Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون پاسیو با گیاهان آپارتمانی، رازهای سبز لیلا!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: حضور پاسیو در فضای داخلی منزل پتانسیل بسیار خوبی برای نگهداری گیاهان در خانه بوجود می آورد. پاسیو مانند گلخانه عمل می کند و شرایط مساعدی برای گیاهان دارد. در این مطلب از تور خانه سبز به خانه خانم لیلا احمدیان در قم رفتیم. او از نحوه ساخت پاسیو و نگهداری گیاهان در خانه خود می گوید، با ما همراه باشید:

لیلا احمدیان
خانه سبز لیلا
لیلا احمدیان

قالیشویی ادیب

تور خانه سبز در یک نگاه  

  • تعداد گیاهبان های خانه: 2 نفر
  • شغل فرد مورد نظر: مهندس صنایع
  • موقعیت شهر: قم
  • متراژ فضای نگهداری گیاهان: پاسیو 4 متر مربع
  • تعداد گونه های گیاهی: 17 گیاه
  • مدت زمان حضور گیاهان در خانه: 2 سال
  • هزینه تهیه گیاهان و گلدان های سفالی: کمتر از ۱ میلیون تومان

لیلا احمدیان
خانه سبز لیلا
لیلا احمدیان

علاقه به گیاهان، ورود به فضای خانه

من و همسرم به دلیل علاقه به گیاهان تصمیم گرفتیم در پاسیو خانه مان گلخانه کوچکی درست کنیم. از ۲ سال پیش شروع به خرید گیاهان مختلفی کردیم.

ما محلات را انتخاب کردیم

اکثرا گیاهان را از شهر محلات خریدیم به دلیل اینکه گیاهان آن طراوت، تنوع و قیمت مناسبی دارد.

کود خانگی برای تغذیه گیاهان آپارتمانی

از وسایل باغبانی خاصی استفاده نمی کنم و فقط ماهی یک بار کود آهن و پوسته تخم مرغ برای کوددهی و تغذیه گیاهان به کار می برم. برای ایجاد رطوبت در پاسیو از دستگاه بخور سرد استفاده می کنم که باعث شادابی بیشتر گیاهان شده است.

لیلا احمدیان
خانه سبز لیلا
لیلا احمدیان

گیاهان آپارتمانی خانه لیلا در پاسیو و فضای داخلی

کف پاسیو را چمن مصنوعی کردیم و در آن بیش از ۱۰ عدد کاکتوس و گیاهان گوشتی نگهداری می کنیم. گیاهانی مثل کاج نوئل، سینگونیوم، یاس، یوکا، حسن یوسف و تعدادی بنت قنسول، پوتوس، فیکوس برگ بیدی،شلفرا هست و در فضای نشیمن هم از گیاهان آپارتمانی دیگری مثل بنجامین، کاج مطبق و آگلونما نگهداری می کنیم.

پاسیو را چگونه ساختید؟

برای پاسیو شیشه مشجر استفاده کردیم و بطور کلی محیط بسته شد. ما به دلیل آب و هوای قم ترجیح دادیم این کار را انجام دهیم و در تابستان به دلیل وجود آفتاب سوزان، از پرده های بامبو که در پاسیو نصب کردیم استفاده می کنیم‌.

دو طبقه شلف برای گیاهان گوشتی و کاکتوس درست کردیم که از داخل خانه هم قابل دیدن است. گیاهان گوشتی نیاز به هفته ای یکبار آبیاری دارند. به دلیل علاقه بیشتر به گیاه گوشتی، کمتر گیاه کاکتوس دارم.

لیلا احمدیان
خانه سبز لیلا
لیلا احمدیان

نحوه تکثیر و آبیاری گیاهان در خانه لیلا

گیاهی به جز پوتوس تکثیر نکردم و آن هم تکثیر راحتی دارد. ما در دکوراسیون منزل 6 گلدان پوتوس داریم. این گیاه نمای پاسیو را زیبا کرده و در دکوراسیون نشیمن برای تزیین خانه و انرژی خوبی که دارد، از پوتوس استفاده کردیم. ولی سعی کردیم آن را در فضایی قرار دهیم که نور از پاسیو به آنها برسد.

گل آگلونما نیاز به نور زیاد ندارد و آن را در قسمت دور از پاسیو قرار داده ایم. گیاهان نیاز به غبارپاشی و آبیاری منظم دارند و هر کدام از آنها را باید با روش مخصوص خودشان مراقبت کرد. برای مثال بنت قنسول را غبارپاشی نمی کنم ولی بنجامین را حتی گاهی روزی 2 بار هم لازم است که اسپری کنم. بقیه گیاهان آپارتمانی یک روز در میان و همچنین با توجه به فصلی که در آن هستیم، آبیاری و غبارپاشی می کنم.

مطلب پیشنهادی: گیاهان برگ قرمز، همه چیز درباره بنت قنسول!

لیلا احمدیان
خانه سبز لیلا
لیلا احمدیان

تجربه خانواده در نگهداری گیاهان آپارتمانی

برای نگهداری از گیاهان از تجربه خانواده ام با توجه به تعداد گیاهانی که داشتند، استفاده کردم و خودم هم در مورد نحوه مراقبت از گیاهان مطالعه کردم.

توصیه لیلا: گیاهان نیاز به توجه و زمان دارند

برای نگهداری از گیاهان وقت گذاشتن و توجه به آنها برای نگهداری از گیاهان وقت گذاشتن و توجه به آنها خیلی مهم هست و ایجاد مکانی که برای رشد گیاهان مناسب باشد، بسیار مهم است. حضور گیاهان در خانه باعث می شود فضای داخلی نخانه، صمیمی تر و با نشاط تر باشد. در صورتی که به گیاهان آپارتمانی علاقه دارید و فضای مناسبی هم در خانه شما وجود دارد، توصیه می کنم حتما گیاه را به خانه تان بیاورید‌. یک موسیقی زیبا هم می تواند آنها را شاداب کند.

آگلونما

آگلونما  Chinese Evergreen

  • نور: غیر مستقیم و سایه
  • آبیاری: بر اساس خشکی سطح خاک زمان آبیاری مشخص می شود/ اسپری برگی هر روز در تابستان
  • خاک: خاک برگ، ماسه ، پیت، خاک باغچه
  • کود دهی: کود محلول ۲ گرم در لیتر در بهار و تابستان دو هفته یک بار
  • تکثیر: قلمه ساقه بدون برگ یا برگدار در فصل بهار و تابستان، کاشت بذر و تقسیم ریشه در بهار

خصوصیات و نحوه نگهداری از گیاهان سینگونیوم، برگ انجیری، شفلرا، حسن یوسف و کاج مطبق را در مطلب گیاهان آپارتمانی خانه الهام و رازهای شادابی آنها مطالعه کنید.

نوع مراقبت از گیاهان بنجامین، یوکا، پوتوس و برگ بیدی پیش از این گفته شده است: انواع گیاهان آپارتمانی، منصوره از تجربه هایش می گوید! 

توضیحات کامل در مورد نحوه نگهداری کاکتوس را بخوانید: نگهداری کاکتوس، خانه سبز میترا با انواع گلهای زینتی!

اگر در مورد نگهداری از گیاهان سوالی دارید، با مراجعه به پروفایل اهالی فن لیلا احمدیان و با ارسال پیام به او، سوال خود را مطرح کنید. در ویترین کالای چیدانه انواع گیاهان آپارتمانی دیده می شود. 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه