Chidaneh.com placeholder image

ساخت صندلی پلاستیکی با پرینتر سه بعدی، معجزه قرن 21

به قلم: تحریریه چیدانه

تکنولوژی: یک صندلی به نام واکسل با نرم افزار طراحی شده و با استفاده از روبات ساخته شده است. این صندلی ساخته شده با ربات توسط یک نرم افزار جدید پرینت سه بعدی و با استفاده از یک خط پیوسته پلاستیکی طراحی شده است. مراحل طراحی نرم افزار و ساخت این صندلی پلاستیکی توسط تیم طراحی مدرسه بارتلت در لندن انجام شده است. آزمایشگاه محاسبات طراحی بارتلت (DCL) که یک بخش از کالج دانشگاه لندن است سازنده این نرم افزار است و قرار است که این نرم افزار امکانات پرینت سه بعدی را افزایش بدهد. با چیدانه همراه باشید تا با این نرم افزار پرینت سه بعدی آشنا شویم.

نرم افزار پرینت سه بعدی

چوب و هنر

اگرچه بیشتر پرینترهای سه بعدی که امروزه وجود دارند فرم را لایه لایه درست می کنند، اما این نرم افزار که DCL آن را طراحی کرده است، یک خط پیوسته مصالح است. به این صورت که با خارج شدن یک پلاستیک ذوب شده در هوا و خشک شدن در آن جایی که باید، فرم را درست می کند.

همان گونه که این نرم افزار ساختن الگوهای پیچیده را ممکن می کند، یک فایده کاربردی هم دارد که اجازه می دهد طراحان فرم های سبک تر و کاراتر بسازند و آن قسمت از متریال که بار را تحمل نمی کند حذف کند. این نرم افزار می تواند برای متریال هایی با مقیاس بزرگ استفاده شود و از سازه های داخلی مهندسی شده برای رفتارهای مشخص پشتیبانی کند.

نرم افزار پرینت سه بعدی

مسئولان تیم طراحی می گویند که در این نرم افزار خاص نه تنها این رویکرد از لحاظ اجرایی عملکردی تر است، بلکه به طراح ها این فرصت را می دهد که به صورت مستقیم با گستره وسیعی از اطلاعات در ارتباط باشند. هم  چنین می گویند در طراحی این نرم افزار علاوه بر طراحی فرم مورد نظر به صورت خاص، اکنون می توان رفتارها و ویژگی های خود مصالح را هم طراحی کرد.

هدف این نرم افزار این است که طراحان کنترل بیشتری بر روی پرینت سه بعدی داشته باشند. به این صورت که انتخاب مسیر پرینت و نوع آن و دسترسی به جزئیات به دست خود طراح صورت بگیرد.

نرم افزار پرینت سه بعدی

تیم طراحی، نرم افزار خود را با یک نمونه مبلمان آزمایشی به نام صندلی واکسل ورژن 1 مورد آزمایش و امتحان قرار داد. این صندلی از یک پلاستیک شفاف زیست محیطی به رنگ آبی روشن ساخته شده است و فرم آن S شکل است. این صندلی شبکه ای از حفره هاست که با خارج کردن پلاستیکی به طول 2.3 کیلومتر ساخته شده است. طراحان می گویند که این صندلی یک حجم ابری شکل است که برای پرینت سه بعدی بهینه سازی شده است.

نرم افزار پرینت سه بعدی

این تیم قبلا صندلی هایی متفاوت ساخته بودند، اما تصمیم گرفتند نرم افزاری برای پرینت سه بعدی طراحی کنند تا به وسیله آن بتوانند همان فرایند را با دقت بیشتر و طراحی بهتر تکرار کنند. طراحان، اسم این صندلی را واکسل گذاشتند. واکسل مانند پیکسل است؛ به این معنی که این صندلی مانند پیکسل ها در سه بعد، بر روی هم چیده می شود و قابل دسترسی است.

هم اکنون این نرم افزار در حال توسعه ی بیشتر است. با این حال تاکنون موفق به دریافت جایزه ی بهترین مقاله از آکادیای اتودسک در سال 2016 برای تحقیقات در حال ظهور شده است و قرار است که در سال 2017 از آن رونمایی شود.

در ویدئوی زیر می توانید شاهد جزئیات بیشتری از این نرم افزار پرینت سه بعدی باشید.

 

منبع: dezeen | مترجم: معین قوی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه