Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون منزل با کمترین هزینه، خانه رنگی یک خانواده ایرانی!

به قلم: تحریریه چیدانه

تورهای خانه گردی چیدانه: دکوراسیون خانه می تواند به هر سبکی باشد، باید ببینی چه چیزی را دوست داری و چه فضایی آرامش بخش لحظات توست. به سراغ آنها برو و فضای خانه را به دل خودت چیدمان کن. مهم این است که تو در چهار دیواری خودت زندگی را با خوشی ادامه بدهی. در این مطلب از تور خانه گردی با دکوراسیون رنگی خانواده ای ایرانی آشنا می شوید که با عشق و ذوق بسیاری برای طراحی داخلی منزل خود تلاش کرده اند.

خانه رنگی من

تابلو فرش ریحان

خانه ایرانی در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: 3 نفر
  • شغل خانم خانه: لیسانس مترجمی زبان انگلیسی، خانه دار و نویسنده / شغل همسر: فوق لیسانس هوش مصنوعی و کار مرتبط
  • متراژ فضا: 130 متر مربع
  • سال ساخت: 12 سال ساخت
  • طبقه: دوم
  • ملک شخصی
  • تعداد اتاق خواب: دو خوابه
  • تعداد سرویس بهداشتی: یک عدد
  • سبک دکوراسیون: تلفیقی
  • رنگ های غالب: تنوع رنگی
  • ویژگی برجسته طراحی: استفاده از همه رنگ ها
  • طراح : خانم و آقای خانه
  • مدت زمان طراحی داخل: آماده سازی وسایل حدود سه ماه، تغییرات ظاهری منزل مانند پارکت، کاغذ دیواری و برداشتن یک خواب حدود 4 ماه
  • بازسازی شده
  • هزینه دکوراسیون منزل: دکوراسیون منزل هزینه زیادی نداشت

“تعریف هر سبک دکوراسیون داخلی، بر اساس منابع مختلف، متفاوت است".

خانه رنگی من

داستان دکوراسیون خانه رنگی از زبان خانم و آقا

من و همسرم 7 سال است که ازدواج کردیم و یک پسر سه ساله داریم. من تا قبل از تولد پسرم در یک شرکت بین المللی در قسمت مکاتبات و مکالمات تجاری کار می کردم. بعد تولد پسرم از کارم استعفا دادم و بخش تازه ای در زندگی من آغاز شد. همیشه آرزوی نوشتن و ترجمه کردن داشتم. آرزویی که سال ها بود همراهم بود، اما هیچ وقت عملی نمی شد تا اینکه بعد از تولد پسرم به طور رسمی نویسندگی در چندین روزنامه، هفته نامه و مجله الکترونیکی را آغاز کردم.

خانه رنگی من

خانه ما پر از پنجره و نور در واقع تحققی از آرزوهای ما است. خانه ما سه خوابه بود، اما آن را تغییر دادیم و یکی از اتاق خواب ها را به ادامه فضای پذیرایی اضافه کردیم. دکوراسیون داخلی خانه ما بر پایه رنگ ها شکل گرفت چون به انرژی مثبت رنگ ها باور داشتیم. تمام وسایل چوبی خانه را به صورت خام به نجاری سفارش دادیم، آنها را خودمان با کمک یکدیگر سمباده کشیده، بتونه زدیم و در نهایت رنگ کردیم. بعضی از وسایل چوبی را با رنگ روغن رنگ و تعدادی دیگر را با رنگ آکرلیک کردیم.

مطلب مرتبط: تغییر دکوراسیون منزل با ۷ ترفند کم هزینه!

خانه رنگی من

بعد از پایان پروژه رنگ کردن وسایل، نوبت به دوخت و دوز رسید، کوسن، رومیزی و تشک رویه تخت سفید را دوختیم. بعد از آن سرویس هفت نفره مبل گلدار را خریدیم و جایگزین مبل های قدیمی کردیم.

مطلب مرتبط: دوخت روکش های یونانی برای کوسن

افراد زیادی معتقد بودتد وجود ترکیب رنگ متنوع در دکوراسیون نشیمن باعث می شود در مدت زمان کوتاهی از این دکوراسیون خسته شویم، اما برای ما اصلا اینگونه نبود و در واقع هر روز بیشتر از قبل عاشق تنوع رنگی در خانه خود می شویم.

خانه رنگی من

لیست قیمت وسایل و مبلمان خانه ایرانی

  • میز غذاخوری شش نفره با شش تا صندلی 1.2 میلیون تومان
  • تخت سفید 380 هزار تومان
  • تشک ابری 100 هزار تومان
  • کوسن ها و پارچه های کاور حدود 150 هزار تومان
  •  صندلی راک 450 هزار تومان از جنس چوب راش
  • مبلمان راحتی گلدار و میز جلو مبلی و عسلی، 4.5 میلیون تومان

خانه رنگی من

غار تنهایی، گوشه دنج من با گیاهان آپارتمانی

در دکوراسیون منزل ما بخشی به نام غار وجود دارد که انواع و اقسام گل و گیاهان آپارتمانی را در آن نگهداری می کنیم. اینکه چرا به این فضا غار می گوییم برمی گردد به اولین دفعه ای که این خانه را دیدیم و اولین کلمه ای که در لحظه به ذهنمان رسید غار تنهایی بود.

خانه رنگی من

غار ما پر از المان های خاص است؛ مثل ابری که از آن قلب می بارد، ماهی های قرمز نمدی که روی دیوار زندگی می کنند، دو قاشق رنگی که به دو قاشق عشق اشاره می کنند یا قاب های پلی استر که خودم آنها را رنگ کرده ام. به علاوه ما در غار یک حوض کوچک هم داریم. غار تبدیل شده است به یک گوشه دنج. گاهی با یک لیوان چای به سراغ غار می رویم، چای می نوشیم، گل ها را تماشا می کنیم و پر از انرژی مثبت و حال خوب می شویم.

مطلب مرتبط: چیدمان منزل ایرانی، گوشه دنج در خانه ۳ اینستاگرامر محبوب!

خانه رنگی من

توصیه بانوی خانه در دکوراسیون منزل

تا جایی که می توانید وسایل منزل را به شکل خام تهیه کنید تا در هزینه ها ها صرفه جویی شود. در این صورت می توانید وسایل را به هر شکلی که بخواهید رنگ کنید.

خانه رنگی من

دکوراسیون اتاق کودک رنگین کمانی

با توجه به توضیحاتی که ساکنین خانه در مورد انتخاب رنگ ها گفتند، دکوراسیون اتاق کودک هم دارای دکوراسیون رنگی است. برای کودکی بسیار جذاب است که تنوعی از رنگ ها را در کنار خود ببیند. رنگ سبز، صورتی، زرد، آبی، سفید و … در این فضا دیده می شود. اتاق کودک پر است از عروسک ها و بازی های کودکانه جذاب و دوست داشتنی.

مطلب مرتبط: طراحی آسان و کم هزینه برای اتاق کودک

" طراحی اتاق پسرم را سعی کردم رنگارنگ و به دور از دیدگاه کلیشه ای آبی برای پسرها و صورتی برای دخترها  انجام دهم. شاید در نگاه اول اتاق کمی شلوغ به نظر برسد، اما چون پسرم سه ساله است ترجیح دادم اسباب بازی ها در دسترس او باشند و تعداد کمتری درون کمد قرار بگیرد".

خانه رنگی من

طراحی آشپزخانه فلت

در دکوراسیون آشپزخانه نور و سادگی به وضوح دیده می شود. میز و صندلی غذاخوری از جنس فلز است و در کنار پنجره با پرده کرکره، فضای خوبی برای وعده های غذایی ایجاد کرده است. به گفته خانم خانه فضای آشپزخانه فلت است و یک ضلع کامل را ندارد، نه اینکه به شکل اپن باشد.

شما می توانید از راه ارسال پیام با خانم خانه در ارتباط باشید. تصاویری از منزل زیبای خود را به شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید تا برای سوژه بعدی تور خانه گردی به سراغتان بیاییم، همین حالا دست به کار شوید.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ساره در تاریخ 26 خرداد 1396
نه. خییییییییلی می تونه بهتر از این بشه. خصوصا آشپزخونه.
ساره در تاریخ 26 خرداد 1396
ولی اتاق کودک قشنگه
سمیه ماهرو در تاریخ 27 خرداد 1396
من فقط اتاق کودک رو پسندیدم. بقیه ی خونه جای کار اساسی داره.
soliii در تاریخ 17 اردیبهشت 1397
اصلا خوب نبووووود اصلااااااااااا اخه کاغذ گل گلیییی باااا مبل گل گلیییی اونممم گل دررررشت اخهههه مگه نیمه شعبانه بالای میز ناهارخوریوو چراغونی کرده

ثبت دیدگاه