Chidaneh.com placeholder image

سرویس خواب عروس؛ انواع مدل های جذاب برای شروع زندگی!

به قلم: مژگان احمدی

اغلب افراد برای خرید جهیزیه عروس حساسیت­ های زیادی به خرج می­ دهند، چرا که قرار است شروع زندگی در خانه ­ای زیبا و دکوراسیونی جذاب شروع شود. ست سرویس خواب عروس یکی از وسایل مهم در جهیزیه است. چه نکته­ هایی برای خرید سرویس خواب جهیزیه مهم است؟ چگونه بهترین سرویس را انتخاب کنیم؟ قبل از خرید سرویس عروس بهتر است اطلاعات خود را راجع به آن افزایش دهید تا برای شروع زندگی بهترین سرویس خواب را بخرید. در این مطلب از چیدانه، گروه قصر دکوراسیون آرنا پالاس به شما کمک خواهند کرد تا بهترین انتخاب را داشته باشید.

 

تابلو فرش ریحان

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
تخت و سرویس خواب دونفره شیک و مدرن
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

اجزای سرویس خواب عروس

سرویس خواب عروس معمولا عمده فضای اتاق را پر می‌کند و دیگر نیازی به استفاده از وسایل اضافه در اتاق نیست. این سرویس از تخت جهیزیه، کمد و دراور، پاف، پاتختی و میز و صندلی آرایش تشکیل شده که در ابعاد و اندازه‌های یکسان ساخته می‌شوند اما هرکس می‌تواند بنا بر سلیقه خود سایز مدنظر را سفارش بدهد.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس‌خواب تمام‌چوب سلطنتی اتاق‌خواب
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

تختخواب 

مهم‌ترین و چشم گیرترین عضو ست سرویس خواب؛ تخت خواب جهیزیه عروس است. زوج‌های جوان در انتخاب مدل تختخواب ظرافت بیشتری به خرج می‌دهند زیرا جذابیت و خاص بودن آن زیبایی کل سرویس خواب را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، به همین خاطر است که طراحان سرویس خواب هر روز مدل‌های جالب‌تر و خلاقانه‌تری را روانه بازار می‌کنند. سایز استاندارد تختخواب دونفره در سرویس خواب عروس با طول 2 متر و عرض 160 و180 سانتی‌متر در نظر گرفته می‌شود.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
خرید سرویس‌خواب لوکس دونفره اتاق‌خواب
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
تخت و سرویس خواب مدرن مدل درسا
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

پاتختی

پاتختی یک وسیله تزئینی و دکوراتیو است، پس اگر اتاق خواب شما کوچک است و برای قرار دادن لوازمی مانند موبایل و لپ تاپ مکان مناسبی در اختیار ندارید حضور یک پاتختی در اتاق خواب می‌تواند نیاز شما را کاملا رفع کند. پاتختی معمولا برای دکور و قرار دادن لوازم اضافی بر روی آن استفاده می‌شود.

میز توالت

میز و صندلی آرایش معمولا به صورت ست با تختخواب طراحی می‌شود و برای نظم دادن به لوازم آرایش و وسایل و لباس‌های عروس و داماد در اتاق خواب قرار می‌گیرد، پس نمی‌توان نقش مهم آن را در سرویس خواب و جلوه خاصی که به اتاق خواب می‌دهد نادیده گرفت. آینه‌ای که در اتاق عروس و داماد نیاز است می‌تواند روی میز توالت قرار بگیرد و یا به صورت مجزا در نقطه دیگری از اتاق نصب شود، این یک موضوع سلیقه‌ای است و زوج‌های جوان بنا بر فضای اتاق و ذوق چیدمان خود مدل دلخواهشان را انتخاب می‌کنند. اما بهتر است آینه به میز توالت متصل باشد تا هنگام جابجایی و حمل و نقل میز مشکلی پیش نیاید.

کمد و دراور

این که در اتاق خواب کمد قرار بدهید یا نه کاملا به میزان فضای اتاق و نیاز شما بستگی دارد. اگر اتاق خواب شما متراژ پایینی دارد دیگر نیاز نیست برای آن کمد سفارش بدهید، می‌توانید با تخت و میز توالت کشودار به لوازم خود سر و سامان ببخشید.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب کلاسیک آرناپالاس
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

پاف

پاف با همان ابعاد کوچک خود می‌تواند جذابیت خیره‌کننده‌ای به فضا ببخشد و از سری لوازم تزئیناتی برای جلوه بخشیدن به اتاق خواب شما به حساب می‌آید.

آینه

اگر علاقه دارید تا متناسب با سرویس خواب خود یک آینه در همان طرح و مدل تهیه کنید بسیار خوش‌سلیقه هستید. خیلی از کارهایی که قبل از مهمانی یا بیرون رفتن از خانه انجام می‌دهید در اتاق خواب صورت می‌گیرد. سشوار کشیدن مو، لباس پوشیدن، آرایش کردن و بسیاری از فعالیت‌های دیگر نیاز به استفاده از یک آینه در ابعاد مناسب دارد. آینه‌هایی که در سرویس خواب عروس هستند معمولا از همان جنس سرویس خوابند، بنابراین اگر شکل کلی سرویس خواب را پسند کرده باشید احتمالا آینه آن را هم می‌پسندید. 

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب چوبی مدرن
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

سرویس خواب عروس و داماد، چگونه انتخاب کنیم؟

همانطور که گفتیم سرویس خواب بخش زیادی از فضای اتاق خواب را می­ گیرد در نتیجه؛ یک انتخاب درست تاثیر زیادی در زیبایی و کاربردی بودن وسایل اتاق خواب دارد. شاید بهتر است قبل از اینکه سرویس خواب عروس و داماد را سفارش بدهید، نمونه­ های متنوعی از انواع سرویس خواب در سبک­ و رنگ­ های مختلف را ببینید و راجع به سلیقه خود به قطعیت برسید. در ادامه­ی مطلب همه نکته ­های لازم برای انتخاب سرویس خواب را بیان کردیم.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب کلاسیک آمریکایی مدل هورتیس
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

نکات کلیدی در انتخاب سرویس خواب عروس

هنگام خرید سرویس خواب عروس این موارد را مدنظر داشته باشید:

  • تنوع در مدل های سرویس خواب
  • سبک طراحی سرویس خواب
  • سایز سرویس خواب عروس
  • جنس سرویس خواب عروس
  • رنگ سرویس خواب عروس
  • تشک سرویس خواب عروس
  • قیمت سرویس خواب عروس
  • شرکت های سازنده سرویس خواب عروس

در ادامه راجع به هریک از موارد توضیح داده ­ایم.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب کلاسیک معرق مدل شارلوت
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

تنوع در مدل سرویس خواب عروس

همیشه جایی را برای خرید یک کالا انتخاب کنید که طرح‌ها و مدل‌های مختلفی از آن کالا را به شما ارائه کند، زیرا ممکن است بعدها افسوس مدل‌هایی را بخورید که بودجه خرید آن را داشتید اما در دسترس‌تان نبودند. یک مجموعه حرفه‌ای شما را در دریایی از محصولات متنوع رها می‌کند تا طبق ذوق و طبع خود یکی از آن‌ها را صید کنید. برای عروس و دامادهای امروزی رنگ‌های شاد خصوصا رنگ سفید جذابتر است و سبک مدرن در بین جوان‌ها طرفداران بی‌شماری دارد.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب مدرن آویسا
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

سبک طراحی سرویس خواب عروس

دو سبک متداول در انواع سرویس خواب عروس، مدل­ های کلاسیک و مدرن هستند. مدل­ های سرویس خواب مدرن؛ ساده ­تر هستند و تزئینات کمتری دارند. بهتر است برای اتاق خوابی که بزرگ نیست؛ سرویس خواب مدرن را انتخاب کنید. طرح­ های سرویس خواب کلاسیک؛ تزئینات بیشتری دارند و اغلب ابعادشان بزرگتر است. سبک چیدمان منزل در انتخاب سبک سرویس خواب بسیار مهم است به عنوان مثال نمی‌توانید در یک چیدمان مدرن تختخواب سلطنتی با تراش‌کاری‌ها و حکاکی‌های سنگین و پرطمطراق قرار بدهید، این مدل تختخواب با سبک مدرن همخوانی ندارد. و یا اگر تصمیم به طراحی دکوراسیونی ساده و شیک هستید، به فکر خرید سرویس خواب ساده عروس باشید.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس‌خواب دونفره کلاسیک مدل الیزابت
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

سایز سرویس خواب عروس

با توجه به ابعاد اتاق خواب عروس و فضایی که در اختیار دارید سایزی مناسب را انتخاب کنید. البته تختخواب‌ها معمولا اندازه استانداردی دارند اما تزئینات و اکسسوری‌های آن‌ها در ابعاد متفاوت تولید می‌شود. برای یک اتاق کوچک یک تختخواب با تاج بزرگ و کتیبه تشریفاتی و ابزارخورده تهیه نکنید. زیرا به جز استراحت و خوابیدن به فضایی هم برای تردد در اتاق خواب نیاز دارید! ارتفاع تختخواب از نکات مهم دیگر است، اگر تختخواب شما زیادی به زمین نزدیک باشد صبح روز بعد مسلما حس پریشانی و کسالت خواهید داشت و انگار اصلا نخوابیده‌اید! ارتفاع زیاد هم به شما احساس ناامنی و استرس می‌دهد. ارتفاع مناسب تختخواب عروس 40 سانتی‌متر است و زمانی که روی لبه آن می‌نشینید باید کف پاهایتان روی زمین قرار بگیرد و زانوی شما با زمین زاویه 90 درجه بسازد. نکته دیگر این که این روزها بسیاری از عروس و دامادها مستاجر هستند و برای آن‌ها نقل مکان و جابجایی ناگزیر است، بنابراین سرویس خوابی ساده و سبک و قابل حمل می‌تواند گزینه‌ای عالی باشد.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب چوبی کلاسیک مدل امپراطور
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

جنس سرویس خواب عروس

خیلی از زوج‌های جوان طرفدار چوب هستند، زیرا دوست دارند با آوردن لوازم چوبی به خانه محیطی گرم و صمیمی به وجود آورند و حس خوشایند حضور طبیعت در خانه را تجربه کنند. اگر انتخاب شما برای جنس سرویس خواب چوب است باید به نکات نگهداری از آن نیز مسلط باشید تا بتوانید عمر مفید سرویس خوابتان را افزایش بدهید و ناچار نشوید به صورت متناوب آن را ترمیم یا تعویض کنید، اگر در ابتدای شروع زندگی مشترک هستید مطمئنا خرج‌های مهم‌تر و ضروری‌تری خواهید داشت!

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
خرید سرویس‌خواب لوکس دونفره اتاق‌خواب
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

رنگ سرویس خواب عروس

رنگ سرویس خواب عروس از آن چیزی که فکر می‌کنید مهم‌تر است! یک زوج جوان زمانی که زیر یک سقف می‌روند بیشتر از هرچیز به آرامش نیاز دارند و یک رنگ نامناسب می‌تواند آرامش و خواب راحت را از آن‌ها بگیرد. سرویس خواب عروس سفید، یکی از انتخاب­های متداول نوعروسان است. با انتخاب این رنگ؛ اتاق دلبازتر به نظر می­ رسد و محدودیت کمتری در انتخاب رنگ وسایل دیگر مانند پرد و یا فرش خواهید داشت. می­توانید برای ایجاد تنوع در رنگ دکوراسیون اتاق خواب از کوسن یا ملحفه ­های رنگی شاد و پررنگ­تر استفاده کنید تا فضا نشاط آور شود. مجموعه آرناپالاس یکی از تولید کننده­ های سرویس خواب است که بهترین و باکیفیت­ ترین رنگ ­ها را برای محصولات خود به کار می ­برد.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
تخت و سرویس خواب دونفره شیک و مدرن
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

تشک سرویس خواب عروس

شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که صبح با کمردرد و گردن‌درد از خواب بیدار شده‌اید و تمام روزتان به کج‌خلقی گذشته باشد و خواب ناراحتی که داشته‌اید وجوه دیگر زندگیتان را تحت تاثیر قرار بدهد، و ندانید مشکل از کجاست! تشکی که روی آن می‌خوابید خیلی مهم است. یک تشک نامناسب می‌تواند وضعیت فیزیکی شما را به خطر بیندازد و برایتان مشکل‌ساز باشد. پس قبل از خرید تشک برای تختخواب خود سفتی و نرمی آن را چک کنید و ترجیحا برای امتحان روی آن بخوابید، تشکی مناسب است که بیش از 7 سانتی‌متردر آن فرو نروید و پس از برخاستن جای بدنتان روی تشک نماند. تشک سفت هم خواب آرام را از شما می‌گیرد و مهره‌های کمرتان را آزار می‌دهد. شاید انتخاب یک تشک طبی مطمئن‌ترین راه باشد تا بتوانید از این عوارض پیشگیری کنید.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب چوبی کلاسیک مدل کارولین
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

قیمت سرویس خواب عروس

تا چندین سال گذشته؛ اغلب سرویس خواب ­های زیبا و جذاب از جنس ­هایی با کیفیت ساخته می­ شدند که قیمت آنها را افزایش می­ داد ولی این روزها مدل­ هایی از سرویس خواب ارزان و شیک در بازار وجود دارد. برای اینکه مدل متناسب با سلیقه خود را پیدا کنید باید بیشتر بگردید و مدل­ ها را بررسی کنید.

در بررسی هزینه سرویس خواب عروس باید بدانید که قیمت سرویس‌ چوب جهیزیه نسبت به بقیه اجناس گران‌قیمت‌تر هستند و پس از آن ام‌دی‌اف در رتبه بعدی قرار دارد. اگر ارزان بودن سرویس خواب برایتان ملاک است به سراغ مدل‌های استیل و آهنی بروید. ولی باید بدانید که این مدل­ ها جذابیت کمتری دارند.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب چوبی مدرن
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

شرکت‌های سازنده سرویس خواب عروس

شاید در دو دهه پیش خرید یک سرویس خواب مختص عروس و داماد به اندازه امروز باب نبود، زیرا زندگی‌های سنتی و بالا نبودن مرغوبیت سرویس‌هایی که در کشور تولید می شد مردم را به این عنصر مهم در خانه بی‌میل کرده بود و اغلب ست‌های خواب از کشورهای دیگر وارد می‌شدند، اما با گران شدن ارز و حمایت از تولیدات داخلی واردات سرویس خواب به تدریج کمتر شده و تولیدکنندگان داخلی آستین‌ها را بالا زدند، دست به کار شدند و به اعتماد مردم پاسخ مناسبی دادند. 

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
سرویس خواب کلاسیک آرناپالاس
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

خرید سرویس خواب ایرانی

سرویس خواب‌هایی که در کشور ما تولید می‌شود کاملا قابل رقابت با نظیر خارجی خود بوده و با وجود متریال‌های باکیفیت و طرح‌های خاص و خلاقانه، امروزه شاهد رشد بی‌نظیر بازار ایرانی در عرصه کالای خواب هستیم.گروه قصر دکوراسیون آرنا پالاس یکی از تولیدکنندگان داخلی مبلمان و سرویس خواب است که می­ توانید مدل­ های متنوعی از سرویس خواب را در آن ببینید.

آرنا پلاس برای تولید محصولات خود از بهترین دستگاه ­های CNC استفاده می­کند و مجرب­ ترین نجارها این محصولات را تولید می­ کنند. یکی دیگر از مهم ­ترین ویژگی­ های محصولات آرنا پالاس استفاده از رنگ­ های باکیفیت بالا است که باعث طول عمر بالای سرویس خواب می ­شود.

 

قصر دکوراسیون آرنا پالاس
تخت و سرویس خواب مدرن مدل درسا
diamondقصر دکوراسیون آرنا پالاس

سرویس خواب کلاسیک عروس

سرویس خواب کلاسیک عروس

کلام آخر:

همه ­ی نکته ­های مهم در انتخاب و خرید سرویس خواب را مرور کردیم. علاوه بر این نکته­ های مهم؛ انتخاب تولید کننده و فروشگاه معتبر در زمینه سرویس خواب خیال شما را برای یک خرید خوب راحت خواهد کرد. با خرید سویس خواب با کیفیت دیگر نیازی نیست بعد از مدت کوتاهی هزینه ­های اضافی را صرف تعویض سرویس خواب کنید. 

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر سرویس خواب به پروفایل گروه قصر دکوراسیون آرنا پالاس سر بزنید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
365mahsa در تاریخ 30 آبان 1396
سلام خیلی مدل های جالبی وقشنگی بود. شبیه سایت http://serviskhaab.ir/ بیشتر بود.

ثبت دیدگاه