Chidaneh.com placeholder image

با تکنولوژی غذایتان را از راه دور کنترل کنید!

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: یک قرن پیش دسترسی همگانی به نیروی برق وجود نداشت و وسایل آشپزخانه هیچ‌کدام برقی نبودند، اما این روند به مرور تغییر کرد. مخلوط‌کن‌های دستی تبدیل به مخلوط‌‌کن‌های برقی شدند. اجاق‌گازهایی که با سوخت چوب کار می‌کردند جای خود را به نوع برقی آن دادند. هم‌چنین دستگاه‌هایی مانند تستر و مایکروفر به مرور وارد آشپزخانه خانه‌ها شدند.

امروز انقلاب دیگری به وقوع پیوسته است، این بار عامل این انقلاب ارتباط بی‌سیم است. وای‌فای (Wi-Fi‌) یا اینترنت بی‌سیم وسایل آشپزخانه را هوشمندتر، خودکارتر، و قابل کنترل از راه دور کرده است و این کار معمولا با یک تلفن هوشمند انجام می‌شود.

سرویس خواب بالسا

در این مطلب سه وسیله جدید که از طریق ارتباط وای‌فای کار می‌کنند را به شما معرفی می‌کنیم.

 

Chop-Syc یک تخته برش با صفحه لمسی است و از آن‌چه به نظر می‌رسد بسیار کاربردی‌تر است. این وسیله توسط سیوهبان آندره (Siobhán Andrew) اختراع شده است. این وسیله مانند یک تخته برش معمولی عمل می‌کند. وقتی ما مشغول خرد کردن سبزیجات و غیره هستید، صفحه این وسیله گره‌های چوب را به صورت پیش‌فرض به ما  نشان می‌دهد (البته می‌توان این تصویر را تغییر داد). اما وقتی به دنبال طرز تهیه غذای مورد نظر هستید، تخته برش تبدیل به یک صفحه لمسی متصل به اینترنت و یک کتاب آشپزی می‌شود. از این وسیله به عنوان ترازوی آشپزخانه نیز می‌توان استفاده کرد.
برخی از نوآوری‌ها در نرم‌افزارهای این وسیله روی داده است. این وسیله می‌تواند اندازه محتویات غذاها را کنترل کند. برای مثال شما دستور پخت غذایی به اندازه پنج نفر را در اختیار دارید، اما می‌خواهید این غذا را برای سه نفر بپزید. نرم‌افزار موجود در این وسیله تمام محتویات این غذا را برای سه نفر محاسبه می‌کند. این وسیله حتی دایره‌ای را در صفحه خود نشان می‌دهد و از این طریق به شما می‌گوید که به چه مقدار اسپاگتی خشک نیاز دارید.
دلیلی که باعث می‌شود این صفحه لمسی تعاملی بسیار کاربردی شود این است که آشپزخانه‌ فضای خوبی برای قرار دادن کامپیوتر‌های تعاملی با نمایش‌گرهای بزرگ است. اما فضای پیش‌خان معمولا محدود است. Chop-Syc هم یک تخته برش است و هم یک کامپیوتر و یک سطح مشترک برای انجام دو کار متفاوت را در اختیار شما قرار می‌دهد.
شرکت Sharp تمایل خود را برای تولید انبوه این دستگاه اعلام کرده است.
 

اگر شما هم مانند من زیر کتری را روشن می‌کنید و بعد از آن غافل می‌شود و پس از به فریاد آمدن کتری سریعا به سراغ آن می‌روید و خاموشش می‌کنید، بهتر است از این وسیله که iKettle نام دارد استفاده کنید. این وسیله یک کتری هوشمند است که توسط iPhone یا تلفن‌های اندرویدی کنترل می‌شود.
این وسیله از طریق شبکه وای‌فای خانگی به اینترنت متصل می‌شود. شما می‌توانید آن را روشن کنید یا آن شما را روشن کند. یک اپلیکیشن هشداردهنده در تلفن هوشمند شما نصب می‌شود تا از طریق آن شما iKettle را روشن کنید. این اپلیکیشن شما را از خواب در ساعتی که آن را کوک کرده‌اید بیدار می‌کند و از شما می‌پرسد که آیا می‌خواهید آب کتری جوش بیاید. اگر گزینه بله را انتخاب کنید، می‌توانید به خواب خود ادامه دهید و وقتی آب جوش آمد این اپلیکیشن به شما خبر می‌دهد. گزینه دیگری در این دستگاه وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا هر وقت که بخواهید آب جوش بماند.

شما هم‌چنین می‌توانید دمای آب درون کتری را برای نوشیدن انواع مختلف چای یا قهوه تنظیم کنید.

iKettle اکنون در بازار موجود است.

 

دو وسیله بعدی هر دو اجاق گاز هوشمند هستند که می‌توان آن‌ها را از طریق تلفن‌های هوشمند کنترل کرد. این دو اجاق گار فعلا در کشور کره تولید و به فروش می‌رسند.

اجاق گاز اولی LG’s Lightwave Oven نام دارد و به شما این امکان را می‌دهد تا دما و زمان پخت را با تلفن‌های هوشمند اندرویدی کنترل و تنظیم کنید. خود اجاق گاز راه‌های مختلف پخت‌وپز مانند تکنولوژی نور هالوژنی، استفاده از مایکروفر، گریل، و ترکیب این روش‌ها را به شما پیشنهاد می‌دهد.

شرکت ‌ال‌جی اعلام کرده در آینده این اجاق گاز هوشمند را با قیمتی که هنوز اعلام نشده در بیرون از کره نیز به فروش خواهد رساند.

اجاق گاز هوشمند دوم Samsung’s Zipel Oven نام دارد که از طریق اینترنت وای‌فای به تلفن‌های هوشمند وصل می‌شود. این اجاق گاز غذاها را می‌پزد و بخارپز می‌کند. هم‌چنین از این دستگاه می‌توان به عنوان مایکروفر هم استفاده برد.
اپلیکیشنی که برای این نوع اجاق گاز طراحی شده است دارای 160 نوع غذا در حافظه خود است و می‌توان این غذاها را با یک دکمه توسط اجاق گاز پخت. هم‌چنین این اجاق گاز را از طریق دستورات صوتی هم می‌توان کنترل کرد.
Samsung’s Zipel Oven هنوز در خارج از کشور کره تولید نشده است.

به ما بگویید: دوستان چیدانه آیا شما دوست دارید از این وسایل در خانه خود استفاده کنید یا حتی در یک خانه هوشمند زندگی کنید؟

ایده های خلاقانه خود را در قسمت ایده های شما به اشتراک بگذارید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه