Chidaneh.com placeholder image

مجتمع الکترونیک الهیه، نمادی از معماری مدرن

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: در این مطلب مجتمع الکترونیک الهیه را به شما معرفی خواهیم کرد. مجتمع مسکونی الهیه یکی از آپارتمان های طراحی شده در سبک مدرن است که توسط شرکت معماری ایوان طراحی و اجرا شده است.

مشخصات پروژه:

سرویس خواب بالسا

نام: مجتمع الکترونیک الهیه



محل احداث: تهران-منطقه الهیه-خیابان شریفی منش

سبک: مدرن

امکانات رفاهی: آبنما, سالن اجتماعات, سالن بیلیارد, سالن سینما, لابی, محوطه حیاط



طراح و مجری: شرکت معماری ایوان



تاریخ: 1386-1390



مساحت زمین: 7000 متر مربع زیر بنا
 

مجتمع الکترونیک الهیه شامل 24 واحد هم سطح و 4 پنت هاوس با مساحت 350 متر است که به صورت دوبلکس طراحی شده اند و دارای سقف شیبدار به ارتفاع 7 متر و تراسی به مساحت 45 متر می باشند.
 

   انتزاع از نقش پرنیان ساسانی در طراحی سر در بیرونی، لابی و همچنین فضاهای داخلی به چشم می خورد. 
 

آشپزخانه

در طراحی المان های داخلی بنا مانند شومینه و نوع گردش تراس در واحدهای پنت هاوس نیز الهام از نقش پرنیان ساسانی صورت گرفته است.
 

در طراحی پله های دوبلکس توجه به فرم بوده است و با تلفیق شیشه استیل و آهن در شاسی کشی سعی شده بیشتر فرم زیبایی خلق شود و تمامی حاشیه ها و درب ها از چوب زیتون استفاده شده، استفاده از حداکثر چشم انداز و حداکثر نور در واحد هدف طراحی بود.
 

یکی از مشخصه های بارز این مجتمع که توجه هر رهگذری را در خیابان شریفی منش به خود جلب می کند سر درب ورودی است که در طراحی آن نیز از نقش پرنیان ساسانی انتزاع شده است.

طراحی فضای سبز نیز به صورت صخره های 15 متری در حیاط و آبشار 17 متری که به یک برکه با ظاهری طبیعی منتهی می شود از ویژگی های معمارانه این بنا حکایت می کند.
 

از ویژگی های مجتمع الکترونیک الهیه که شرکت ایوان به طور تخصصی در زمینه طراحی و اجرای آن فعالیت می کند، کارواش تعبیه شده در ورودی است که هر ماشین هنگام ورود و خروج می تواند از آن استفاده کند و دیگری گارد حفاظتی ورودی است که در هنگام فعال شدن بصورت تلسکوپی از گارد بغل خارج شده و ورودی های مجتمع را مسدود می کند.
 

از دیگر امتیازات مجتمع صندوق پستی هوشمند آن است که در صورت ورود هر نوع نامه یا بسته پستی علاوه بر روشن شدن پنل دیجیتال یک پیامک به صاحب واحد می دهد که باکس خود را چک کند. 

شرکت طراحی و معماری ایوان با مدیریت علی رامشک با سابقه 15 سال فعالیت می باشد. مجموعه طراحی و معماری ایوان در زمینه های طراحی و ساخت ساختمان و تجهیزات صنعتی نوین در زمینه امکانات رفاهی داخل ساختمان مانند گارد حفاظتی ریموت کنترل، کارواش ریموت کنترل و دوربین ها مدار بسته فعالیت می کند. 

آدرس وب سایت: www.eyvan.org

نوشته شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه