Chidaneh.com placeholder image

خانه های مدرن تهران، ایده های زهرا در چیدمان منزل رویایی!

به قلم: تحریریه چیدانه

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

تورهای خانه گردی چیدانه: سادگی و نظم را نمی توانید از خانه ای انتظار داشته باشید که تعداد وسایل و مبلمان در خانه بیداد می کند. هرچه از وسایل و لوازم بیشتری در دکوراسیون منزل خود استفاده کنید، خانه شلوغ تر دارید و تمیز کردن آن دشوارتر می شود. در این مطلب از تور خانه گردی به دکوراسیون مدرن زهرا و فریدون در تهران سری می زنیم، سبک مینیمال با ترکیب رنگی طوسی و بنفش:

قالیشویی ادیب

خانه زهرا در یک نگاه

  • تعداد افراد ساکن: دو نفر
  • شغل خانم خانه: معمار/ شغل همسر: مهندس عمران
  • موقعیت شهر: تهران
  • متراژ فضا: ۱۲۰ متر مربع
  • طبقه: چهارم
  • تعداد اتاق خواب: ۲ خوابه
  • سبک دکوراسیون: مدرن
  • رنگ های غالب: طوسی و بنفش
  • ویژگی برجسته طراحی: مینیمالیسم (کاستن از جزئیات و حواشی)
  • طراح: زهرا رسولی و همسر

دوری از جزییات در سبک دکوراسیون مدرن خانه

علت اصلی انتخاب این سبک و دکوراسیون، علاقه هر دوی ما به داشتن فضایی به دور از جزئیات بیش از حد است. داشتن فضایی که به مرور خسته کننده نشود و دلزدگی ایجاد نکند؛ به همین دلیل از رنگ خنثی طوسی به عنوان رنگ پایه در دکوراسیون منزل استفاده کردیم و برای حس گرمی رنگ بنفش در بعضی از قسمت ها اضافه شد.

مطلب مرتبط: رنگ بنفش با چه رنگ هایی ست می شود؟

اجرای ایده های نو در فضای خانه ما

 ما سعی کردیم از المان های تکراری استفاده نکنیم و ایده های خودمان را داشته باشیم. فضای مورد علاقه من کنار گل ها و فضای مورد علاقه همسرم بخش کتابخانه است. ما مبلمان را از برند سالنی و اکثر وسایل برقی را از برند ال جی خریداری کردیم.

توصیه زهرا: امضای انحصاری را در دکوراسیون خانه بر جای بگذارید

تجربه ای که در این مدت کسب کردم این است که از تنوع بیش از حد رنگ در یک فضا استفاده نشود، چراکه موجب سر در گمی و دلزدگی می شود. هم چنین در انتخاب مبلمان و دکوراسیون تا حد امکان دنباله رو مد روز نباشیم.

در آخر بسیار خوب است که در خانه هایمان امضای خودمان را داشته باشیم و خلاقیت را فراموش نکنیم، طوری که دکوراسیون داخلی خانه ما منحصر به ما باشد. من سعی کردم با کشیدن نقاشی و ساخت یک سری وسایل کوچک این حس را در خانه ام به وجود بیاورم.

نقش گیاهان آپارتمانی از دیدگاه خانم خانه

به نظر من گیاهان آپارتمانی نقش مهمی در زیبایی و آرامش خانه دارند. به خصوص اگر بتوانیم بخشی از آنها را به داخل خانه بیاوریم و حس رویش را در زندگی روزمره خود لمس کنیم.

دکوراسیون آشپزخانه مدرن

رنگ سیاه و سفید در دکوراسیون آشپزخانه

طراحی کابینت در خانه زوج جوان با استفاده از ترکیب رنگی سیاه و سفید انجام شده است. آشپزخانه مرتب و تمیز این خانه مدیون سبک مدرن و مینیمالیستی است که جزییات و لوازم تزیینی و دکوری را میزان حداقل دارد. حتی در کانتر سنگی آشپزخانه هم جز یک سینی از گلدان های کوچک کاکتوس تزیین اضافه ای نمی بینید.

مطلب مرتبط: دکوراسیون سفید مشکی، خانه لوکس سعادت آباد!

سبک مدرن طراحی

دکوراسیون ناهارخوری با صندلی های مدرن

سادگی و سبک مینیمال را از دکوراسیون غذاخوری هم می توان متوجه شد. به جز میز و صندلی خاکستری در این فضا، یک رومیزی ساده بنفش به عنوان رنگ مکمل و دو شمعدان فلزی ساده، عناصر دیگری را نمی توانید در دکوراسیون غذاخوری ببینید. پرده مدرن و ساده با توری هایی که آفتاب را فیلتر کرده و نور ملایمی را وارد فضای خانه می کند، حس گرم و آرامی را وارد فضای داخلی خانه کرده است.

مبلمان خاکستری در دکوراسیون نشیمن

همانطور که گفته شد رنگ غالب در دکوراسیون مدرن خانه زهرا و فریدون، خاکستری است. طبق متنوعی از رنگ طوسی در اتاق نشیمن ایرانی می بینید. مبلمان راحتی مدرن به رنگ خاکستری تیره و دودی رنگ، در کنار کوسن های طرحدار ظاهری جذاب و زیبا به وجود آورده اند. نقاشی های هنری زهرا در تابلوهای کوچک مربعی شکل روی دیوار، رنگ بنفش را وارد دکوراسیون نشیمن کرده است.

مطلب مرتبط: فرق رنگ طوسی و خاکستری، اصلا تفاوتی هست؟

دکوراسیون منزل ایرانی

گوشه دنج خانه زهرا

در گوشه دنج خانه، یک کاناپه تک نفره مدرن دیده می شود. کوسن های زیبای، فانوس های شیشه ای مدرن در کنار این مبل، تابلوهای کوچک و متنوع سیاه و سفید روی رایاتور، پوست سفید مصنوعی روی زمین، استند گل کنار پنجره و گلدان بامبوی گوشه تصویر مجموعه ای را پدید آورده است که از دیدن آن سیر نمی شوید.

مطلب مرتبط: گوشه دنج من، اینجا بهشت همراهان چیدانه است!

ما منتظر تصاویر دکوراسیون خانه شما هستیم. مطمئنا ایده های خوبی در دکوراسیون دارید، آن را برای ما ارسال کنید. شماره تلگرام 09388547140

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه