Chidaneh.com placeholder image

پرده زبرا برای پذیرایی؛ با جلوه‌ای مدرن، کاربردی و زیبا

به قلم: نرگس مهردادیان

پرده زبرا یکی از انواع پرده‌های کرکره‌ای است که در ساخت آن معمولا از پارچه لنین استفاده می‌شود. این پرده با ساختاری دو لایه، قابلیت تنظیم نور دارد. طراحی هوشمندانه و سبک مدرن این پرده موجب می‌شود دکوراسیون منحصر به فردی داشته باشید. پرده زبرا در طرح و رنگ‌های مختلف در بازار موجود است که می‌توان از انواع آن در قسمت‌های مختلف دکوراسیون داخلی منزل چون آشپزخانه، اتاق خواب، نشیمن و پذیرایی استفاده کرد. شما هم اگر به‌دنبال پرده‌های جدید و متفاوت برای دیزاین دکوراسیون خانه خود هستید، می‌توانید از انواع مدرن و شیک پرده‌ زبرا برای پذیرایی متناسب با چیدمان و دکوراسیون داخلی فضای پذیرایی منزل‌تان استفاده کنید. پیش از این در چیدانه به طور کامل چگونگی طراحی دکوراسیون پذیرایی بررسی شده است، در این مطلب همه آنچه در مورد انواع مدل و طرح‌های پرده زبرا برای پذیرایی، نصب و قیمت آن باید بدانید آمده است. با ما همراه باشید…

زبرا
پرده زبرا
پرده2

نسل جدید پرده زبرا برای پذیرایی

به‌دلیل اینکه پذیرایی مهمترین فضای خانه برای میهمانان و رسمی‌ترین قسمت خانه است، طراحی دکوراسیون و انتخاب پرده آن با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌شود. در دکوراسیون داخلی پذیرایی، پرده‌ها نقش مهمی دارند اگر به‌دنبال طرحی شیک و مدرن برای دکوراسیون پذیرایی خود هستید می‌توانید با نسل جدید پرده‌های زبرا با به‌روزترین، زیباترین و متنوع‌ترین مدل‌ها، این تنوع را در سالن پذیرایی به‌عنوان بخش مهم خانه‌تان ایجاد کنید. پرده‌های شید ساختار متفاوتی با پرده زبرا دارند که تنوع و شکل ظاهری آن‌ها فضا را تا حدودی رسمی‌تر می‌کند، می‌توان از آن‌ها هم برای دکوراسیون پذیرایی استفاده کرد.

سرویس خواب بالسا
مناسب 1

پرده زبرا برای پذیرایی مناسب است؟

امروزه استفاده از پرده‌های زبرا تبدیل به یکی از پرطرفدارترین‌ها برای بخش‌های مختلف دکوراسیون داخلی منزل شده است. از آنجایی که معمولا افراد این پرده را برای آشپزخانه و اتاق خواب استفاده می‌کنند، ممکن است این سوال که آیا امکان استفاده از پرده زبرا برای پذیرایی وجود دارد، برای شما هم پیش آمده باشد. با توجه به سادگی و سبک مدرن این پرده‌ها می‌توانید با استفاده از راهکارهایی این پرده را به صورت شکیل‌تری در سالن پذیرایی‌تان استفاده کنید. 

والان دار

برای مثال می‌توانید روی پرده زبرا در یک طرف یا دو طرف پنجره از پرده‌های پانچ‌دار پارچه‌ای یا بالای پرده از والان استفاده کنید تا فضای سالن پذیرایی شما شکیل‌تر و رسمی‌تر شود. همچنین می‌توانید با استفاده از اکسسوری‌هایی چون دالبرهای پارچه‌ای یا رزینی و کتیبه‌های چوبی یا پی وی سی، پرده زبرا پذیرایی تان را تزئین کنید. 

کیفیت

از مزایای استفاده از پرده زبرا برای پذیرایی این است که اگر از جای مطمئن خریداری شود، کیفیت آن حتی از پرده‌های مجلل هم می‌تواند بهتر باشد یا اگر پنجره سالن شما کوچک و باریک باشد به‌راحتی می‌توانید آن را تنها در قاب پنجره نصب کنید. با توجه به گوناگونی طرح و رنگ این نوع پرده مدرن می‌توان از آن برای دکوراسیون پذیرایی به سبک مدرن و مینیمال استفاده کرد، اما اگر سبک دکوراسیون پذیرایی شما کلاسیک است بهتر است به‌جای پرده زبرا، از پرده‌های تور، کتان یا حریر به‌همراه ولان استفاده کنید یا پرده زبرا را با تزییناتی به سبک کلاسیک نزدیک کنید. برای آشنایی بیشتر با مزایا و معایب پرده‌های زبرا، مطلب پرده زبرا، چقدر باهاش آشنایی دارید؟ را بخوانید.

انواع

انواع مدل‌ زبرا پذیرایی

پرده تاثیر زیادی در زیبایی و جذابیت دکوراسیون داخلی منزل شما دارد. پرده‌های زبرا دارای تنوع بالا، طرح و رنگ‌های زیادی هستند که مطابق با سلیقه خود می‌توانید از انواع آن استفاده کنید. انواع مدل‌های پرده زبرا برای پذیرایی باعث می‌شوند فضای سالن شما شیک‌تر و مدرن‌تر به نظر برسد. پرده زبرا برای کنترل نور به سالن پذیرایی نیز استفاده می‌شود. برای استفاده از انواع مدل زبرا پذیرایی توجه داشته باشید که؛

  • نوع پارچه پرده زبرایی که برای پذیرایی انتخاب می‌کنید لاکچری و خاص باشد.
ضخیم و نازک
  • در طراحی این نوع پرده از ترکیب پارچه‌های ضخیم و نازک استفاده کنید تا در طول روز نور ملایمی در فضا ایجاد کنید.
  • اگر پذیرایی شما نورگیر و جنوبی است، پارچه پرده ضخیم‌تر برای آن انتخاب کنید تا در طول روز نور ورودی را کنترل کنید.
کوچک
  • با توجه به طرح و رنگ وسایل موجود در دکوراسیون منزل‌تان، مدل پرده زبرا پذیرایی خود را انتخاب کنید.
  • اگر وسایل طرح‌دار در سالن پذیرایی دارید بهتر است از پرده زبرا ساده استفاده کنید.
  • پرده‌های زبرا گلدار و طرح‌دار برای پذیرایی با دکوراسیون ساده مناسب هستند.
ترکیبی
  • اگر می‌خواهید از پرده زبرا در سالن پذیرایی استفاده کنید و به پرده‌های پارچه‌ای هم علاقمندید می‌توانید از ترکیب این دو پرده برای پذیرایی استفاده کنید.
  • پرده زبرا گلدوزی شده طرح‌های خاص و زیبایی دارد که به فضای دکوراسیون پذیرایی شما جلوه‌ای زیبا و متفاوت‌ می‌دهد.
نصب1

چگونگی نصب پرده زبرا برای پذیرایی

یکی از مزایای پرده زبرا برای پذیرایی، امکان نصب سریع و آسان است. پرده‌های زبرا با قابلیت نصب راحت و ساده را می‌توان در کوتاه‌ترین زمان ممکن نصب کرد. نصب پرده‌های زبرا پذیرایی شیک، هم به صورت دیواری و هم به صورت سقفی انجام می‌شود که با توجه به سلیقه و انتخاب مشتریان نوع آن انتخاب می‌شود. امکان ارسال پرده‌های مونتاژ شده و آماده نصب به‌همراه پایه‌های دیواری و سقفی، نصب پرده‌های شیک و زیبای پذیرایی را برای شما امکان‌پذیر می‌کند. 

نصب2

قبل از نصب کافی است دفترچه راهنما و نحوه آموزش نصب پرده زبرا پذیرایی را مطالعه کرده و زمان نصب وسایل زیر را همراه داشته باشید؛

  • دریل
  • پیچ و رول پلاک
  • متر برای اندازه‌گیری
  • مداد برای علامت‌گذاری
تمیز کردن

طریقه تمیز کردن پرده زبرا برای پذیرایی

پرده زبرا پذیرایی با توجه به ساختار آن که از تور و پارچه ساخته شده باید حداقل هر فصل یک بار شسته شود تا گرد و غبار جمع شده روی آن تمیز شده و زیبایی خود را دوباره به‌دست آورد. برای تمیز کردن پرده زبرا به‌صورت چند هفته یک بار، آن را به حالت ایستاده در محل نصب خود روی پنجره پذیرایی به سادگی با جاروبرقی گردگیری کرده و در صورت لک شدن پرده، یک پارچه را به شوینده آغشته کرده و به آرامی روی لکه‌ها بکشید یا با استفاده از بخارشو و شامپو فرش پرده را به ‌راحتی لکه‌گیری کنید. اما برای تمیز کردن به صورت فصلی یا چند ماه یک بار، باید پرده زبرا را از قاب و پایه‌های نگه دارنده خود جدا کرده و در جای صاف و مسطح قرار دهید و با استفاده از شوینده‌های بدون آنزیم که به کیفیت و رنگ پارچه ‌پرده زبرا آسیب نمی‌زنند و اسفنج نرم بشویید. پس از آن پرده را با فشار آب کم آب کشی کرده و در جای مطمئن و صاف آویزان کنید تا خشک شود. پس از خشک شدن دوباره می‌توانید آن را در پایه خود قرار دارده و استفاده کنید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب شستن پرده زبرا در منزل را بخوانید.

قیمت

قیمت کرکره پذیرایی زبرا

قیمت کرکره پذیرایی زبرا با توجه به کیفیت و برند قاب و موتور جمع شونده پرده و جنس، طرح و مدل پارچه آن متفاوت است. قیمت پرده زبرا پذیرایی بر حسب ابعاد پنجره به‌صورت متر مربعی محاسبه می‌شود. این پرده‌ها با هر قیمتی در بازار موجود هستند و به نسبت پرده‌های دیگر قیمت نسبتا مناسبی دارند. برای پرده زبرا پذیرایی نیازی نیست دو برابر عرض پنجره پارچه تهیه کرد و به اندازه قاب پنجره پارچه مصرف می‌کند. این پرده دیزاین خاصی نیاز ندارد و می‌توان به‌صورت ساده برای دکوراسیون پذیرایی مدرن و زیبا از استفاده کرد. به‌همین دلایل معمولا قیمت آن مناسب است. برای اطلاعات بیشتر در زمینه قیمت پرده زبرا مطلب قیمت انواع پرده‌های جدید را بخوانید.

طرحدار 2
کنترل نور

کلام پایانی

امروزه پرده زبرا پذیرایی به دلیل داشتن مزایایی چون داشتن طرح‌ و پارچه‌های جدید و متنوع، قابلیت کنترل میزان نور ورودی، شستشوی راحت، نصب آسان و هزینه نسبتا مناسب، طرفداران زیادی پیدا کرده است. پرده زبرا برای پذیرایی اگر به درستی و متناسب با دیگر اجزای دکوراسیون خانه و پذیرایی انتخاب شود می‌تواند به فضای شما جلوه‌ای شیک و لاکچری ببخشد. این پرده بیشتر برای دکوراسیون داخلی خانه و پذیرایی‌هایی به سبک مدرن یا مینیمال مناسب است اما اگر دکوراسیون پذیرایی شما نئوکلاسیک یا کلاسیک باشد هم می‌توانید با به‌کار بردن تمهیدات و تزییناتی آن را مناسب فضای‌ کلاسیک خود کنید. شما هم اگر به استفاده از پرده زبرا برای پذیرایی علاقمند شدید با کمک این مطلب می‌توانید از انواع مدل این پرده‌های مدرن و زیبا طبق سلیقه‌تان در دکوراسیون داخلی خانه‌تان استفاده کنید. برای خرید توجه داشته باشید که بهتر است این محصولات را از مرکز خرید آن‌ها در شهر تهیه کنید، بورس پرده در تهران خیابان مولوی است. اما اگر بخواهید این نوع پرده را به صورت اینترنتی سفارش دهید می‌توانید از کارشناسان و اهالی فن چیدانه در این زمینه کمک بگیرید.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه کاربردهای پرده‌ زبرا و کرکره ای مطالب مدل پرده زبرا برای آشپزخانه ،  انواع پرده کرکره منزل را بخوانید.

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه