Chidaneh.com placeholder image

کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون: 11 پیشنهاد برای سال 2023

به قلم: مژگان احمدی

 رنگ ها و فضاهای رنگی، در انتخاب های ما برای دکوراسیون منزل و محل کار، از جمله، کاغذ دیواری، پارکت، کفپوش و پرده ها تاثیر گذارند. در این مقاله قصد داریم روش های مختلف کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون را بررسی کنیم. 

ساقدوش بار

رنگ زرد و رنگ طوسی مکمل هستند و به خوبی یکدیگر را پوشش می دهند. این ترکیب به گونه ای حس پیچیده بودن توام با لذت را به ما می دهد. تلفیق این دو رنگ در کنار گرم بودن حس قدرت و انرژی بالایی دارند. اگر می خواهید روش های مختلف کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون همراه با رنگ طوسی و رنگ های دیگر را بدانید، پیشنهاد می کنیم این مطلب را که توسط کارشناسان ما در مجموعه ایران دکولند (مرجع انتخاب و خرید آنلاین دکوراسیون) تهیه شده است، تا انتها بخوانید.

شیرآلات کسری

روانشناسی رنگ دکوراسیون زرد و طوسی

رنگ زرد، رنگی بین نارنجی و سبز است. زرد جزو رنگ های اصلی به حساب می آید و در ترکیب با سبز و قرمز به شدت خودنمایی می کند. این رنگ را حتی در برگ های پاییزی، گل نرگس، قناری ها و غروب خورشید هم می توانید پیدا کنید. 

درباره روانشناسی رنگ زرد در دکوراسیون اینجا را بخوانید

برعکس آن، رنگ طوسی یا خاکستری، رنگی خنثی یا آکروماتیک که ما بین سفید و مشکی قرار دارد و به معنای واقعی کلمه یک رنگ بدون رنگ است زیرا از سفید و مشکی تشکیل می شود. این رنگ با تمام خنثی بودن خود در کنار برخی از رنگ های تند، به خوبی ترکیب و دلپذیر می شود.

مطلب مرتبط: 10 ترکیب رنگ پرطرفدار طوسی در دکوراسیون منزل!

در ادامه با نمونه هایی از  کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون بیشتر آشنا می شویم.

ترکیب دو رنگ زرد و طوسی برای خانه ای مدرن تازگی و جذابیت را می تواند تداعی کند. شما می توانید از این رنگ ها برای کاغذ دیواری اتاق خواب ، کاغذ دیواری پذیرایی ، پارکت لمینت ، کفپوش و دیوارپوش استفاده کنید. پس در خرید کاغذ دیواری ارزان یا گران خود، دقت کنید!

پیشنهاد 1: خاکستری غالب بر رنگ زرد

رنگ زرد مانند نور آفتاب دوستانه و گرم است که باعث گرفتن سردی از رنگ طوسی می شود. در این تصویر طراح ثابت می کند که ترکیب دو رنگ زرد و طوسی برای خانه ای مدرن تازگی و جذابیت را می تواند تداعی کند. در اینجا رنگ طوسی غالب تر از زرد می باشد اما گرما را به خوبی می توانید حس کنید.

فضا گرم و مطبوع است اما وجود رنگ زرد شما را آزرده نمی کند

پیشنهاد 2: زرد غالب بر رنگ طوسی

اگر شما هم از آن دسته افراد هستید که علاقه خاصی به رنگ زرد دارند و ترجیح می دهید از آن بیشتر و غالب تر از رنگ طوسی استفاده نمایید، باید آن را امتحان کرده و از جسارت کردن نترسید. طراح در این دکور تماما از رنگ زرد استفاده کرده و با استفاده از مبلی خاکستری فضا را در گوشه ای ثابت و خنثی کرده است. همانطور که می بینید فضا گرم و مطبوع است اما وجود رنگ زرد شما را آزرده نمی کند.

رنگ سبز تیره به پویایی و نشاط محیط کمک بیشتری کرده است

پیشنهاد 3: به کارگیری رنگ زرد در کنار سبز تیره

مجددا در این طراحی، مخاطب خواستار رنگ زرد برای دیوارها بوده و البته اینجا به جای استفاده از رنگ طوسی، رنگ سبز تیره را می بینید که به پویایی و نشاط محیط کمک بیشتری کرده است. در اینجا کفپوش و صندلی هم از جنس چوب انتخاب شده اند و مطابق با آن ها لوستر قهوه ای و حصیری انتخاب شده است.

 

رنگ زرد در این اتاق با احتیاط به کار رفته است

پیشنهاد 4: استفاده از یک اثر هنری به رنگ زرد

اگر شما هم از آن جمله کسانی هستید که از کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون خانه و فضای خود مطمئن نیستید، می توانید آن را در یک اثر هنری انتخاب کنید. با این روش هم از رنگ زرد استفاده کرده اید و هم آن را در فضا و مبلمان خود قابل نکرده اید. همینطور می توانید دیوارها را به رنگ طوسی یا خاکستری کم رنگ تغییر دهید.

کف را طوسی و سقف را به رنگ سبز کم رنگ در بیاورید

پیشنهاد 5: کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون حمام و سرویس

شما می توانید از رنگ زرد در فضاهای دیگری از خانه مانند حمام و سرویس بهداشتی نیز استفاده کنید. می توانید دیوارهای حمام خود را با عبور از مرزهای رنگارنگ به شکل و رنگ جدیدی تغییر دهید. اگر می خواهید فضایی متفاوت را تجربه کنید، رنگ زرد را انتخاب کنید. کف را طوسی و سقف را به رنگ سبز کم رنگ در بیاورید و دیوار ها را با کاشی های زرد و سفید بپوشانید.

 درهای زرد رنگ و دیوار های طوسی به خوبی باعث دیدن میز بیلیارد و وسایل داخل اتاق می شوند.

پیشنهاد 6: کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون اتاق بازی

ترکیب دو رنگ طوسی و زرد هم برای اتاق بازی و سرگرمی ها ایده جالب و چشمگیری است. مخصوصاً می توانید این دو رنگ را در کاغذ دیواری اتاق کودک ، پوستر سه بعدی و استیکر به کار برید. دیوار های زرد رنگ و دیوار های طوسی به خوبی باعث دیدن میز بیلیارد و وسایل داخل اتاق می شوند. طراح رنگ فرش زیر میز بیلیارد را طوسی کم رنگ و روشن تری را نسبت به دیوارها برگزیده است.

رنگ غالب خانه طوسی است

پیشنهاد 7: کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون با استفاده از مبلمان

در این سبک طراحی که نشیمن در امتداد آشپزخانه قرار دارد، می توانید رنگ طوسی را به محیط غالب تر کنید و تنها در مبلمان داخل اتاق نشیمن رنگ زرد را به کار ببرید. این ترکیب برای کسانی که علاقه چندانی به غالب بودن رنگ زرد بر محیط را ندارند، دوست داشتنی تر و خوشایندتر است.

 

روتختی را از رنگ زرد استفاده کنید تا حس گرما و آرامش را به محیط اضافه کند.

پیشنهاد 8: اشکال هندسی دیوارها و کفپوش‌های رنگی

می توانید از اشکال های هندسی در نقاشی دیوارها و کفپوش ها ( کفپوش ، کفپوش pvc ، پارکت لمینت ) بهرمند شوید. طیف های مختلف رنگ طوسی در تلفیق بهتر اشکال به شما کمک می کنند. همینطور از این نقوش در کوسن ها هم می توانید، بهره ببرید. روتختی را از رنگ زرد استفاده کنید تا حس گرما و آرامش را به محیط اضافه کند.

 

رنگ زرد در مرکز به خوبی در نگاه اول مخاطب را به خود جلب می کند.

پیشنهاد 9: قرار دادن رنگ زرد در کنار رنگ های خنثی

مجددا طراح فضایی را طراحی نموده است که در آن رنگ زرد در مرکز و توسط یک اثر هنری و تابلو به دیوار نصب شده است. الباقی فضا با رنگ های خنثی طوسی و سفید احاطه شده است. رنگ زرد در مرکز به خوبی در نگاه اول مخاطب را به خود جلب می کند.

رنگ ها در تندترین حالت خود با هم تلفیق شده اند

پیشنهاد 10: کاربرد زرد در دکوراسیون همراه با نارنجی و طوسی

هیجان و انرژی عضو جدا ناپذیر این دکوراسیون است. رنگ ها در تندترین حالت خود با هم تلفیق شده اند و به فضا پویایی و نظم بیشتری را داده اند. ترکیب رنگ زرد و نارنجی در کنار طوسی اتاق را جذاب تر و روشن تر کرده است.

 

این پلکان زرد به خوبی توجه شما را به خود جلب می کند.

پیشنهاد 11: استفاده از رنگ زرد در وسایل کاربردی

در آخر از رنگ زرد می توانید در وسایل کاربردی استفاده کنید و کف را با طرح های گرافیکی و طیف طوسی از سادگی در بیاورید. اگر کف اتاق را از طرح های گرافیکی پر کردید، به خاطر داشته باشید که دیوارها را با رنگ خاکستری و ساده بپوشانید تا چشمان شما را اذیت نکنند. در اینجا این پلکان زرد به خوبی توجه شما را به خود جلب می کند.

 

جمع بندی

امیدواریم که با توجه به ایده ها و تصاویر ارائه شده توسط فروشگاه دکوراسیون دکولند، توانسته باشید رنگ زیبای زرد را به بهترین شکل در دکوراسیون منزل تان به کار ببرید. همواره به خاطر داشته باشید که کاربرد رنگ زرد در دکوراسیون تنها یک پیشنهاد است و همه چیز به سلیقه و راحتی شما بستگی دارد؛ پس دکوراسیونی را انتخاب کنید که آن را از اعماق قلب دوست دارید و می توانید با قرار گرفتن در مرکز آن احساس راحتی و آرامش داشته باشید.

خرید کاغذ دیواری ، پارکت و دکوراسیون با قیمت مناسب

اگر به دنبال مجموعه ای جهت خرید انواع کاغذ دیواری ، پارکت ( پارکت لمینت )، استیکر ، پوستر سه بعدی ، آیینه های تزیینی ، دیوار پوش ، کفپوش و کفپوش پی وی سی ( PVC )، ابزار و قرنیز، پرده ، پوستر دیواری هستید، ما به شما مجموعه ایران دکولند (irandecoland.com) را معرفی می کنیم.

محصولات فروشگاه ایران دکولند به عنوان مرجع انتخاب و خرید آنلاین دکوراسیون ،  یکی از بهترین ها در صنعت محصولات دکوراسیون با قیمت مناسب است که در عرضه انواع کاغذدیواری اتاق خواب ، کاغذدیواری اتاق کودک ، کاغذدیواری اسپرت و اداری ، کاغذدیواری پذیرایی ، کاغذدیواری سبک کژوال ، کاغذدیواری کلاسیک و کاغذدیواری ارزان، پیشرو می باشد.

شما عزیزان می توانید با مراجعه به وب سایت ایران دکولند و یا تماس با کارشناسان ما اطلاعات لازم در خصوص محصولات این مجموعه را بدست آورده و انواع کاغذ دیواری دکولند ، پارکت دکولند ، استیکر دکولند ، دیوارپوش دکولند ، کفپوش PVC دکولند ، آینه دکولند ، ابزار دکولند ، قرنیز دکولند ، پرده دکولند ، پوسترهای سه بعدی دکولند ، انواع پوستر دیواری دکولند را با بهترین کیفیت و همینطور قیمتی مناسب خریداری نمایید.

تهیه کننده محتوا: ایران دکولند

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
elmirazangeneh در تاریخ 14 آبان 1393
چقدر جالب وخوب بود

ثبت دیدگاه