Chidaneh.com placeholder image

پارکت، لمینیت، کفپوش PVC ، کدام بهتر است؟

به قلم: تحریریه چیدانه

متخصصان به شما پاسخ می دهند: پارکت ها یکی از پرطرفدارترین کفپوش ها برای دکوراسیون فضای داخلی محسوب می شوند که طرح های متنوع آنها می توانند جذابیت ظاهر دکوراسیون را دو چندان کنند. بازسازی کف و تبدیل سرامیک به پارکت یکی از پرطرفدار ترین اقدامات در جریان فرآیند بازسازی دکوراسیون داخلی منزل است که همواره تعیین هزینه و بررسی مزایا و معایب آن نسبت به سایر کفپوش ها دغدغه  اصلی افراد برای بازسازی فضای داخلی است؛ به همین منظور چیدانه قصد دارد در این مطلب ازمتخصصان به شما پاسخ می دهند" شما را با تفاوت پارکت و لمینیت، کفپوش PVC و مزایا و معایب آن و هم چنین قیمت پارکت لمینیت و کفپوش PVC در بازسازی فضای داخلی و بخش های مختلف دکوراسیون منزل ،محل کار و سایر فضاهای زندگی شما آشنا کند، پس با ما همراه باشید.

استودیو معماری یونیک
اجرای کفپوش لمینت
استودیو معماری یونیک

چوب و هنر

سوال: برای تغییر و بازسازی کف یک اتاق خواب به مساحت 12 مترمربع از کف سرامیک به پارکت و یا کفپوش pvc چه میزان زمان لازم است؟

  • استودیو معماری یونیک: برای بازسازی کف چنین فضایی از کف سرامیک به پارکت مدت زمانی حدود 4 الی 6 ساعت زمان لازم است.
  • فروشگاه دکوراسیون داخلی دکورچی: برای بازسازی کف این اتاق اگر زیر ساز پروژه سطحی مسطح و بدون عیب و نقص باشد حدود 3 الی 4 ساعت زمان لازم است.
  • کفپوش PVC پلیژندر صورتی که کف مورد نظر زیرسازی شده و آماده ی نصب کفپوش pvc باشد در کمتر از یک روز محل مورد نظر کفپوش شده و آماده چیدمان است.
  • گروه معماری اردهالی دکوزمان لازم برای اجرا کفپوش pvc فضایی با 12 متر مربع حدود ٣ساعت است.

کفپوش PVC پلیژن
کفپوش PVC پلیژن
کفپوش PVC پلیژن

سوال: هزینه بازسازی هر مترمربع کفپوش این اتاق خواب با پارکت، لمنیت و کفپوش pvc چقدر است؟

استودیو معماری یونیک
اجرای لمینیت یونیک فلور
استودیو معماری یونیک

سوال: به طور موردی مزایا و معایب شاخص کفپوش لمینیت نسبت به پارکت و یا کفپوش pvc نسبت به این دو را ذکر کنید.

استودیو معماری یونیک

 لمینیت (laminate) که اصطلاحا به آن لمینت و یا پارکت لمینیت نیز می گویند، از جنس HDF ، الیاف چوب فشرده (Hard Density Fiberboard) است و مانند پارکت مستقیما از خود چوب درختان ساخته نمی شود. برای تفاوت پارکت و لمینیت می توان گفت کفپوش لمینت تفاوت های بسیار زیادی با پارکت چوبی دارند، که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد :

  1. کفپوش لمینت به کف اتاق چسبانده نمی شوند، بلکه توسط شیارهایی که به آنها کلیک گفته می شود و دور تا دور لمینت ها وجود دارد، به صورت نر و ماده در یکدیگر قفل می شوند. افزایش سطح کار، باعث بیشتر شدن وزن لمینت های در هم قفل شده می شود و همین وزن، یکی از عوامل نگهدارنده لمینت ها بر روی کف بدون استفاده از چسب است.
  2.  به علت عدم استفاده از چسب در نصب کفپوش لمینت، کف اتاق صدمه نمی بیند؛ به عنوان مثال اگر کف اتاقی سنگفرش باشد و روی آن لمینت اجرا شود، اگر بنا به دلایلی بخواهیم پس از مدتی لمینت ها را جمع کنیم، بدون اینکه کوچکترین آسیبی به سطح سنگ زیرین وارد شود، می توانیم این کار را انجام دهیم. بدین ترتیب پارکت لمینت ها را می توان تا چندین بار پس از نصب جمع آوری و مجددا در محلی دیگر نصب کرد.
  3. کفپوش لمینت به علت فومی که قبل از نصب در زیر آنها پهن می شود، پس از اجرای کامل، تا حد زیادی از انتقال صدا به طبقه زیرین جلوگیری می کنند این فوم علاوه بر عایق صدا، عایق حرارت و برودت نیز است.
  4. کفپوش لمینت نسبت به آب بسیار مقاوم تر از پارکت چوبی قدیمی هستند.
  5. کفپوش لمینت نسبت به اجسام نوک تیز بسیار مقاوم تر از پارکت های قدیمی هستند.
  6.  سرعت نصب و اجرای کفپوش لمینت بسیار بالاست.
  7. پس از نصب نیازی به ساب و لاک ندارد و به محض اجرا، پس از نظافت، می توان چیدمان مبلمان را انجام داد.
  8. کفپوش لمینت بسیار مقرون به صرفه تر از دیگر مصالح ساختمانی مانند سنگ و سرامیک و … است.

فروشگاه دکوراسیون داخلی دکورچی
پارکت در دکوراسیون داخلی
فروشگاه دکوراسیون داخلی دکورچی

فروشگاه دکوراسیون داخلی دکورچی

  1. نصب سریع لمینت: نصب لمینت بسیار سریع است و شما می توانید کف یک خانه را در یک روز لمینت کنید، لمینت مانند پازل است و برای نصب آن نیازی به ملات نیست در نتیجه کثیفی در نصب وجود ندارد.
  2. نصب آسان لمینیت: لمینت نصب آسانی دارد به نحوی که مصرف کننده نیز می تواند آن را نصب کند به دلیل انعطاف پذیری لمینیت حتی کسانی که کمتر مهارت فنی دارند هم می توانند آن را نصب کنند، اما پیش از نصب باید توجه داشته باشید که کف خانه شما صاف و بی نقص باشد.
  3. قابلیت کندن سریع و آسان لمینت: کفپوش لمینت قابلیت کندن و جایگزین کردن بسیار سریعی دارد، از آنجا که برای نصب لمینت نیازی به هیچ ملاتی و چسباندن نیست از دشواری کار می کاهد و شما می توانید با جدا کردن قرنیزها لمینت را به راحتی از کف جدا کنید.
  4. دوام لمینت: عده ای تصور می کنند که لمینت سست و کم دوام است، اما به یاد داشته باشید که حتی متریال های طبیعی هم مشکل دوام دارند؛ برای مثال پارکت بسیار زیباست و عمر طولانی دارد، اما بعد از مدتی تاب بر می دارد و یا سنگ و سرامیک ترک می خورد این در حالیست که کفپوش لمینت نازک است و لایه بیرونی آن بسیار مقاوم و ضدخش است.
  5. قابلیت ارتجاعی بودن لمینت: کفپوش لمینیت نسبت به پارکت و سرامیک این است که جنس لمینت از فیبر فشرده است؛ برای مثال اگر یک لیوان شیشه ای را روی لمینت بیاندازید امکان نشکستن آن وجود دارد، اما اگر روی سرامیک یا سنگ بیاندازید به احتمال زیاد می شکند.
  6. تعمیرات و نظافت آسان لمینت: زمانی که لمینت محکم، صاف و بی نقص است و هیچ درزی وجود نداشته باشد که ضایعات در آن جمع شود بهترین روش برای تمیز کردن لمینت استفاده از پارچه مرطوب است، استفاده از زمین شوی خیس برای تمیز کردن لمینت توصیه نمی شود چون آب از راه درزهای مویی بین لمینت نفوذ می کند و آن را مخدوش می کند.
  7. ظاهر زیبای لمینت: یکی از انتقادهایی که در گذشته از کفپوش لمینت وجود داشت ظاهر مصنوعی آن بود، ممکن است این انتقاد برای لمینت های قدیمی درست باشد، اما در سال های اخیر سازندگان لمینت بر ظاهر آن تغییراتی ایجاد کرده اند تا از نظر بصری بهتر و طبیعی تر دیده شود.

کفپوش PVC پلیژن
کفپوش PVC پلیژن
کفپوش PVC پلیژن

کفپوش PVC پلیژن

مزایای کفپوش pvc نسبت به کفپوش لمینیت و پارکت به ترتیب زیر است:

  1. ضد آب بودن کفپوش pvc
  2. نصب آسان شاخص کفپوش pvc
  3. قیمت مناسب شاخص کفپوش pvc در مقایسه با پارکت و لمینیت
  4. انعطاف پذیری در طراحی در کفپوش pvc نسبت به سایر کفپوش ها

معایب کفپوش pvc نسبت به کفپوش لمینیت و پارکت به ترتیب زیر است:

  1. نصب آسان تر لمینیت کلیکی نسبت به کفپوش pvc
  2. کفپوش pvc نسبت به پارکت و لمینیت نیاز بیشتری به زیرسازی دقیق دارند. 

[[nid:109148]]

گروه معماری اردهالی دکو

  1. کفپوش pvc با برخورد آب هیچ تغییری نمی کند، اما پارکت یا لمینیت با برخورد آب تغییر شکل داده و به اصطلاح باد می کند مگر آنکه ترمو شده باشد و چوب آن خشک باشد.
  2. کفپوش pvc نظافت آسان تری نسبت به لمینت و پارکت دارد و مدت زمان طولانی تری تمیز می ماند. 
  3. زیبایی منحصر به فرد پارکت لمینت بسیار بیشتر از کفپوش pvc می باشد.
  4. کفپوش pvc به لحاظ مسائل ایمنی برخورد با آن، نظافت آسان تر و قیمت مناسب تر پر طرفدارتر از سایر کفپوش ها است.  

اگر برای دکوراسیون جدید منزل خود به دنبال یک کفپوش ویژه هستید، شرکت های معرفی شده در این مطلب از مناسب ترین شرکت های پیشنهادی چیدانه است که می توانید برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پروفایل آنها در چیدانه مراجعه فرمایید و بهترین آنها را متناسب با شرایط خود انتخاب کنید، هم چنین می توانید سوالات خود را از طریق شماره تلگرام ۰۹۰۳۵۵۰۱۴۸ با ما در میان بگذارید تا پاسخ آنها را از متخصصان دریافت کنید.

نویسنده و گزارشگر: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه