Chidaneh.com placeholder image

خانه کوچک‌تان را همچون خانه‌های بزرگ طراحی کنید

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای مسکونی: اگر به دنبال خانه‌ای که دارای استخوان‌بندی خوبی در قالب کفپوش‌های چوبی، نور طبیعی، سقف مرتفع، یک فضای نشیمن بزرگ و دل‌باز، و فضاهای بیرونی هستید، پتانسیل‌های زیادی در این خانه دیده می‌شود، که شاید به نظر بعضی‌ها دارای نواقص و کمبودهایی هم باشد.
 

چوب و هنر

در یک نگاه

مکان: مبلبورن، ویکتوریا، استرالیا.

اندازه: 2 اتاق خواب، 1 حمام و سرویس بهداشتی.

از طریق پنجره‌های بزرگی که در نمای جلوی این خانه قرار داشتند نور طبیعی فراوانی وارد اتاق نشیمن می‌شود.
 

راه‌پله باز و نرده‌های فلزی ساده این خانه بسیار زیباست؛ این راه‌پله شبیه انباری یا اتاق زیر شیروانی می‌ماند.

استفاده از گل‌های تازه و شاداب راهی بسیار ساده و ارزان‌قیمت برای تغییر ظاهر یک اتاق است.به خانه خود زندگی، سبزی، و رنگ بسیار زیادی اضافه کنید. این گل‌ها به محض این‌که در گلدان قرار می‌گیرند تاثیر زیبایی خود را می‌گذارند.
 

وقتی در یک خانه اجاره‌ای زندگی می‌کنید دیگر نمی‌توانید به دیوارها قفسه نصب کنید، اما استفاده از قفسه‌های پایه‌دار راه جایگزین بسیار خوبی است.
 

اتاق خواب اصلی خانه ترکیبی واقعی از سبک‌های مختلف است:ترکیبی از سبک‌های معاصر، قدیمی، و غیره.
اتاق خواب فضایی است که می‌توانید با استفاده از پارچه‌های کتان، کوسن‌، و بالشتک دائما به آن رنگ اضافه کنید. وقتی در کنار اتاق خواب یک بالکن وجود دارد که رو به مناظر شهر باز می‌شود. نگاه کردن به پشت بام‌های قدیمی و جدید بسیار لذت بخش است. چراکه آن‌ها نشانه‌ای از ترکیب سبک‌های مختلف در آپارتمان‌های معاصر شهری، تراس‌های ویکتورین، و کلبه‌هایی هستند که در شهر ملبورن به وفور یافت می‌شود.
 

هیچ‌گاه از خرید از حراجی‌ها خجالت نکشید و همیشه سعی کنید تا به مبلمان خانه خود ظاهری شخصی بدهید. 
 

سبک تلفیقی ترکیبی از وسایل قدیمی و جدید است.این کشوی لباس هم از زیر گروه‌های سبک تلفیقی است. 
همیشه به دنبال داشتن خانه‌ای راحت، جذاب، و شاد باشید تا احساس خوبی داشته باشید. گاهی وسیله را از یک حراجی آنلاین یا از یک فروشگاه محلی خریداری می‌کنید و بعد متوجه می‌شوید برای تحویل گرفتن آن باید به منطقه دیگری از شهر بروید. اما در این کار همیشه صبور باشید، سوار خودرو خود شوید و مانند یک پرنده کوچک وسیله مورد نظر را به لانه خود آورید.
 

این گلدان که در واقع سر یک خوک است جذابیت و زیبایی خاصی به اتاق خواب اضافه کرده است. و شما در این تصویر می‌بینید که گاهی وسایلی که حتی تصورش را هم نمی‌کنید که زیبایی داشته باشد، می‌تواند در گوشه‌ای از منزل شما قرار گیرد و حس خوبی با خود به همراه داشته باشد.
 

طراحی اتاق خواب مهمان ادای احترامی‌ست به مهمان و حضورش در خانه شما.
پرچم دانمارک نقطه کانونی برجسته این اتاق خواب است و در ستایش نیاکان به این فضا اضافه شده است.
این پرچم کاملا در فضا عنصر مسلطی است، بنابراین در طراحی دیگر فضاهای این اتاق از طرح رنگی تک‌رنگ استفاده شده تا فضایی ساده و شیک ایجاد شود. نکته‌ای که از هر چیزی در طراحی مهم‌تر است؛ جذاب و دوستانه بودن اتاق خواب برای خانواده و دوستان است 
تا در ذهنشان تصویری زیبا از اتاق شما باقی بماند.
 

چه جایی بیش‌تر از یک تخت‌خواب دنج و راحت که دارای پارچه‌های زیبا و شاداب است می‌تواند برای مهمانی که پس از یک روز طولانی به خانه ما آمده است جذاب و دل‌پذیر‌تر باشد؟!
 

در این عکس گوشه مخصوصی از یک اتاق را مشاهده می‌کنید. ایجاد قسمت‌های کوچک‌تر در یک خانه بزرگ و دل‌باز راهی است که با استفاده از آن می‌توان قسمتی را دنج و صمیمی‌تر کرد.
 

یک جفت چهار پایه دسته‌دوم می‌تواند برای پیش‌خوان آشپزخانه مکملی برای کابینت‌های چوبی آشپزخانه باشد.
 

نقاشی چارلی براون (Charlie Brown) که از یک فروشگاه محلی خریداری شده بسیار زیباست. کارتون Charles M. Schulz و Peanuts در خانواده ما طرفدار زیادی دارد.
رنگ‌های موجود در این نقاشی عالی است، زیرا رنگ زرد و رنگ سبز در فضای نشیمن خانه بسیار زیاد است. این تابلو توجه زیادی به خود جلب می‌کند و لبخند را به لب افرادی می‌آورد که به آن نگاه می‌کنند.  
 

در پشت بسیاری از وسایل خانه داستانی نهفته است؛ برخی از آن‌ها میراث خانوادگی هستند، برخی دیگر از سفرهای مختلف خریداری شده‌اند، و بعضی از آن‌ها از فروشگاه‌های خاصی خریداری شده‌اند. طراحی داخلی خانه‌ام بازتابی از شخصیت و سلیقه‌ام است. خانه شما باید داستان شما را روایت کند و مملو از وسایلی باشد که شما به آن‌ها علاقه دارید.
 

اتاق خواب‌های خانه‌، هر کدام دارای بالکن‌های مجزایی هستند و از طریق آن‌ها می‌توان مناظر شهر و فضاهای بیرونی خانه‌ را دید.
 

این حلقه گل، که در تمام طول سال همین گونه است، یک رنگ متضاد را به رنگ آبی خانه اضافه کرده است و باعث می‌شود ورودی خانه جلوه‌ای زیبا و خوش‌آیند داشته باشد.
 

علیرغم مساحت کم این حیاط، از فضای بیرونی خانه بیش‌ترین استفاده شده است. تمام قسمت‌های مختلف با گلدان‌های گل‌دار، آثار هنری، و مبلمان مخصوص فضای بیرونی پر شده است تا از این‌که در بیرون خانه جایی برای نشستن، تفریح کردن، و کباب درست کردن وجود دارد مطمئن شوید.
 

داخل این قفسه کوچک چوبی یک گلدان پاندا قرار دارد که با گلدان‌های داخل خانه از نظر بصری در هماهنگی است.
 

حتی می‌توانید از فرغون و یا دوچرخه برای طراحی باغچه و حتی چیدن گل روی آن استفاده کنید.

فضای کار در کنار آشپزخانه و اتاق غذاخوری قرار گرفته است. میز کار در جایی قرار گرفته است که بیش‌ترین بهره را از نور طبیعی می‌برد و با نور طبیعی نورپردازی می‌شود. این میز در جلوی پنجره بزرگ و روبه‌روی حیاط قرار دارد.

اساسا هر چیزی که به نظر جالب برسد یا بتوان به آن در پروژه‌ای که مشغول کار روی آن هستیم کمک کند را بر روی برد می‌چسبانیم. البته اگر کاری داشته باشیم که به فضای بیش‌تری نیاز داشته باشد آن را بر روی میز غذاخوری انجام می‌دهیم که درست در کنار فضای کار شما قرار دارد و به راحتی و همزمان می‌توانید از دو فضا استفاده کنید.
 

انرژی و حس و حال خانه آرام، ملایم، جذاب، و راحت است. خیلی خوب است که این حالت همیشه در خانه‌ برقرار باشد و دائما در حال تغییر دکوراسیون باشید تا همیشه خانه حالت مناسب و خوب خود را حفظ کند.

ایده‌هایتان را برای استفاده بهتر از فضاهای کوچک با چیدانه در میان بگذارید…

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه