Chidaneh.com placeholder image

9 ایده دکوراسیون منزل برای یک زندگی سالم

به قلم: تحریریه چیدانه

خانه داری: انتخاب مواد و مصالح سبز در بازسازی یک آشپزخانه دوستدار محیط زیست بسیار مهم است، اما این‌که طراحی یک آشپزخانه به گونه‌ای باشد که پس از تکمیل پروژه توسط پیمان‌کار امکان یک زندگی سالم در آن ممکن باشد نیز بسیار مهم است.

طراحی اندیشمندانه آشپزخانه می‌تواند بر سلامتی ما تاثیر مثبت بگذارد. آیا در خانه شما بسته‌های چیپس و پفک در کابینتی در نزدیکی فرزندتان قرار دارند در حالی که میوه ها در بالای یخچال و دور از دسترس او؟. چند تغییر کوچک در طراحی آشپزخانه باعث می شود تا عادات غذایی فرزندتان تغییر کند و مواد غذایی سالم در دسترس او قرار گیرند.

چوب و هنر

سبک زندگی دوست‌دار محیط زیست حامی معمار سبز است و به زندگی سالم متعهد است. آن‌چه برای بدن خوب است در اکثر موارد برای سیاره ما هم خوب است. در این مطلب 9 ایده طراحی در آشپزخانه را به شما نشان می‌دهیم که در آن‌ها عادات سالم و خانه پایدار را به شما نشان می دهیم.

 

فضاهایی را در آشپزخانه مخصوص کودک خود طراحی کنید. آشپزخانه را تبدیل به قلب خانه خود کنید؛ جایی برای کودکان و دوستانتان در نظر بگیرید که حین آشپزی به شما ملحق شوند.

مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که رژیم‌های غذایی سرشار از غلات و سبزی جات برای بدن بسیار مفید هستند. این مواد را از کابینت آشپزخانه بیرون بیاورید و آن را جلوی چشم خود قرار دهید تا هر وقت آن‌ها را می‌بینید، خوردن‌شان را به خود یادآوری کنید.

فرقی نمی‌کند میوه‌ها و سبزیجات را از باغ خود آورده‌اید و یا از میوه‌فروشی سر کوچه خریده‌اید، این مواد باید در دسترس شما باشند. اگر کودک در خانه دارید این مواد را جلوی چشم و در دسترس آن‌ها قرار دهید.

مایکل پولان، نویسنده چندین کتاب معتبر در صنایع غذایی، معتقد است که شما باید از خوردن چیزی که بیش از پنج ماده در خود دارد و نیز موادی که شناختی از آن‌ها ندارید پرهیز کنید. هم‌چنین در دسترس بودن کتاب آشپزی شما را به پختن غذاهای خانگی ترغیب می‌کند.

سبزی‌جات مورد علاقه خود را در دسترس قرار دهید و از آن‌ها برای طعم‌دار کردن غذاهای خود استفاده کنید.

مطالعات پزشکی نشان می‌دهد که نوشیدن متعادل نوشیدنی‌های مقوی در سلامتی شما بسیار موثر است و احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. قسمتی از آشپزخانه را برای نگهداری از نوشیدنی‌های مختلف اختصاص دهید.

 بیش‌ترین زباله معمولا در آشپزخانه تولید می‌شود، بنابراین برای کمک به چرخه بازیافت سعی کنید زباله‌های خود را در سطل‌هایی جداگانه به صورت خشک و تر بریزید.

قرار دادن یک سطل آشغال در فضای زیر پیش‌خان آشپزخانه هم جای کمی در فضا می‌گیرد و هم جمع‌آوری آشغال‌های آشپزخانه را راحت‌تر می‌کند.

آشپزخانه‌ای طراحی کنید که نگهداری از آن راحت باشد و به سادگی گرد و غبار در آن جمع نشود. سطوح آشپزخانه را با استفاده از یک دستمال پاکیزه به طور مستمر تمیز کنید.
به ما بگویید: عادات شما در جهت زندگی سالم و خانه پایدار در آشپزخانه چه چیزهایی هستند؟

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
nazanin kd در تاریخ 02 شهریور 1393
ما................همه عادت های خوب و سالم رو داریم متوجهید که!

ثبت دیدگاه