Chidaneh.com placeholder image

تزیین دیوار بلند، 10 راهکار برای ارتفاع زیاد سقف!

به قلم: تحریریه چیدانه

دیوار: برای خیلی از افراد، داشتن خانه ای با سقف بلند مثل یک رویا می ماند، اما دکوراسیون دیوارهای بلند آن معمولا به خودی خود نوعی چالش به حساب می آید. در این شرایط و به دلیل داشتن دیوارهایی بلند نباید گرما، آرامش و لطافت خانه خود را فدا کنید، بلکه با کمک تکنیک هایی که در اینجا برایتان بیان می کنیم، می توانید گرمای خانه و دیوارهای خود را بیشتر از حد تصور خود کنید.

دیوار نشیمن

تابلو فرش ریحان

1-  بر روی دیوارهای بلند آثار هنری عمودی نصب کنید

تابلوها و آثار هنری عمودی شکل، مکمل بسیار خوبی برای دیوارهای بلند هستند. یک تصویر خیره کننده تنها‌ و دیوار بلندی که به شکل یک گالری در آمده است می تواند راهکار خوبی برای نصب روی دیوارهایی با ارتفاع زیاد باشد. ترکیب اندازه ها و تصاویر مختلف از یک رنگی و یکنواختی دیوار می کاهد و به آن تنوع و گرما می بخشد.

مطلب مرتبط: ترفند های استفاده از تابلو های هنری در دکوراسیون

تابلوهای هنری

2- افزایش اندازه و ابعاد تابلوها در دیوار بلند

یکی دیگر از راه هایی که باعث گرم و دلنشین تر شدن دیوارهای بلند می شود نصب تابلو و آثاری با ابعاد بزرگ تر است. استفاده از قطعات افقی علاوه بر اینکه فضای خالی بیشتری را تحت پوشش خود قرار می دهد فضای دیوار شما را نیز بیش از اندازه فشرده نخواهد کرد. شما می توانید با استفاده از ترکیب رنگ های بسیار خوب و متناسبی، دیوارهای خود را زیباتر و گرم تر کنید.

تابلوی بزرگ نشیمن

نقاشی سه قابی اسبی که در این تصویر مشاهده می کنید در عین حال که تا حدی بزرگ است که تقریبا با طول و عرض مبل برابر است، به خوبی در فضا و دکوراسیون نشیمن تعادل ایجاد کرده است. زمانی که ابعاد این تابلوها بزرگ باشد تمرکز و دقت بیشتری را صرف خود خواهد کرد و ترکیب مناسبی در کنار مبلمان شما خواهد ساخت.

رنگ تابلو

3- برای تزیین دیوار بلند خود از رنگ های خیره کننده استفاده کنید

استفاده از رنگ های زنده و خیره کننده در هنری که بر روی دیوار خود ساخته اید می تواند توجه افراد را به بالا جلب کرده و تناسب، یکدستی و احساس صمیمیت بیشتر و بهتری را در دکوراسیون دیوار اتاق شما برقرار سازد.

نکته: با کمک بوم های نقاشی برجسته و خیره کننده ای در اندازه های مختلف و طرح و نقش هایی مشابه و عمودی و افقی قرار دادن آنها در کنار هم می توانید تابلویی مستقل داشته باشید.

مبلمان سفید

4- چگونگی نصب تابلوها را در نظر داشته باشید

لزومی ندارد که هنر عمودی شما به بوم نقاشی محدود شود. استفاده از چند قطعه مجسمه هایی بر روی دیوار؛ مثل این پروانه های آبی زیبایی که جلوه خاصی به دیوار بخشیده اند نیز می تواند راهکار بسیار مناسبی به حساب آید. بلا کمک علاقه و خلاقیت خود در این کار می توانید دکوراسیون بسیار زیبایی برای دیوارهای خود ترتیب دهید.

مطلب مرتبط: ۸ نکته مهم برای نصب تابلو به دیوار در دکوراسیون 

پارچه رنگی

5- بازی با پارچه ها برای تزیین دیوار بلند

راهکار مناسب دیگری که در رابطه با دیوارهای بلند پیشنهاد می کنیم، استفاده از پارچه هایی با طرح های مختلف است. استفاده از یک نوار تک پارچه بر بالا و پایین دیوار و قرار ددادن آنها بر روی میله های نازک می تواند ظاهری ساده و شیک برای دکوراسون شما ایجاد کند. استفاده ازچندین قطعه از پارچه و آویزان کردن آنها در ابعاد و اندازه های مختلفی که به اندازه دیوار شما بستگی دارد نیز می تواند زیبایی فوق العاده ای به دیوار بخشیده و گرما و صمیمیت زیادی را به دکوراسیون اتاق شما القا کند.

مطلب مرتبط: ۱۳ ایده عالی برای تزئین دیوارهای خالی به کمک پارچه ها

نشیمن چوبی

6- به کارگیری چوب های تر و تمیز برای تزیین دیوار بلند

با کمک چوب هایی مناسب این کار که با اصول و علاقه های معماری سازگاری دارند نیز می توان دیوار بلند خود را جذاب تر و خیره ننده تر کرد تا از یکدستی و خسته کنندگی آن نیز جلوگیری شود. زمانی که دیوار اتاق شما خیره کننده و زیبا باشد به تزئینات دیگری احتیاج نخواهید داشت.

نکته: طرح الگوی خود را بر روی کاغذ و نواری پیاده کرده و قبل از قرار دادن چوب بر روی دیوار از اندازه‌گیری های خود اطمینان خاطر پیدا کنید.

مطلب مرتبط: دکوراسیون مدرن با دیوار های چوبی

دیوار سنگی

7- برای تزیین دیوار بلند خود از سنگ نیز استفاده کنید

استفاده از سنگ های طبیعی بر سطح دیوار نیز می تواند بر زیبایی آن بیافزاید. اگر سبک دکوراسیون شما روستیک است پیشنهاد ما به شما این است که از سنگ هایی در رنگ های مختلف استفاده کنید. علاوه بر این داشتن چراغ های LEDکوچک و ترکیب آنها با سنگ های روی دیوار شما می تواند زیبایی خیره کننده ای به آنها ببخشد.

مطلب مرتبط: سنگ های دکوراتیو، تن پوشی از طبیعت برای دیوار

دیوار بلند نشیمن

8- ترکیب تمامی اینها بر روی ارتفاع دیوار

بهره گیری از دسته ای از ایده های طراحی و زیباتر کردن دکوراسیون دیوارهای بلند نوعی تضاد بین سنگ های مدرن و تابلوهایی با رنگ های زیبا و برجسته و… ایجاد می‌کند که باعث چشمگیر و خیره کننده تر شدن دیوارهایی با ارتفاع زیاد می‌ شود.

به جای اینکه از یک نقاشی بسیار بزرگی که بر روی دیواری سفید آویخته و شناور است شما می توانید از ترکیبی استفاده کنید که زیبایی و گرمای فضای شما را افزایش داده و فضا و دکوراسیون دنجی را برای شما ایجاد کند.

کتابخانه

 

9- بر رویدیوار بلند خود کتابخانه ای بسازید

اگر بودجه کافی را دارید پیشنهاد ما به شما ساختن یک کتابخانه بر روی دیوار بلندتان و یا حتی تعبیه چند طبقه برای به نمایش گذاشتن ظروف سفالی و تزئینی بر روی آنهاست.

نکته: اگر در منطقه ای که مستعد زمین لرزه و طوفان است زندگی می کنید سعی کنید پهنای قفسه های خود را به گونه ای اندازه گیری کنید که احتمال سقوط و افتادن وسایل شما به حداقل برسد.

مطلب مرتبط: جای خالی کتابخانه!

قفسه بندی دیوار

10- ساختن قفسه برای تزیین دیوار بلند 

استفاده از قفسه برای دیوارهایی که ارتفاع زیادی دارند نیز می تواند راهکار خوبی برای استفاده بهینه از این ارتفاع باشد.

ترکیب های فراوانی برای دیوارهای بلند وجود دارد که با کمک هر کدام از آنها می توانید دکوراسیون خانه خود را گرم تر و صمیمی تر کنید.

بعد از مطالعه این بخش پیشنهاد ما به شما این است که به بخش های سنگ های ساختمانی و دکوراتیو و کف پوش و دیوار پوش نیز سری بزنید!

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه