Chidaneh.com placeholder image

شیک ترین خانه های ایرانی، یک مدرن متفاوت در پاسدارن!

به قلم: تحریریه چیدانه

پروژه های برجسته: همه‌ ما رهگذر این زمان و مکان هستیم و از این میان گذر می‌کنیم. هدف وجودمان این است که نظاره‌گر باشیم، یاد بگیریم، رشد کنیم، عشق بورزیم و سپس به خانه بازگردیم…
قطعاً باید جایی را خانه نامید که با روح آدم‌هایش انس داشته باشد. جایی برای آرامش و فرار از خستگی‌های روزمرگی، جایی برای زیستن! خانه را باید آراست و به زیباترین شکل تزیین کرد…
مجتمع مسکونی سروا یکی از شیک ترین خانه های ایرانی است که امروز در چیدانه قصد داریم با هم به گوشه و کنار آن سری بزنیم و با جزییات طراحی آن از زبان شرکت ویژن نوین هیمان طراح و مجری پروژه بیشتر آشنا شویم، پس با ما همراه باشید.

[[nid:124454]]

چوب و هنر

مشخصات عمومی پروژه طراحی مجتمع مسکونی سروا

  • نام پروژه: مجتمع مسکونی سروا
  • موقعیت: پاسداران، تهران، ایران
  • دفتر معماری: گروه طراحی پادیاو پارت
  • گروه طراحی: شرکت ویژن نوین هیمان
  • تاریخ ساخت: 1395
  • مدت زمان طراحی و اجرا: حدود یک سال و نیم
  • تعداد طبقات: 12 طبقه (11 طبقه مسکونی)
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • کاربری: مسکونی
  • ویژگی برجسته و منحصربه‌فرد: طراحی کاملاً مدرن و حجم‌سازی‌های جذاب
  • متراژ زمین: 820 مترمربع
  • متراژ بنا: 620 مترمربع
  • رنگ‌های غالب: کرم، سفید، سورمه‌ای

کابینت هیمان
مجتمع مسکونی سروا در پاسداران
کابینت هیمان

معرفی مجتمع مسکونی سروا

سروا یک سازه‌ ایده‌آل بوده و با بالاترین استانداردهای ساخت، توانسته است به‌صورت سازه‌ای بلندمرتبه و با مجوز برج باغ سر برافرازد. چشم‌اندازهای فوق‌العاده شهر، فضایی همراه با آرامش برای ساکنان مهیا نموده است. معماری نما به‌واسطه بالکن‌ها و گشایش‌ها، بسیار پویا و دارای حجم است. چیدمان در این خانه به‌گونه‌ای است که گویی برای تک‌تک عناصر، وسایل، مبلمان و سایر تجهیزات، طراحی جدایی شکل‌ گرفته است.

[[nid:124456]]

تمامی اجزا با نظم دقیق و کاملاً فکرشده به‌گونه‌ای در کنار هم جمع شده‌اند که در نگاه اول می‌توان به داشتن ذوق و سلیقه طراح، آفرین گفت. پروژه مسکونی سروا یکی از شیک ترین خانه های ایرانی با متراژ 620 مترمربع در فضاهای مختلفی نظیر پذیرایی، نشیمن، اتاق مستر، آشپزخانه، لابی، استخر و… تفکیک شده است. خلق فضاهایی نظیر طراحی اتاق مستر، کابینت آشپزخانه و فضای تراس، کمد دیواری، دیوارکوب اختصاصی در فضای لابی و همین‌طور طراحی دیوارها به عهده‌ گروه اجرایی گروه هیمان بوده است.

[[nid:124455]]

کابینت هیمان
مجتمع مسکونی سروا در پاسداران
کابینت هیمان

نورگیری طبیعی و چند جانبه مجتمع سروا

مجموعه مسکونی سروا با بهره‌گیری از طراحی ویژه در استفاده از گشایش‌ها و نورگیری‌های وسیع توانسته است با نماهای خاص، چشم‌ها را به خود خیره نماید. زندگی در شیک ترین خانه های ایرانی با نورگیری از سه جهت مختلف و سرشار از روح معماری هنرمندانه را می‌توان در این مجتمع تجربه نمود؛ به شکلی که نوری که وارد فضا می‌شود در تمام وجوه نما، قابل‌کنترل است. هم‌چنین نورگیری‌های وسیع و شرایط خاص زمین باعث شده تا تمام پنجره‌ها نور طبیعی مطلوب و با منظره مجموعه کوه‌های البرز یا پهنه کلان‌شهر تهران باشد که در کمتر مجموعه‌های بلندمرتبه با این متراژ قابل‌دسترسی است.

پیشنهاد چیدانه: اگر می خواهید با تاثیرات نور طبیعی در فضای دکوراسیون تان بیشتر آشنا شوید پیشنهاد می کنم به مطلب جهت های تابش نور طبیعی و تاثیر آن در معماری داخلی ساختمان در چیدانه سر بزنید.

[[nid:124453]]

سبک دکوراسیون مجتمع سروا

طراحی مجموعه مسکونی سروا با سبکی مدرن و از مصالح ساده بهره برده است. از آنجایی ‌که این پروژه با تنوع متراژی در 5 تیپ مختلف و کاملاً مجزا بنا شده است، شاهد سبک‌های مختلف دکوراسیون هستیم که در اینجا به برخی از آنها که غالباً با سبک مدرن و مینیمال به اجرا رسیده است می‌پردازیم. یکی از شاخصه‌های اصلی که سبک دکوراسیون را به سمت مدرنیته می‌برد، حضور رنگ‌هایی نظیر کرم و سفید است.

پیشنهاد چیدانه: اگر می خواهید درباره سبک مدرن و انواع سبک های دکوراسیون داخلی بیشتر بدانید پیشنهاد می کنم به بخش سبک های دکوراسیون در چیدانه مراجعه کنید و با جزییات بیشتر این سبک ها در دکوراسیون داخلی تان آشنا شوید.

[[nid:124457]]

کابینت هیمان
مجتمع مسکونی سروا در پاسداران
کابینت هیمان

نقش مبلمان و تجهیزات دکوراتیو

پلان مبلمان با توجه به ارگونومی و راحتی انسان و با استفاده از استانداردهای بین‌المللی شکل گرفته است. مبلمان کاملاً مدرن، یکی از جذابیت‌های فضای پذیرایی به حساب می‌آید. انتخاب رنگ سفید به‌عنوان رنگ بستر وسیله‌ای برای خودنمایی رنگ مبلمان و دلیلی بر خلق فضایی منحصربه‌فرد شده است. انتخاب هوشمندانه از رنگ سورمه‌ای در تقابل با رنگ‌های روشن و عناصر دکوراتیو نظیر تزئینات دیواری، روشنایی‌های آویزی موجب پویایی بیشتر فضا شده است.

در چیدانه بیشتر بخوانید: رنگ آبی ، تجربه ی آرامش در طراحی داخلی

کابینت هیمان
اجرای کابینت آشپزخانه
کابینت هیمان

کابینت هیمان
مجتمع مسکونی سروا در پاسداران
کابینت هیمان

کابینت هیمان
مجتمع مسکونی سروا در پاسداران
کابینت هیمان

طراحی حرفه‌ای و دوست‌داشتنی آشپزخانه

طراحی ساده آشپزخانه یکی از مواردی است که در این خانه مدرن توجه بسیاری را به خودش جلب می‌کند. کابینت‌ها با صفحات تخت و بدون قاب از جنس MDF لوکس براق و مات از برندهای ایتالیایی و اسپانیایی استفاده شده است. طراحی بدون آلایش و تزئین کابینت و پیروی از سبک مدرن از سبک‌های اجرایی شرکت هیمان است.

برای دیدن تصاویر بیشتر از این پروژه و هم چنین پروژه های دیگر این گروه معماری، می توانید به پروفایل کابینت هیمان در اهالی فن چیدانه مراجعه کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: فائزه رضایی

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه