Chidaneh.com placeholder image

بهترین طراحی برای بیشترین استفاده از یک آپارتمان کوچک!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: چه طراحی سه‌گانه جذابی! این سکو در آپارتمانی در شهر بارسلون طراحی شده است و سه وظیفه به عهده دارد: یک فضای نشیمن است، دارای فضاهای نگهدارنده است، و پله ورود به تراس است. طراحی این سکو بسیار شیک و خاص است. پیش از این‌که این آپارتمان توسط شرکت معماری Nook بازسازی شود، دسترسی به تراس به دلیل وجود یک در دشوار بود و به همین دلیل طراحان فضای تراس را باز کردند تا نور طبیعی بیش‌تری وارد فضای داخلی خانه شود.

سرویس خواب بالسا

آن‌ها به راه‌پله‌ای نیاز داشتند که از طریق آن دسترسی به تراس راحت شود و شاید کاربرد دیگری هم به آن اضافه می‌کردند.استفاده از کفپوش‌های چوبی در سکو ایده‌ای بسیار هوشمندانه است، زیرا سکو بزرگ است و استفاده از کفپوش چوبی  باعث می‌شود این فضا قسمت دیگری از خانه در نظر گرفته شود و بتوان در آن نشست و به مناظر بیرون نگاه کرد. بهترین قسمت این طراحی ایجاد فضاهای نگهدارنده در فضای زیرین سکو است.
 

آشپزخانه اپن است و با فضای نشیمن در یک سطح قرار دارد. آشپزخانه فضایی جذاب است که می‌توان در آن نشست، مطالعه کرد، و از زندگی لذت برد. در این دوران باید بیش‌ترین استفاده را از فضاهای کوچک کرد که طراحان شرکت معماری Nook این کار را به تمامی انجام داده‌اند.
 

نور طبیعی زیادی وارد فضای نشیمن سکو می‌شود و به همین دلیل این فضا بسیار مناسب نشستن و مطالعه است.

منبع: captivatist | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 27 مرداد 1393
در کل طراحی خوبی داره ولی سوال اینجاست که اتاق خوابش کجاست آیا از سکو به عنوان تخت در شب ها استفاده میشه؟
محبوبه در تاریخ 28 مرداد 1393
فکر کنم اون تراس به اون بزرگی بهتره به اتاق خواب تبدیل بشه . ..

ثبت دیدگاه