Chidaneh.com placeholder image

طراحی خانه‌ای کوچک، در کوتاهترین زمان با کمترین هزینه

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: در این مطلب داستان طراحی داخلی خانه ای 65 متری را می خوانیم که مالک آن از دوست قدیمی اش که یک طراح داخلی است خواسته تا در انجام کارها کمکش کند. کارهای مربوط به این خانه جدید باید در زمان بسیار کم و با بودجه بسیار محدودی انجام می‌شد.

در یک نگاه

سرویس خواب بالسا

ساکنان: یک مرد مجرد

مکان: سان فرانسیسکو

اندازه: 65 متر مربع، یک اتاق خواب و یک حمام و سرویس بهداشتی.

«کار کردن برای کسانی که آن‌ها را می‌شناسید و برای آن‌ها احترام قائل هستید می‌تواند کار سخت و دشواری باشد. اما در عین حال می تواند بسیار عالی و فوق‌العاده باشد. مالک این خانه فرد سخت‌گیری است؛ البته به شیوه‌ای خوب و ثمربخش، شیوه‌ای که شما را در یک مسیر درست هدایت می‌کند.»
در مورد خانه جدید طراح مجبور بود با وجود بودجه محدود برای طراحی کارها را در شش هفته سر و سامان بدهد بنابراین هیچ وسیله‌ای نباید مختص این خانه ساخته می‌شد، تمام مبلمان باید از فروشگاه ها خریداری می شد تا به سرعت کار لطمه نزند.

این خانه دارای یک اتاق خواب است، بنابراین یک کاناپه تخت‌خواب‌شو که در اتاق نشیمن قرار دارد محل خوابیدن مهمانی است که قرار است شب در این خانه بماند. طراح می‌گوید: «کاناپه برای خوابیدن بسیار راحت است. ما هم‌چنین میز پذیرایی را انتخاب کردیم که از چند مکعب سبک تشکیل شده بود و به همین دلیل به راحتی جابه‌جا می‌شد. اتاق نشیمن با داشتن چنین وسایلی هنگام لزوم به اتاق مهمان تبدیل می‌شود.»

به دلیل لزوم انجام سریع کارها و بودجه اندک رنگ کردن دوباره این خانه در اولویت آخر قرار داشت. به همین جهت آنها دیوارهای خانه را به همان رنگ سفید حفظ کردند اما رنگ‌های نارنجی و خاکستری و هم‌چنین عناصر چوبی که از جنس چوب درخت گردو بودند را به فضا اضافه کردند. این خانه یک فضای کاملا سفید است، اما با اضافه کردن رنگ نارنجی کمی تنوع رنگی به فضا اضافه شد.

 در این اتاق با پیروی از سبک تلفیقی یک صندلی کلاسیک در کنار یک کاناپه مدرن قرار گرفته است و در کنار مبلمان یک کنسول و چند پنل آینه‌ای تزئینی قرار دارد. ترکیب کلی این عناصر در کنار هم بسیار درست و زیبا است. با قرار دادن عناصر چوبی و عناصری که به رنگ چوب هستند در قسمت‌های مختلف این خانه، کلیت فضا یک دست و یک پارچه شده است.

چیدمان درست در این خانه کوچک باعث تبدیل شدن یک فضای خالی به یک خانه واقعی می شود. 

طراحی این فضا دارای جزئیات کوچکی است، برای مثال چراغ پایه‌دار که دارای پایه‌ای چوبی از جنس درخت گردو است دارای سیمی قرمز- نارنجی رنگ است.  
 

به جای یک فضای غذاخوری بزرگ، انها گوشه‌ای از خانه را به فضای غذاخوری اختصاص داد تا بتوان آن را به راحتی تغییر داد. همچنین آنها قلاب‌هایی را در کمد طراحی کرده بودند که هر گاه نیاز به فضای بیش‌تری در خانه باشد بتوان صندلی‌های غذاخوری را به قلاب‌ها آویزان کرد. و با قرار دادن میز غذاخوری در این قسمت خانه، می‌تواند هنگام خوردن غذا از مناظر بیرون خانه هم لذت برد.

 

 آنها تلویزیون را در فضای بالای کنسول و در میان آثار هنری قرار دادند تا مجموعه‌ این عناصر این دیوار را تبدیل به فضایی زیبا و هنری کنند. مجسمه‌ای که در بالای تلویزیون قرار دارد و به یک قلاب وصل شده است تنها یکی از عناصر جذابی است که به این خانه اضافه شده است.
 

عنصر جذاب‌تر این خانه یک اتاق کار کوچک و دنج است (قبلا انباری بوده است) و فضای داخل آن به رنگ نارنجی روشن درآمده است. وقتی درِ این اتاق باز است، این فضا هم‌چون امتدادی از از فضاهای دیگر این خانه است. اما وقتی از اتاق کار استفاده نمی‌شود، می‌توان با بستن در به راحتی آن را از اتاق نشیمن جدا کرد.

قفسه‌های پیش‌ساخته بالای میز تحریر فضای خوبی برای نگهداری از وسایل مختلف هستند. چند تابلوی زیبا به دیوار کنار میز تحریر نصب شده‌اند و به این فضا جلوه‌ای زیبا و خاص داده‌اند.
 

رنگ‌های نارنجی و سیاه موجود در فضاهای دیگر این خانه تا اتاق خواب این خانه امتداد یافته‌اند. اما در این اتاق، با وجود آثار هنری انتزاعی، یک موتیف گورخری، و کوسن‌های برجسته قرمز رنگ، این رنگ‌ها به گونه‌ای در کنار هم قرار گرفته‌اند تا ظاهر اتاق یکدست و یکپارچه شود.
 

پیش از بازسازی حمام این خانه کیفیت خوبی داشت ولی اصلا به چشم نمی‌آمد. یک کاغذدیواری با طرح‌های چاپی گورخری به این فضا اضافه شد و به آن ظاهری خاص داد

 فضای این خانه بسیار شاد و سرزنده است و مالک از زندگی در این خانه بسیار راضی و خوشحال است.

مطالب بیشتر:  جنیفر انیستون، بازیگر هالیوودی از طراحی خانه اش می گوید!

طراحی خلاقانه کلبه ای کوچک در بزرگترین شهر برزیل!

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه