Chidaneh.com placeholder image

مرتب کردن اتاق کودک، ترفندهای فوری فوتی!

به قلم: تحریریه چیدانه

اتاق کودک : دنیای پر جنب و جوش کودکان قابل کنترل نیست. کودکان برای رشد و شکوفایی استعداد و خلاقیت هایشان نیاز به بازی کردن دارند و همین موضوع نیاز به مرتب کردن فضای اتاق شان را در طول روز را چندین برابر می کند و زمان زیادی را از شما می گیرد. به همین منظور در این مطلب از چیدانه می خواهیم شما را با ترفندهای فوری و فوتی مرتب کردن اتاق کودک آشنا کنیم تا به سادگی بتوانید در کمترین زمان ممکن به این فضا نظم ببخشید پس با ما همراه باشید.  

[[nid:32637]]

چوب و هنر

انتخاب کمد مناسب

اولین قدم و راه حل پیشگیرانه برای مرتب کردن اتاق کودک انتخاب کمد لوازم و سایل مناسب است، در انتخاب کمد اتاق کودک توجه داشته باشید که اقلام را از هم تفکیک کنید،به طور مثال کمد مشخصی را برای لباس ها و کمد دیگری را برای اساب بازی و یا لوازم تحریر در نظر بگیرید، برای ایبن منظور می توانید از ست مبلمان مناسب اتاق کودک استفاده کنید و به سادگی تمام لوازم و وسایل موجد در اتاق را دسته بندی کنید، با این روش شما می توانید کنترل بهتری روی اقلام و وسایلی که مورد استفاده فرزندانتان قرار می گیرد داشته باشید تا حد زیادی از آشفتگی های احتمالی جلوگیری کنید.

آشیان آرا
دکوراسیون اتاق کودک
آشیان آرا

استفاده از شلف های نظم دهنده

اگر امکان خرید و یا فضای مناسب برای کمدها در اتاق کودک تان ندارید می توانید از شلف ها استفاده کنید. شلف ها به شما کمک می کند تا به اسباب بازی های کودکانتان سر و سامان بدهید و ظاهر دوست داشتنی تری به دکوراسیون اتاق خوابشان ببخشید، همچنین با نصب شلف ها در ارتفاع مناسب می توانید کنترل بهتری روی استفاده از آن ها داشته باشید و در زمان معینی خودتان اسباب بازی ها را در اختیار دلبندتان قرار دهید و از بهم ریختگی های مجدد جلوگیری کنید. مطلب ۷ ایده چیدمان عروسک و اسباب بازی در اتاق کودک در این زمینه می تواند شما را بشتر راهنمایی کند.

شلف و ویترین اتاق کودک
 

 اگر می خواهیدشلف های نظم دهنده برای مرتب کردن اتاق کودک خود تهیه کنید پیشنهاد می کنیم از شلف و ویترین وایت دکور استفاده کنید و به سادگی به لوازم و وسایل فرزندتان نظم ببخشید.

[[nid:34842]]

انتخاب مناسب قفسه لوازم و تحریر

میز تحریر، قفسه کتاب و لوازم و وسایل نقاشی از جمله مهمترین لوازمی است که نقش عمده ای در نظم و ترتیب اتاق کودک دارد. برای این منظور بهتر است فضای مناسبی را برای این ابزار در نظر بگیرید این فضا می تواند میز تحریر و یا بخش کوچکی از فضای اتاق خواب فرزندتان باشد که کفپوش متفاوتی برای آن در نظر گرفتید، با این روش بهم ریختگی ها فقط در یک بخش از فضای اتاق قرار می گیرد و مرتب کردن اتاق کودک شما زمان کمتری خواهد داشت. 

مبلمان و اکسسوری جاکوب
قفسه بندی اتاق کودک
مبلمان و اکسسوری جاکوب
 

قفسه اتاق کودک جاکوب برای مرتب کردن اتاق کودک شما می تواند بهترین گزینه باشد، پیشنهاد می کنیم برای نظم بخشیدن به لوازم و وسایل فرزندتان از آن استفاده کنید. 

دفتر معماری شار (احمد قدسی منش و همکاران)
دکوراسیون سبز اتاق کودک
دفتر معماری شار (احمد قدسی منش و همکاران)

استفاده از قفسه های نظم دهنده اسباب بازی

طبقه های نظم دهنده یکی دیگر از لوازمی است که برای مرتب کردن اتاق کودک می توانید از آن استفاده کنید، این قفسه ها فضای کمی را از اتاق اشغال کرده و مقرون به صرفه تر از کمدهای معمولی می باشد و به سادگی می تواند فضای داخلی شما را نظم ببخشد. قفسه ها درست مانند ویترین در فضای اتاق کودک عمل می کند پس باید در چیدمان آن ها هوشمندانه تر عمل کنید تا ظاهر دکوراسیون اتاق کودکتان را شلوغ نشود. مطلب قفسه اسباب بازی اتاق کودک تان را جدی بگیرید! در این زمینه به شما کمک شایانی خواهد کرد. 

دوگر
قفسه اسباب بازی دوگر
دوگر
 

 اگر به دنبال قفسه های نظم دهنده اسباب بازی چند منظوره برای مرتب کردن اتاق کودک خود هستید پیشنهاد می کنیم از قفسه اسباب بازی دوگر استفاده کنید و به سادگی به اسباب بازی های فرزندتان نظم ببخشید.

[[nid:34843]]

استفاه از اکسسوری های نظم دهی داخل کشو 

برای کشو لباس و یا لوازم کودکانتان حتما از اکسسوری های نظم دهنده استفاده کنید، اکسسوری های نظم دهنده به سادگی فضای های حیاتی اتاق کودک تان را مرتب می کند. این نظم و ترتیب به شما کمک می کند تا کودک تان برای پیدا کردن لوازم و وسایل خود دچار سردرگمی نشود و از بهم ریختگی های احتمالی جلوگیری شود. حتی می توانید از او بخواهید نظم دهی به کشوها و لوازم اش را خودش به عهده بگیرید و با این روش به سادگی مرتب کردن اتاقش را به خودش واگذار کنید. 

امیر صادقی
دکوراسیون اتاق کودک
امیر صادقی

انتخاب باکس های نظم دهنده اسباب بازی

اگر کودکان بازی گوشی دارید با توجه به تمام پیشگیری ها باز هم نظم فضای اتاق شان را بر هم می زنند، بهترین گزینه برای شما انتخاب باکس های نظم دهنده اسباب بازی ها می باشد این باکس ها به شما کمک می کنند در مدت زمانی کوتاه تری بتوانید لوازم و وسایل موجئد در اتاق کودتان را مرتب کنید. مطلب ۷ ایده برای نظم بخشیدن به دکوراسیون اتاق کودک در این زمینه می تواند شما را بیشتر راهنمایی کند. 

دوگر
جعبه و صندوق اسباب بازی دوگر
دوگر
 

 همچنین اگر می خواهید باکس های نظم دهنده اسباب بازی برای مرتب کردن اتاق کودک خود تهیه کنید پیشنهاد می کنیم از جعبه و صندوق اسباب بازی دوگر استفاده کنید و به سادگی به اسباب بازی های فرزندتان نظم ببخشید.

برای خرید لوازم و اثاثیه برای اتاق کودک و نوجوان خود می توانید از شرکت های فعال در این زمینه در اهالی فن چیدانه کمک بگیرید.

نویسنده: ثمینا فراهانی | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه