Chidaneh.com placeholder image

پیشنهادهایی برای یک آشپزخانه‌ هیجان انگیز

به قلم: تحریریه چیدانه

آشپزخانه: با توجه به وجود همه وسایل ضروری و کابینت‌های کاربردی، به راحتی می‌توان از آشپزخانه به عنوان فضایی مفرح، رنگارنگ و برجسته چشم‌پوشی کرد. اما این تصور اشتباه است و آشپزخانه باید بیان‌گر شخصیت شما باشد و با دیگر قسمت‌های خانه هماهنگی داشته باشد. خواه در یک خانه مستاجری زندگی می‌کنید یا خواه در یک ویلای بزرگ و مجلل، و یا حتی اگر از آشپزخانه‌های مدرن بیزار هستید، در این مطلب عکس های چند آشپزخانه را به شما نشان می‌دهیم که همانقدر که کاربردی هستند مفرح و سرگرم‌کننده نیز هستند.
 

تابلو فرش ریحان

آشپزخانه با حس و حال روستایی

کباب پز آجری مشخصا عنصر اصلی و محوری این آشپزخانه دنج و جذاب است، اما جزئیاتی مانند چهارپایه‌ها و صندلی‌های چوبی با شکل‌های مختلف، تیرهای چوبی افقی بزرگ، قفسه‌های معلق چوبی، کاشی‌های سیاه و سفید، میز غذاخوری باریک و بلند، و دیواره آجری سفید رنگ رستیک نیز حس و حالی شبیه خانه‌های روستایی به این آشپزخانه اضافه کرده‌اند. یک روشنایی مدرن که به شکل یک مکعب مستطیل است و کابینت‌های به‌روز این آشپزخانه ظاهر آن را روشن و مدرن نگه داشته‌اند.
اگر از آشپزخانه تان راضی نیستید این مطلب را بخوانید.

جادوی سیاه و سفید در آشپزخانه

رنگ سیاه و سفید طرح رنگی محبوب در آشپزخانه‌ها است، اما کمتر کسی جرات استفاده از این دو رنگ به صورت نصف-نصف را دارد. یک طرف آشپزخانه- میز، روشنایی‌های مدور، ساعت دیواری، قفسه‌های بدون در، ظروف چینی- به رنگ سفید خالص درآمده است. اما سمت دیگر آشپزخانه- شامل کابینت‌ها و یخچال- کاملا به رنگ سیاه درآمده است. این دو رنگ مانند شب و روز با هم متفاوت هستند، اما نتیجه ترکیب آن‌ها تماشایی و چشم‌گیر است.
 

آشپزخانه نامتعارف و رنگارنگ

آثار هنری روشن و تیره و وسایل تزئینی رنگارنگ در رنگ‌مایه‌های مشابه، شامل صندلی‌ها، ساعت، و قالیچه این آشپزخانه سفید رنگ ساده اما متفاوت را تبدیل به فضایی خاص و نامتعارف کرده است. در هربهترین روش برای انتخاب آشپزخانه مورد علاقه خود تماشای عکس های آشپزخانه و دقت به جزئیات کابینت ها و رنگ در آنهاست.

همیشه تماشایی.
جزئیات برنزی، از چراغ‌های آویز زیبا گرفته تا دستگیره‌های بزرگ و مستطیل شکل کابینت‌ها و شیرهای ساده منحنی، به این آشپزخانه زیبا کلیتی یکدست و یکپارچه داده است. کاشی‌های تزئینی با طرح‌های لانه زنبوری جلوه این آشپزخانه را کامل کرده‌اند. 
 

آشپزخانه‌ای روستایی با ظاهری متفاوت

کابینت‌های چوبی به رنگ زرد آفتابی در ظاهر ساده به نظر می‌رسند، اما هماهنگی فوق‌العاده زیادی با سطح سنگی خشن جزیره و سینک خاص این آشپزخانه روستایی دارند. یک یخچال مدرن سفید رنگ شاید هماهنگی خوبی با فضا نمی‌داشت، به همین دلیل با یک ورق فلزی گالوانیزه پوشانده شده است و از این طریق یک حاشیه جذاب دیگر به این آشپزخانه روستایی متفاوت اضافه شده است.
 

آشپزخانه با زیبایی صنعتی

در کنار هم قرار گرفتن عناصر استیل ضدزنگ تجاری با گرمای چوب باعث ایجاد فضایی زیبا و کاربردی شده است. چراغ‌های آویز صنعتی، صندلی‌های قدیمی، قفسه‌های بدون در، و کابینت‌های استیل ضدزنگ در کنار ی میز کار چوبی در مرکز فضا هماهنگی بسیار خوبی با دیوار آجری پیدا کرده اند و آشپزخانه زیبایی به سبک صنعتی را ایجاد کرده اند.
 

باز آفرینی سبک آشپزخانه ها دهه 50 میلادی
این آشپزخانه با داشتن طرح رنگی آبی، قرمز، و سفید، یک اجاق گاز قدیمی، کابینت‌های سفید رنگ با طرح‌های مختلف، و تعداد زیادی وسایل تزئینی قدیمی یادآور آشپزخانه‌های دهه 1950 است.

 

ظاهری شبیه آشپزخانه‌های دهه 70 میلادی

از این‌که آشپزخانه شما شبیه آشپزخانه‌های دهه 1970 شود هراس نداشته باشید. کابینت‌های قهوه‌ای و سبز رنگ این آشپزخانه به صورت سفارشی برای این فضا ساخته شده‌اند؛ این رنگ‌ها روی یخچال و فضای پیرامونی اجاق گاز را نیز پوشش داده‌اند تا وسایل مدرن در این فضای متعلق به دهه 1970 بیش از حد به چشم نیایند و ناهماهنگی ایجاد نکنند.

آشپزخانه اربابی رنگارنگ.

سرامیک‌های سفالی، چراغ‌های آویز سیاه رنگ، یک اجاق گاز چدنی، و یک میز چوبی دراز و باریک همگی بیانگر یک آشپزخانه کلاسیک خانه اربابی هستند، اما صندلی‌های غذاخوری که هر کدام دارای طراحی متفاوتی هستند جلوه‌ای شاد و سرزنده به این فضا اضافه کرده‌اند.

آشپزخانه‌ای با حس و حالی مردانه

بتن، چوب، و استیل با هم ترکیب شده‌اند تا آشپزخانه‌ای با سطوح خشن و حاشیه‌های تیز ایجاد کنند. کابینت‌های براق سیاه رنگ، چراغ‌های آویز صنعتی بزرگ، دیواره آجری سفید رنگ، پنجره‌هایی با چارچوب استیل، میز غذاخوری از جنس چوب و استیل، و صندلی‌های چوبی و استیلی که هر کدام دارای شکل متفاوتی هستند فضایی برجسته با حال و هوایی شهری را به وجود آورده‌اند.

آشپزخانه آنتیکِ مدرن

سقف فلزی پرس‌شده، اجاق گاز قدیمی سفید رنگ، و دیوارهای سبز رنگ متمایل به زرد به این آشپزخانه جلوه‌ای کلاسیک و قدیمی داده‌اند، اما وجود عناصری مدرن و به‌روز (و تا حدودی نامتعارف) مانند میزهای چرخ‌دار چوبی، چراغ‌های آویز صنعتی بزرگ، و اشیای تزئینی به این آشپزخانه جلوه‌ای مدرن نیز اضافه کرده‌اند.

آشپزخانه‌ای با طرح‌های گل‌دار

شاید چنین آشپزخانه‌ای مناسب هر فردی نباشد، اما کاغذدیواری‌های گل‌دار، کابینت‌های صورتی رنگ براق، و صندلی‌های سبز رنگ فضایی رنگارنگ را در این آشپزخانه به وجود آورده‌اند.شیر آشپزخانه نیز جلوه فانتزی بامزه ای دارد. آشپزخانه‌ای که مشابه آن را در هیچ جای دیگری نخواهید دید.

وسایل رنگی متفاوت در آشپزخانه

تصور کنید که کابینت‌های این آشپزخانه سفید رنگ بودند و اجاق گاز آن از جنس استیل ضدزنگ بود. این اجاق گاز و هود آبی رنگ دوست‌داشتنی به ما یادآوری می‌کنند که دلیلی ندارد که حتما همه وسایل برقی آشپزخانه سفید یا از جنس استیل ضدزنگ باشند. دو سایه رنگی متفاوت به کابینت‌ها و وسایل برقی این آشپزخانه شخصیت و سرزندگی اضافه کرده است و به شما نشان می‌دهد که برای تاثیرگذاری حتما نباید از رنگ در وسایل و فضاهای خاصی در آشپزخانه استفاده کرد.

مطالب بیشتر: 9 سبک مطرح برای طراحی فضای آشپزخانه

پرطرفدارترین ایده های طراحی آشپزخانه!

10 ایده‌ی بزرگ برای آشپزخانه های کوچک

به ما بگویید: نظر شما در مورد این آشپزخانه‌ها چیست؟ آیا شما به آشپزخانه‌های شلوغ با عناصر متفاوت علاقه دارید یا آشپزخانه‌های مدرن با پالت رنگی تمام سفید را ترجیح می‌دهید؟ برای بیان نظرات خود و گرفتن ایده می توانید به قسمت بحث و گفتگو چیدانه مراجعه کنید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه