Chidaneh.com placeholder image

وقار کلاسیک در منزل خانواده علمی!

به قلم: تحریریه چیدانه

سبک کلاسیک وقار خاصی دارد. زمانی که از این سبک در دکوراسیون منزل استفاده می شود، رسمی بودن فضا بیشتر شده و به نوعی احترام و ادب به وجود می آورد. در داستان تک فضای این هفته دکوراسیون کلاسیک خانه تهران را معرفی می کنیم:

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

سرویس خواب بالسا

منزل خانواده علمی در یک نگاه

  • شغل خانم خانه: فارغ التحصیل هنر و دانشجوی روان شناسی
  • موقعیت شهر: تهران/ محله: دیباجی
  • متراژ خانه: 120 متر مربع
  • ملک اجاره ای
  • سبک دکوراسیون: کلاسیک
  • رنگ های غالب: نسکافه ای و طلایی
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از نورهای ملایم و طراحی ساده

تعریف هر سبک دکوراسیون داخلی، بر اساس منابع مختلف، متفاوت است."

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

آرامش در چیدمان فضا حرف اول را می زند

من برای رسیدن به آرامش برای خودم و مهمان های عزیز که به خانه می آیند، این دکوراسیون را انتخاب کردم. طراحی ساده منزل با انتخاب مبلمان ظریف متناسب با متراژ کوچک و رنگ بندی بسیار ملایم شکل گرفت. من سعی کردم از چیدمان و طراحی اضافه و شلوغ دوری کنم.

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

با تغییرات کوچک دکوراسیون، فضا را دلخواه خودم و همسرم می کنم

من تمام دکوراسیون منزل را دوست دارم و اگر غیر از این باشد، حتما با تغییرات مختصر فضا را به شکل دلخواه خودم و همسرم در می آورم، ولی از باغچه کوچک خانه بیشترین لذت را می برم.

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

وسایل و لوازم را از راسته بازارهای تهران خریدیم

وسایل و مبلمان دکوراسیون پذیرایی از برند خاصی نبوده و هر کدام از محله های مختلف شهر تهران خریداری شده، ولی به طور کلی از جنس های مرغوب با قیمت مناسب استفاده شد:

  • بازار تهران
  • مبلمان: دلاوران
  • وسایل تزیینی: تجریش، ونک، میرداماد (فروشگاه اکسیر)

مطلب مرتبط: انتخاب رنگ مبل کلاسیک برای دکوراسیون، کدوم بهتره؟

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

توصیه های خانم علمی در طراحی دکوراسیون منزل

تجربه ای که بدست آوردم این است که به نظر من استفاده از رنگ های ملایم در انتخاب مبلمان باعث می شود زود دلتان را نزند و برای شما بعد از مدتی خسته کننده نشود. حتی اگر منزل بزرگی دارید از اجناس بزرگ و جاگیر استفاده زیادی نکنید.

انتخاب فرش تیره با حاشیه تیره برای جلوگیری از کثیفی و حتی زیبایی بیشتر، استفاده از قاب یا طراحی روی دیوار برای تکمیل کردن طراحی و شلوغ نکردن منزل، استفاده از فضاهای خالی و باز نیز از مواردی هستند که به نظر من در طراحی دکوراسیون منزل نقش مهمی دارند.

مطلب مرتبط: زیبایی های سبک کلاسیک در معماری داخلی!

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

هر چند وقت یک بار چیدمان منزل را تغییر دهید تا یکنواخت نشده و تازگی داشته باشد. همیشه برای رسیدن به زیبایی خلاقیت داشته باشیم و به فکر خرید لزوما اجناس گران قیمت نباشیم. گاهی به طور مثال با چند شمع ارزان و کمی خلاقیت هم می شود طراحی خوبی ایجاد کرد.

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

به نظر شما گیاهان آپارتمانی چه نقشی در منزل دارند؟

اگر نور کافی برای گیاه مورد نظر و مکان مناسب داشته باشیم، بهترین پیشنهاد برای زیبا کردن منزل و روحمان استفاده از گیاهان آپارتمانی هستند. ترجیح این است که گیاهان طبیعی را به خانه بیاوریم و یا اگر مجبور بودیم از گل مصنوعی در خانه استفاده کنیم، نمونه های بسیار نزدیک به طبیعی را بخریم.

مطلب مرتبط: گل ‌مصنوعی برای تزیین خانه، انتخاب درستیه؟

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

دکوراسیون پذیرایی به سبک کلاسیک

دکوراسیون پذیرایی در خانه خانواده علمی به سبک کلاسیک طراحی شده است. حضور رنگ نسکافه ای و طلایی که از ویژگی های این سبک است در مبلمان دیده می شود. رنگ طلایی در پایه های مبل، صندلی ناهارخوری، میز ناهارخوری و میز جلومبلی دیده می شود. هم چنین تزئینات طلایی رنگی در قسمت پشتی مبل و صندلی نیز وجود دارد.

Mr.
دکوراسیون منزل من
Mr.

دیوارکوب جذاب طلایی با نوشته های فارسی دکور این بخش خانه را ویژه می کند. فرش دستباف ایرانی هم دارای ترکیب رنگی سبک کلاسیک است.

شما هم می توانید تصاویر منزل زیبای خود را برای ما ارسال کنید تلگرام چیدانه 09388547140

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه