Chidaneh.com placeholder image

طراحی یک میز ویژه، برای یک شام ویژه

به قلم: تحریریه چیدانه

ترفندهای دکوراسیون:  چیدمان میز مربوط به تعطیلات را ساده، زیبا، و ارزان طراحی کنید و با استفاده از یک سری وسیله ثابت و مشخص دو میز را برای مهمانی های شب های سرد زمستانی طراحی کنید. در واقع با یک تیر دو نشان را بزنید. برای انجام این کار سعی کنید از وسایل طبیعی بهره ببرید و از گیاهان، شاخ و برگ درختان، میوه‌های فصلی، و دیگر عناصر زیبا و جذاب که هم‌اکنون در خانه آن‌ها را دارید و یا تهیه آن‌ها برایتان سخت نیست استفاده کنید.

در این مطلب می‌خواهیم به شما نشان دهیم که با چه شیوه‌ای می‌توانید یک میز را برای شب یلدا و مهمانی های شام دیگر در زمستان آماده کنید و آن را به زیبایی بچینید. این کار را انجام دهید و سپس به ما بگویید:‌ چه چیزهایی در خانه دارید که با استفاده از آن‌ها می‌توانید نه تنها یک میز بلکه دو چیدمان برای مراسم مختلف داشته باشید؟ 

قالیشویی ادیب

میز با رنگ های پاییزی سرزنده و شاد

عنصر اصلی چیدمان این میز ظروف شیشه‌ای با دو اندازه مختلف است که درون آن‌ها شمع‌های رنگی قرار دارد و پیرامون آن‌ها را گیاهان تازه مانند رزماری و ترخون فرا گرفته است. تمام این چیدمان بر روی یک پایه چوبی قرار گرفته است.

یک رومیزی با رنگ های پاییزی خنثی که دارای طرح و نقش زیبایی است را در زیر این چیدمان قرار دهید. از این‌که رومیزی شما دارای طرح‌ها و نقش‌های خاص باشد اصلا نترسید. همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید رومیزی نارنجی رنگ دارای طرح‌های راه‌راه است و به چیدمان کلی میز زیبایی خاصی اضافه کرده است.  
نکته مهم: در زیر شمع‌ها و کف ظروف شیشه‌ای نمک قرار دهید تا هم شمع‌های آب شده را به خود جذب کنند و هم تمیز کردن این ظروف شیشه‌ای ساده شود.

دستمال سفره‌های سیاه رنگ در چیدمان کلی کنتراست ایجاد می‌کنند و رنگ‌های پاییزی ملایم استفاده شده در چیدمان میز را متعادل می‌کنند. چند برگ گیاه طبیعی و دو میوه درخت بلوط را روی دستمال سفره قرار دهید و کل آن‌ها را با یک ریسمان طبیعی به هم گره بزنید. نتیجه چنین کاری را در عکس بالا مشاهده می‌کنید.

نکته: برای داشتن چیدمان غیررسمی‌تر، از ظروف شیشه‌ای دسته‌دار استفاده کنید تا با ظروف شیشه‌ای که عناصر اصلی میز بودند هماهنگی خوبی ایجاد کنند. این ظروف شیشه‌ای در کنار ظروف نقره‌ای نیز جلوه خاص و زیبایی ایجاد می‌کنند.

برای داشتن یک دسته گل پاییزی بدون استفاده واقعی از گل، با استفاده از گیره‌های کوچک (که در همه فروشگاه‌های لوازم تحریر آن را می‌توانید پیدا کنید) برگ‌های درختان پاییزی را به شاخه‌های کوچک درختان وصل کنید. چند شاه بلوط در کف ظروف شیشه‌ای قرار دهید تا شاخه‌های کوچک درختان به خوبی سر جای خودشان قرار بگیرند. همان‌طور که در عکس بالا مشاهده می‌کنید این کار در چیدمان این میز به زیبایی انجام شده است.

برای این‌که چیدمان میز شما زیبایی دوچندانی پیدا کند، کاسه‌های چوبی را با میوه‌های پاییزی که رنگ‌های متنوع و زیبایی دارند پر کنید. در عکس بالا از شاه بلوط و گلابی استفاده شده است. استفاده از این میوه‌ها به میز شما رنگ اضافه کرده و جلوه آن را خاص‌تر و چشم‌گیرتر می‌کند.

قرار دادن کنگرهای فرنگی تازه در یک ظرف رستیک نیز به میز شما زیبایی و جلوه خاصی اضافه می‌کند. این زیبایی کاملا در عکس بالا مشخص است.
 

میز زمستانی همیشه سبز

برای داشتن یک چیدمان زمستانی دیگر با همان وسایل بر روی میز غذاخوری، گیاهان را با شاخه‌هایی از درخت همیشه بهار، میوه کاج، و میوه قره‌ قروت تعویض کنید.

با استفاده از یک رومیزی زیبا رنگ قرمز مخصوص را وارد چیدمان میز خود کنید و شمع‌ها را با شمع‌های وارمر سفید رنگ جایگزین کنید. قطعه‌های شیشه‌ای که در کف ظروف قرار گرفته‌اند در درون میز می‌درخشند و زیبایی چیدمان شما را دوچندان می‌کنند.

از شاخه درخت همیشه بهار، میوه کاج، میوه قره قروت و میوه‌های فصلی مانند انار یا خرمالو برای پر کردن فضای پیرامون عنصر اصلی میز (ظروف شیشه‌ای) استفاده کنید. این کار در چیدمانی که در عکس بالا مشاهده می‌کنید به طور کامل انجام شده است.

ظروف شیشه‌ای کوچک که در درون آن‌ها شمع وارمر قرار گرفته است جریان نورانی زیبایی در میز ایجاد می‌کنند.

برای ایجاد هماهنگی با دستمال سفره‌های سیاه رنگ از بشقاب‌های غذاخوری سفید رنگ و بشقاب‌های سالادخوری سیاه رنگ استفاده کنید. البته در انتخاب رنگ‌ها به سلیقه و چیدمان کلی میز هم توجه کنید. در عکس بالا دستمال سفره به عنوان عنصری در نظر گرفته شده که بشقاب‌ها باید با آن هماهنگ شوند. این عنصر در میز شما می‌تواند متفاوت باشد.

با یک روبان زیبا و جذاب یک شاخه کوچک از درخت همیشه بهار و یک کاج کوچک را به دستمال سفره گره بزنید. نتیجه این کار را در عکس بالا مشاهده می‌کنید.

برای این‌که مهمانی خود را خاص و ویژه کنید، نام هر کدام از مهمانان را بر روی یک کارت نوشته، هر کدام از کارت‌ها را در درن یک میوه کاج قرار دهید، و آن را در مقابل بشقاب مهمان خود بگذارید. با این کار مهمان شما احساس خاص و ویژه بودن می‌کند.

کاسه‌های چوبی را با میوه‌های زیبای زمستانی مانند انارها و زغال اخته های نرسیده قرمز رنگ و زیبا که در عکس بالا مشاهده می‌کنید پر کنید.

به ما نشان دهید: شما چه برنامه‌ای برای طراحی دکوراسیون منزل خود پیش رو دارید؟ لطفا عکس‌های چیدمان میز خود را در بخش بحث و گفتگو چیدانه با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: houzz | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 01 دی 1393
خیلی خوشگل بودن

ثبت دیدگاه