Chidaneh.com placeholder image

داستان آشپزخانه چوبی حدیث و محمدرضا

به قلم: تحریریه چیدانه

این جمله تکراری را بارها شنیده اید، آشپزخانه قلب خانه است! هر بانویی در خانه ساعات زیادی را برای پخت و پز در فضای آشپزخانه می گذراند. در این مطلب از تور تک فضا، داستان آشپزخانه ای را برای شما بازگو می کنیم که افراد خانه برایش زحمت زیادی کشیده اند. طراحی و اجرای آشپزخانه چوبی در خانه حدیث و محمدرضا توسط مرد خانه انجام شده است:

آشپزخانه چوبی

سرویس خواب بالسا

خانه پردیس در یک نگاه

  • افراد ساکن: دو نفر
  • شغل خانم خانه: فوق لیسانس حقوق خصوصی/ معماری همسر
  • موقعیت: شهرستان پردیس (جاجرود)
  • متراژ فضا: ١٣٠ متر مربع
  • سال ساخت: ١٣٨٢
  • ملک شخصی
  • سبک دکوراسیون: کلاسیک
  • رنگ های غالب: کرم و قهوه ای
  • ویژگی برجسته طراحی: کابینت های کلاسیک (ممبران)
  • طراح کابینت: محمدرضا عراقی نژاد
  • مدت زمان طراحی داخلی آشپزخانه: حدود دو هفته
  • بازسازی شده
  • هزینه بازسازی آشپزخانه: 5 میلیون تومان، 4 سال پیش

آشپزخانه چوبی

داستان بازسازی آشپزخانه در خانه پردیس

زمانی که ما این منزل را خریدیم، آشپزخانه بسیار ساده ای داشت و تعداد کابینت ها بسیار کم بود. آشپزخانه فضای خوبی داشت که می شد از آن استفاده کرد. ما به نسبت تغییر و تحولی که مد نظر داشتیم، دکوراسیون آشپزخانه را تغییر دادیم؛ مثلا محل قرارگیری سینک ظرفشویی و لوله کشی را تغییر دادیم. مکان گاز و یخچال را با هم تعویض کردیم تا فضای قابل استفاده تری داشته باشد.

مطلب مرتبط: انواع کابینت آشپزخانه

آشپزخانه چوبی

علت اصلی بازسازی خانه، شغل همسرم بود. هر دو دوست داشتیم برای خانه ای که می خریم، همه کارها و ساخت وسایل را خودمان انجام بدهیم تا مکانی سرشار از عشق و آرامش باشد. به اندازه زیادی هم در این زمینه موفق بودیم و الان این حس نه تنها به خود ما، بلکه به اطرافیان هم منتقل شده است؛ مثلا دیوار کنار آشپزخانه از تکه چوب درخت های خشک شده درست شده است. آنها را خریدیم و به کارگاه بردیم. تکه چوب ها را برش زدیم، رنگ کردیم و روی دیوار نصب کردیم. اکثرا در دکوراسیون منزل دیوارها را سنگ می کنند و استفاده از چوب روی دیوار، ایده جدیدی بود. من به شخصه سنگ بودن دیوار را دوست ندارم چون سنگ سرد است، اما چوب گرما دارد و حس زندگی و زنده بودن را انتقال می دهد.

آشپزخانه چوبی

کمد بزرگ در دکوراسیون آشپزخانه

علاقه خاص من به کمد بزرگ آشپزخانه است. هر بار که در آن را باز می کنم، حس خوبی به من انتقال پیدا می کند. خصوصا اینکه هر طبقه مخصوص به یک سرویس از ظروف و رنگ خاصی است و باعث شده فضای داخل کمد، برای ما هیجان انگیز شود.

طراحی دیوار غذاخوری

سادگی و نظم در دکوراسیون آشپزخانه چوبی

من از اکسسوری و وسایل تزیینی زیادی برای آشپزخانه استفاده نکردیم. به خلوتی و منظم بودن علاقمندم و شلوغی را دوست ندارم؛ مانند همه خانه ها وسایل ضروری که مربوط به 11 سال پیش و زمان ازدواجم است، در آشپزخانه وجود دارد. میز ناهارخوری را به تازگی از برند ایکیا خریداری کردیم. از آن برای صبحانه و دورهمی های کوچک استفاده می کنیم و از پنجره طبیعت زیبای رو به روی پنجره آشپزخانه احساس خوب دریافت می کنیم.

آشپزخانه چوبی

کابینت ممبران در دکوراسیون آشپزخانه

کابینت های کلاسیک (ممبران) کابینت هایی از جنس ام دی اف هستند که روکش می شوند و زیبایی چوب را به همراه دارند. این نوع از کابینت زیبایی چشم گیری داشته و گرما بخش مناسب برای فضای داخلی است. سر ستون های منبت کاری شده مشخصه اصلی کابینت های کلاسیک هستند و به نظرم همین مشخصه باعث شده این نوع کابینت طرفداران زیادی پیدا کنند. وجود ویترین شیشه ای بزرگ هر فردی را یاد گنجه های قدیمی می اندازد و همین باعث گرم تر شدن فضای خانه می شود.

مطلب مرتبط: کابینت ممبران، معجزه ای در آشپزخانه کلاسیک امروزی!

آشپزخانه چوبی

طراحی و اجرای کابینت آشپزخانه، هنری از محمدرضا

طراحی کابینت ها به عهده همسرم بود که البته بسیار با هم تبادل نظر کردیم چون بین کابینت کلاسیک و مدرن بسیار مردد بودیم و در آخر به این نتیجه رسیدیم که کابینت کلاسیک برای دکوراسیون آشپزخانه ما با توجه به وسایل بهتر است. دلیل دیگر اینکه شغل همسرم طراحی و اجرای فضای داخلی است و دوست داشت هنرنمایی خودش درگوشه ای از خانه وجود داشته باشد. کلیه کارهای تاسیساتی و اجرا به عهده همسرم، محمدرضا عراقی نژاد بود که دفترشان در تهران، تهرانپارس شرقی است. به دلیل اینکه دکوراسیون آشپزخانه و تعویض کابینت ها توسط همسرم و در کارگاه تولید انجام شد، برای ما با هزینه مناسبی انجام شد.

برای طراحی و احرای کابینت از اهالی فن جیدانه کمک بگیرید.

آشپزخانه چوبی

توصیه حدیث: کار را به کاردان باید سپرد!

هرکاری با توجه به موقعیت و شرایط بهتر است که به متخصص سپرده شود. باید در زمان طراحی داخلی منزل بدانید دقیقا از فضایی که دارید، چه می خواهید. اگر هزینه شود و بعد به دل ننشیند، نتیجه خوبی به همراه نخواهد داشت و تنهایی تصمیم گیری کردن هم خوب نیست. بهترین کار مشورت و تحقیق کردن است.

آشپزخانه چوبی

گیاهان آپارتمانی در آشپزخانه چوبی

من عاشق گل و گیاه در خانه هستم. تاحدی که هر جای خانه که نور کمی باشد، حتما یک گلدان کنار آن قرار دارد. یک بالکن از گیاهان متنوع دارم ،ولی علاقه بیشترم به کاکتوس و پوتوس است. کاکتوس ها بهترین هستند! رسیدگی و آب کمی نیاز دارند. گیاه پوتوس هم همین طور بوده و جذابیت آن به رونده بودنش است. آبیاری زیادی نمی خواهد و با هر شرایطی سریع انس می گیرد.

مطلب مرتبط: اصول نگهداری کاکتوس در خانه!

برای دیدن تصاویر بیشتر به پروفایل حدیث محمدی سری بزنید. شما هم می توانید تصاویر منزل زیبای خود را برای شماره تلگرام 09388547140 ارسال کنید تا در تور خانه گردی معرفی شوند.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
ندا شریفی در تاریخ 13 تیر 1396
با سلام حقیقتش من نسبت به متن اعتراض دارم.خیلی نگاه جنسیتی توش زیاده. اینکه خانم خونه بیشتر وقتش تو آشپزخونه ست و ...،از نظر من مصداق بارز سکسیسته.لطف در نوشتن متون به این نکات توجه کنین. باتشکر
آمنه در تاریخ 14 تیر 1396
بسیار زیبا و با روح بود... واقعا لذت بردم و ایده گرفتم سایتتون رو دوست دارم عالی هستید ممنون
الهه در تاریخ 17 تیر 1396
چه ربطی داشت چقدر دیدتون منفی هست !!!!!!!!!!!

ثبت دیدگاه