Chidaneh.com placeholder image

10 ایده برای طراحی فضای غذاخوری در آشپزخانه

به قلم: تحریریه چیدانه

فضای غذاخوری: شما از اولین فنجان قهوه یا چای در آن‌جا لذت می‌برید، دور آن صبحانه میل می‌کنید، و احتمالا در آن‌جا کار می‌کنید، مطالعه می‌کنید، و وقتی غذا روی گاز است با یک لیوان نوشیدنی در آن‌جا می‌نشینید. با این همه چرا میز آشپزخانه را مرکز این فضا قرار ندهیم؟ اگر در آشپزخانه خود یک میز غذاخوری، بزرگ و کوچکش فرقی نمی‌کند، دارید این مطلب ترکیب‌هایی از عناصر مختلف را در پیرامون این فضا به شما نشان می‌دهد که می‌تواند منبع الهامی برای شما باشد.

قالیشویی ادیب

کاشی+ چراغ آویز چکش‌کاری‌شده.

با استفاده از کاشی‌های که به طور نامنظم در کنار هم قرار گرفته‌اند، مانند کاشی‌های کوبایی که در عکس بالا می‌بینید، و یک چراغ آویز نقره‌ای یا برنزی جلوه‌ای خاص و همه‌پسند در آشپزخانه خود ایجاد کنید. نیمکت‌ها بسیار جذاب هستند، اما یک دیوار متفاوت کاشی‌کاری‌شده می‌تواند به هر آشپزخانه‌ای جلوه‌ای خاص و منحصربه‌فرد بدهد. 
 

نشیمن کنار پنجره+ برچسب‌های رنگی.

نیمکت‌هایی که در فضای زیرین خود دارای کشو هستند و در گوشه آشپزخانه قرار می‌گیرند بسیار دنج و کاربردی هستند و تعداد زیادی از اعضای خانواده می‌توانند با استفاده از آن پیرامون میز، صبحانه بخورند. چند برچسب جذاب و رنگی به پنجره‌های کنار میز بچسبانید که در آن‌ها از رنگ‌هایی شبیه رنگ‌های کوسن‌ها استفاده شده باشد.
 

میز کنار دیوار+ چراغ‌ گرد.

میزی که به دیوار چسبیده باشد فضای کمی می‌گیرد، اما حضور قدرتمندی در فضا دارد. آویزان کردن یک چراغ مدور در بالای این میز توجه را به این بخش جلب می‌کند و نسبت به منابع نوری موجود در آشپزخانه‌ها، نور گرم‌تری را ایجاد می‌کند.
 

لوستر جذاب+ شاخه‌های گل‌.

یک لوستر زیبا و بیان‌گر، مانند لوستر صورتی‌رنگ موجود در عکس بالا، به علاوه گلدانی پر از شاخه‌های بلند گل‌، فضایی مجزا و خاص را در آشپزخانه ایجاد می‌کند. این ترکیب بسیار مناسب خانه‌هایی با نقشه‌های باز است.
 

در رستورانی+ لوستر توپی.

چرا در را تبدیل به عنصری خاص در آشپزخانه نکنیم؟ درهای دولنگه که از آن‌ها بیش‌تر در رستوران‌ها استفاده می‌شود و دارای فضاهای مدور شیشه‌‌ای بر روی خود هستند در این آشپزخانه انرژی ایجاد کرده‌اند، در حالی که لوسترهای مدور رنگ‌های متفاوتی را وارد فضا کرده‌اند و هماهنگی جذابی با فضاهای شیشه‌ای در دارند.
 

میز غذاخوری+ کاغذدیواری جذاب.

برای ایجاد چنین فضای خاصی در آشپزخانه خانه خود، یک میز غذاخوری کلاسیک را در گوشه‌ای از اتاق که دیوارهای آن دارای کاغذدیواری سرزنده و مدرنی است قرار دهید. ترکیب این نوع میزها (با بیش‌ترین تعداد نشیمن) با کاغذدیواری‌های چاپی (برای ایجاد عمق در فضا) بسیار مناسب فضاهای کوچک است. 

 

میز کافه‌‌ای+ صندلی‌های نامرئی.

این فضای نشیمن کوچک اما کاربردی ثابت می‌کند که حتی در فضاهای بسیار کوچک هم می‌توان سبک طراحی را قربانی نکرد. کوچک‌ترین میز کافه‌ای که می‌توانید را پیدا کنید و دو صندلی شفاف را پیرامون آن قرار دهید. اگر یک ظرف میوه هم روی آن قرار دهید طراحی شما کامل می‌شود.

 

صندلی‌های پلاستیکی+ آویز افسانه‌های پریان.

در این فضا، صندلی‌های نرم و باریک پلاستیکی در کنار یک آویز جذاب فضایی پویا و جذاب را خلق کرده‌اند. استفاده از صندلی‌های سفید و آویز کریستالی این آشپزخانه (با کابینت‌های صورتی) را تبدیل به فضایی مدرن، جذاب، و شیک کرده است.

 

فانوس‌ کاغذی+ نقاشی‌های کودکان.

فانوس‌های کاغذی بسیار ارزان هستند، در اندازه‌های مختلفی تولید می‌شود، و نور بسیار گرم و خوبی را در فضا ایجاد می‌کنند. دیواری سفید رنگ که نقاشی‌های کودکانه روی آن نصب شده است و صندلی‌های سفیدرنگ این فضا را تبدیل به فضایی کرده‌اند که خلاقیت در آن موج می‌زند.

 

نیمکت‌های کنجی+ مبل روکش‌دار+ لوستر.

اگر می‌خواهید فضای دنجی در گوشه آشپزخانه خود داشته باشید از یک نیمکت کنجی با کوسن‌های کافی، یک مبل راحت، و یک لوستر کلاسیک استفاده کنید. مبلی انتخاب کنید که ارتفاع آن با ارتفاع میز هماهنگ باشد تا بتوانید به راحتی از آن استفاده کنید. برای راحت‌تر شدن کارها، مطمئن شوید که روکش‌های مبل قابل شستشو هستند.

به ما بگویید: اگر بتوانید با یک چوب جادویی فضای غذاخوری آشپزخانه خود را تغییر دهید، چه تغییراتی در آن ایجاد می‌کنید؟

برای دیدن عکس های زیبای طراحی فضای غذاخوری می توانید اینجا را ببینید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
محبوبه در تاریخ 27 مرداد 1393
من عاشق این ناهار خوری مبلی ها هستم که خیلی هم عکسش رو شما میزارید حتما یکی از اونا تو آشپرخونم میزارم

ثبت دیدگاه