رنگ بژ چه رنگی است؟ کاربرد رنگ بژ در دکوراسیون

رنگ بژ چه رنگی است؟ کاربرد رنگ بژ در دکوراسیون

به قلم: تحریریه چیدانه

رنگ بژ به عنوان رنگ برنز خاکستری، قهوه ای مایل به زردی که مقداری هم خاکستری درون خود دارد و یا ماسه ای شناخته می شود. اسم رنگ بژ منشا فرانسوی دارد و به معنای پشم طبیعی است که نه سفید بوده و نه رنگ شده است. اولین بار رنگ بژ در سال های 1855-60 در فرانسه استفاده و در سال های 1920 به عنوان یکی از رنگ های رایج شناخته شد. رنگ بژ به انگلیسی همان Beige است. رنگ بژ اغلب در مدل رنگی CMYK )سی ام وای کی( به دلیل اینکه دارای سطوح کمی از رنگ های مختلف است، به سختی ساخته می شوند و در بسیاری از مواقع زمانی که پرینت شوند دارای تناژی از سبز یا ینفش خواهد بود.

قالیشویی ادیب

رنگ بژ در دکوراسیون منزل

رنگ بژ به دلیل رنگ متفاوتی که دارد می تواند با تعداد زیادی از رنگ ها ست شود. در دکوراسیون منزل رنگ بژ کاربرد زیادی دارد. ترکیب رنگ بژ با صورتی، خاکستری، سفید و سیاه، قهوه ای، طلایی، قرمز، آبی و سبز در چیدمان منزل نتیجه خوبی بر جای می گذارد.

هرچه زردی رنگ بژ بیشتر باشد رنگ های آبی و سبز با آن همخوانی بیشتری خواهد داشت و هرچه قهوه ای آن بیشتر باشد، ترکیب رنگی بژ و قرمز، صورتی، نارنجی و درجه های تیره تری از قهوه ای جلوه زیباتری خواهند داشت. رنگ بژ از آن دسته رنگهایی است که از مد نمی افتد و در سبک مدرن و سبک کلاسیک قابل استفاده است. در ادامه تصاویر متفاوتی از کاربرد رنگ بژ در دکوراسیون منزل را مشاهده می کنید.

رنگ بژ دیوار

اگر می خواهید برای رنگ دیوار خانه خود رنگ بژ را انتخاب کنید، بدانید آنچه از سطل رنگ می بینید در سطح بزرگ بسیار متفاوت تر خواهد بود. ابتدا ابعادی حدود 30 در 30 سانتیمتر را با رنگ انتخابی امتحان کنید و سپس کل خانه را نقاشی کنید.

رنگ بژ برای مبلمان

انتخاب رنگ بژ برای مبلمان به شما این امکان را می دهد تا رنگ بندی سایر المان های مورد استفاده در چیدمان را آزادانه تر انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: از رنگ بژ تا قهوه ای سوخته در دکوراسیون داخلی

رنگ بژ در آشپزخانه

بعضی ها طرفدار رنگ های گرم در آشپزخانه هستند. اما خیلی ها ترجیح می دهند آشپزخانه رنگی خنثی، معتدل و در عین حال لوکس داشته باشد. اگر شما هم از افراد دسته دوم هستید، می توانید رنگ بژ را بای کابینت ها یا سایر اکسسوری های آشپزخانه امتحان کنید.

رنگ بژ در پذیرایی

رنگ بژ را می توانید در بخشهای مختلف پذیرایی و نشیمن به کار ببرید. می توانید برای رنگ دیوار، رنگ مبلمان، رنگ اکسسوری ها مثل کوسن، شال مبل یا رومیزی و همچنین رنگ پرده از تناژهای مختلف بژ استفاده کنید.

 

رنگ بژ در اتاق خواب

این رنگ برای اتاق خواب بسیار آرام بخش و مناسب است. چرا که رنگی خنثی بوده و می تواند به برهم نزدن آرامشتان کمک کند.

 

درپایان:

برای داشتن اطلاعات بیشتر در مورد رنگ ها می توانید به دسته بندی مربوط رفته و از مطالب مفید در مورد رنگ و دکوراسیون بیشتر بهره ببرید. سوالات و نظرات خود را در قسمت افزودن دیدگاه در پایین صفحه با چیدانه به اشتراک بگذاربد.

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه