خارج کنید، با خلوت کردن اطرافتان به سادگی می توانید به کمد و یا انباری تان نظم ببخشید. برای این منظور روش های طبقه بندی و نظم دهی وبسایت چیدانه را مطالعه فرمایید تا راه کارهای ساده ی با سلیقه بودن را در آن ها پیدا کنید. 

سحر حقدادی
گلخانه من
سحر حقدادی

در خانه گل و گیاه نگهداری کنید. 

داشتن چند گل و گیاه در فضای خانه علاوه بر افزایش روحیه به شما کمک می کند تا سلیقه تان را بیش از بیش در معرض نمایش قرار دهید برای نگهداری گل و گیاه اگر دانش کافی در این زمینه ندارید بهتر است از گیاهان آپارتمانی با مراقبت کمتر نگهداری کنید. داشتن یک گیاه خانگی به شما کمک می کند تعهد بیشتری در زمینه فعالیت های روزانه خود داشته باشید، در بخش گیاهان خانگی چیدانه می توانید گیاهان مختلف با روش نگهداری شان آشنا شوید و انتخاب مناسب تری داشته باشید. 

چگونه با سلیقه باشیم

تزیین میز غذا را یاد بگیرید.

تزیین میز غذا یکی از المان های موثر در با سلیقه بودن به شمار می رود. پخت یک غذا خوش طعم در کنار تزیین آن به همراه تزیین سفره و میز شام می تواند آخرین ترفندی باشد که شما را به یک فرد با سلیقه تمام عیار تبدیل می کند. مطلب چیدمان میز شام، میزبان تمام عیار باشد! در این زمینه می تواند به شما ایده های کوچک با سلیقه بودن را آموزش دهد.

استودیو تک شاخ
دیوارکوب های گلدوزی شده با دست
استودیو تک شاخ

در خانه خلاقیت داشته باشید.

حتما شما هم استعدادی در یکی از زمینه های هنری، آشپزی، موسیقی و… دارید که می توانید با کمک آن در خانه ی خود خلاقیت داشته باشید و با سلیقه باشید. خودتان را دست کم نگیرید و در اعماق وجودتان در جست و جوی خلاقیت های خود باشید با آن ترفند می توانید علاوه بر شکوفایی استعدادهایتان با سلیقه نیز باشید. بخش خلاقیت در خانه چیدانه به شما الگوهای متنوعی در این زمینه معرفی می کند که می توانید از آن ها ایده بگیرید. 

اگر شما هم چیدمان منزل با سلیقه ای دارید و یا در زمره ی افراد با سلیقه خوانده می شوید، تصویری از فضای مسکونی خودتان را برای تور خانه گردی به شماره تلگرام ۰۹۳۸۸۵۴۷۱۴۰ ارسال کنید. 

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
حامد : در تاریخ 04 اسفند 1402
مبتذل ترین سفارشی بود که میشد به جامعه کرد . خوش سلیقگی یعنی پیروی از مد ؟ واقعا متاسفم

ثبت دیدگاه