Chidaneh.com placeholder image

12 پیشنهاد برای یک تخت خواب ایده آل

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق خواب: هنگام انتخاب تخت‌خواب، بیش‌تر مردم به راحتی، اندازه، و ظاهر آن توجه می‌کنند. اما به فضاهای نگهدارنده هم باید توجه کرد. بله، اکنون بسیاری از تخت‌خواب‌ها در تخته‌های پشتی خود، در قسمت جلوی خود، و حتی در زیر خود دارای فضاهایی هستند که در آن‌ها می‌توانید وسایل خود را به نمایش بگذارید و یا آن‌ها را از دید خارج کنید. در بعضی از تخت‌خواب‌ها به جای تخته پشتی از چند قفسه استفاده می‌شود که از این طریق دسترسی شما به کتاب‌ها و چراغ مطالعه راحت‌تر می‌شود؛ در دراورهای زیر تخت‌خواب می‌توان لباس‌ها را گذاشت و در قسمت جلویی آن می‌توان یک تلویزیون با چند کنترل را پنهان کرد.

آیا شما هم مایل به این کار هستید؟ در این مطلب ایده‌هایی را در این مورد به شما معرفی می‌کنیم.

سرویس خواب بالسا

 

1. در عکس بالا حمام و اتاق‌خواب باز این خانه مدرن در طبقه دوم قرار گرفته‌اند. در پشت تخت‌خواب، که دارای چارچوب ساده‌ای است، یک تخته پشتی بزرگ و یک کتابخانه قرار دارد که شامل یک جالباسی در سمت دیگر خود است. قفسه‌ها فضایی برای قرار دادن کتاب‌ها، تابلوهای عکس، و اشیای تزئینی، و نیز یک چراغ مسی برای مطالعه در شب فراهم کرده‌اند.

 

2. اتاق‌خواب این پسربچه در زیر لبه بام قرار گرفته است و دارای یک دست تخت‌خواب چندمنظوره است. این تخت‌خواب‌ها نه تنها دارای دراورهایی برای نگهداری از وسایل هستند بلکه از یک کتابخانه دوطرفه نیز بهره می‌برند که آن‌ها را از هم جدا می‌کند. ساختار کلی این تخت‌خواب‌ها چوبی است که در انتهای کار به سطح آن یک لایه رنگ مات اضافه شده است.

 

3. مالکان این خانه یک میز مخصوص برای قرار گرفتن در جلوی تخت‌خواب خود طراحی کرده‌اند که تلویزیون در آن جای می‌گیرد. البته طراحی این میز کاملا با تخت‌خواب هماهنگی دارد و برای این‌که مانعی در برابر منظره دریاچه ایجاد نشود، این میز دارای مکانیزمی است که هنگامی که نیازی به تلویزیون نیست آن را از دید خارج می‌کند.

 

4. آیا برای کتابخانه در اتاق‌خواب خود فضا ندارید؟ یک محفظه چوبی باریک با ارتفاع کم را درست در زیر تخت‌خواب قرار دهید، همانطور که در این خانه رستیک این کار انجام شده است. این اتاق‌خواب دارای ویژگی‌های دیگری نیز هست: یک میز مدرسه بازسازی شده است و از آن به عنوان میز کنار تخت‌‌خواب استفاده می‌شود و نیز یک نیمکت چوبی در جلوی تخت‌خواب قرار گرفته است.

 

5. این‌ تخت خواب ها فقط تشک‌ها، و بالش‌هایی هستند که روی چند دراور قرار گرفته‌اند. البته این شرکت کمی متواضع است. ظاهر تخت‌خواب بسیار زیباست؛ ارتفاع آن‌ها به گونه‌ای انتخاب شده است که به راحتی می‌توان از منظره بیرون لذت برد، و دراورها فضای کافی برای لباس‌ها و وسایل اضافی کودکان مهیا می‌کنند.

 

6. این تخت‌خواب سکویی که توسط پیتر مالی طراحی شده است عنصر محوری و مرکزی این اتاق‌خواب زیبا است. دیواری از جنس چوب درخت گردو که دارای یک قفسه باریک و بلند و دو چراغ‌ دیواری است در پشت این تخت‌خواب قرار گرفته است. در این فضای باز، این دیوار نقش جداکننده اتاق‌خواب و حمام را نیز بازی می‌کند.

 

7. عنصر اصلی این اتاق‌خواب تخت‌خواب است (البته گل‌های فانتزی و جذاب روی دیوار). این تخت‌خواب توسط پدربزرگ مالک خانه ساخته شده است که دارای کشوهایی در زیر خود است که از آن‌ها می‌توان برای نگهداری از وسایل مختلف استفاده کرد.

 

8. این اتاق‌خواب زرد رنگ مخصوص دو کودک است و تخت‌خواب‌های آن کم‌ارتفاع طراحی شده‌اند تا کودکان بتوانند به راحتی از آن بالا و پایین روند. از که فضایی که در جلوی تخت‌خواب طراحی شده است می‌توان برای نگهداری از کفش‌ها، اسباب‌بازی‌ها، و هر چیز دیگر استفاده کرد.

 

9. این تخت‌خواب برای خانه کوچکی در سان‌فرانسیسکو طراحی شده است. معماران شرکت Union Studio از فضا به بهترین وجه ممکن استفاده کرده‌اند، تخت‌خواب را در گوشه اتاق طراحی کرده‌اند، دراورهایی را زیر تخت‌خواب قرار داده‌اند، و نیز از یک نیمکت برای نشستن در کنار تخت‌خواب استفاده کرده‌اند.  

 

10. چه کسی به میزهای پا‌تختی نیاز دارد؟ در این اتاق‌خواب از یک دیوار چوبی استفاده شده است که نقش تخته پشتی تخت‌خواب را دارد و دارای قفسه‌هایی در درون خود است که از آن‌ها می‌توان به عنوان میز پاتختی استفاده کرد. پنل شیشه‌ای به این منظور طراحی شده است تا نور طبیعی کافی به فضای پشت‌ اتاق‌خواب برسد. این پنل شیشه‌ای هم‌چنین منظره روبه‌روی اتاق‌خواب را نیز منعکس می‌کند.

 

11. این تخت‌خواب توسط مالکوم دیویس مخصوص این اتاق‌خواب طراحی شده است، که دارای یک میز لولایی است. هم‌چنین در فضای زیرین این تخت‌خواب یک تخت‌خواب کشویی قرار دارد که در واقع تخت‌خواب مهمان است.

 

12. این‌ تخت‌خواب که دارای چارچوب‌هایی چوبی است ممکن است در کنار کاغذدیواری‌های سبز- آبی این اتاق‌خواب به خوبی به چشم نیاید. اما دارای کاربردهای زیادی است. قسمت‌های توخالی موجود روی تخت‌خواب در واقع دستگیره‌های کشوهای زیر آن هستد. از کشوهای جلویی برای نگهداری از کفش‌ها و از کشوهای کناری برای قرار دادن لباس‌ها می‌توان استفاده کرد. هم‌چنین دو نشیمن بسیار زیبا در جلوی این تخت‌خواب تعبیه شده‌است.

برای مشاهده گالری تصاویر اتاق خواب اینجا را ببینید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
aava در تاریخ 02 شهریور 1393
خیلی خوشگلن من ایده شماره 10 رو خیلی دوست داشتم
nazanin kd در تاریخ 03 شهریور 1393
جالب بود امروزه استفاده از این نوع تخت خواب ها باب شده بسیار ی از تولید کننده ها نیاز بازار را درک کرده و با تولید سرویس های خواب که دارای باکس در زیر تشک هستند یا در اطراف تخت دارای کشوهای متعدد هستند.پاسخ گوی نیاز مشتریان هستند.

ثبت دیدگاه