Chidaneh.com placeholder image

محوطه سازی ویلا، وقتی اوستا کار آستین بالا می زند!

به قلم: تحریریه چیدانه

طراحی محوطه: دلتان برای داشتن فضایی سبز لک‌زده است؟ چقدر خوب می‌شود اگر بتوان کمی از وقت روزانه خود را در میان گل‌ها و گیاهان گذراند! بهترین فضا برای استفاده از گیاهان و لذت بردن از طبیعت کوچک، محوطه سازی ویلا است. ویلا به عنوان فضای شخصی به شما امکانات بیشتری می دهد تا بتوانید طراحی محوطه را به شکل دلخواه خود در بیاورید. برای این کار کافی است از پیمانکاران فضای سبز و متخصصین کمک بگیرید تا حیاط ویلای شما را به فضایی خاص و رویایی تبدیل کند. فرقی نمی‌کند چه در ذهن دارید، از انتخاب خاک، کاشت چمن و گیاهان گرفته تا انواع ساختارهای فضای خارجی مانند دیوارها، آب‌نما، سیستم های آبیاری و گذرگاه‌های میان چمن تنها از عهده این شرکت‌ها برمی‌آید. آنها می‌توانند محوطه‌ای کاربردی و در عین‌ حال زیبا را برای ویلای شما طراحی کنند.

مبل مرکزی
آلاچیق چوبی در محوطه
مبل مرکزی

سرویس خواب بالسا

شرکت‌ طراحی محوطه و فضای سبز چه سرویسی ارائه می‌دهد؟

این شرکت‌ها در انجام پروژه‌های کوچک مانند کوتاه کردن چمن و پروژه‌ای بزرگ مانند ایجاد اختلاف سطح و ساخت سکو ماهر هستند. بیشتر این شرکت‌ها در این زمینه انجام تمامی مراحل کار مانند چمن‌کاری، کاشت گیاهان و نقشه‌کشی برای بخش‌های مانند آلاچیق، شومینه و… که توسط معماران محوطه خود شرکت انجام می‌گیرد را بر عهده می‌گیرند. درحالی‌که برخی از آنها کار طراحی فضای سبز ویلا را بر عهده‌ گرفته و متخصصان دیگری را وارد بخش عملی کار می‌ کنند. به‌ طور کلی آنها در اجرای سنگ‌کاری گذرگاه‌ها، ایجاد اختلاف سطح، ایجاد دیوارهای کوتاه و بلند برای محوطه با مهارت در آجرچینی و سنگ‌کاری توانا هستند. آنها همچنین ساخت آلاچیق، خانه درختی، حصار و سیستم‌ های آبیاری را بر عهده می‌گیرند.

[[nid:69417]]

یک گروه طراح محوطه ماهر به‌صورت علمی اطلاعات بسیاری در زمینه گیاهشناسی، باغبانی و معماری منظر داشته و می‌توانند محوطه سازی ویلا را با گیاهان و مواد و مصالح متناسب با آب‌ و هوا و اقلیم شهر و محل زندگی شما انجام دهند. آنها می‌توانند در زمینه آبیاری و گیاهان مقاوم نیز به شما مشاوره دهند تا هم در هزینه قبض آب صرفه‌جویی کنید و هم در صرف انرژی برای مراقبت از گیاهان. طراحان فضای سبز می‌توانند از گیاهان مراقبت کنند، علف‌های هرز را بزنند و هر از چند گاهی سم‌پاشی کنند تا گیاهان شما در سلامت کامل باشند و محوطه ویلای شما همیشه‌ سبز و زیبا باقی بماند.

آرامش سبز تهران
طراحی و آلاچیق در فضای باز
آرامش سبز تهران

آلاچیق در محوطه سازی ویلا

استفاده از آلاچیق در طراحی حیاط ویلا علاوه بر زیبایی که به دلیل فرم خاص خود به فضای سبز می بخشد، فضای مناسبی را برای نشستن و لذت بردن از هوای آزاد به دور از نور مستقیم در تابستان یا باران و برف در فصل سرد مهیا می کند. فضای سبز آرامش سبز تهران در این زمینه تجربه دارد.

مطلب مرتبط: طراحی فضای سبز با آلاچیق های مقاوم ترمووود!

فضای سبز ارم تهران
طراحی محوطه و فضای سبز
فضای سبز ارم تهران

انواع پرگولا در حیاط

پرگولا یا آرک در مسیر گذر از درب ورودی ویلا به ساختمان اصلی یا در مسیرهای گذر درون باغ و ویلا با بازی نور و سایه فضای زیبایی به وجود می آورد. برای اینکه بدانید  کدام نوع از گیاهان برای سقف پرگولا یا رویش اطراف بدنه آن مناسبند از گروه فضای سبز ارم تهران کمک بگیرید. 

مطلب مرتبط: قیمت پرگولا، سایبان چوبی مدرن برای ویلای شما

باغ گل فدک
پروژه های باغ گل فدک
باغ گل فدک

آب نما در فضای سبز

حضور آب در محوطه سازی ویلا به دلیل صدایی که از شر شر و ریزش آن حاصل می شود، طبیعت را تداعی کرده و علاوه بر آرامش و زیبایی بیشتر، دمای هوا را نیز تعدیل کرده و فضای مطبوع تری به جای می گذارد. استفاده از آبنما و صخره های سنگی صدای آب را نیز به فضای باغ و ویلای شما وارد می کند. گروه باغ گل فدک در زمینه طراحی محوطه انتخاب خوبی است. 

مطلب مرتبط: جلوه زیبای باغ و حیاط با آبنماهای بیرونی!

گرند گل
گل های زیبای آپارتمانی
گرند گل

انواع گیاهان فضای سبز در طراحی منظر

برای کاشت گیاهان در فضای سبز می توانید از گروه گل و گیاه پایا آذین کمک بگیرید. بسته به طرح مورد نظر خود و یا طراح مورد نظر، گیاهان فصلی، درخت و درختچه های زینتی طبیعت حیاط ویلا را کامل می کنند. همچنین می توانید در فضاهای گذر و یا راه پله ها از فلاورباکس و گلدان های تزیینی استفاده کنید. 

مطلب مرتبط: گیاهان گلدار، انواع گلهای زینتی برای حیاط!

طراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک
پل چوبی در طراحی محوطه سبز
diamondطراحی فضای سبز و روف گاردن رستاک

برکه و حوض در حیاط

اگر می خواهید برکه کوچکی را در طراحی فضای سبز ویلای خانه خود اجرا کنید، آن را به گروه طراحان رستاک بسپارید. احداث پل چوبی روی برکه کوچک ویلای شما رویایی و باورنکردنی است. 

مطلب مرتبط: ۸ استخر و آبنما منحصر به فرد در ویلاهای ایرانی!

دکو وود
استفاده از چوب پلاست در فضای اطراف استخر
دکو وود

استخر خانگی در فضای سبز خصوصی

طراحی استخر در فضای سبز ویلا را باید با احتیاط انجام داد. فضای اطراف استخر نیاز به محیطی تمیز دارد تا بتوان با خیال راحت از استخر روباز استفاده کرد. استفاده ار چوب پلاست به پیشنهاد گروه دکووود انتخاب مناسبی است. با این گروه تماس بگیرید.

مطلب مرتبط: استخر خانگی، ۲۰ مدل برتر در معماری های امروز ایرانی!

[[nid:105234]]

انواع مبلمان باغی در محوطه سازی ویلا

یکی از مهمترین عناصر برای محوطه سازی ویلا مبلمان باغی است. برای انتخاب مبلمان باغی مناسب برای باغ باید بدانید که انتخاب شما باید مقاوم به آفتاب، سرما، گرما، رطوبت و دیگر عوامل محیطی باشد تا بتوانید مدت زمان طولانی از آن استفاده کنید. گروه کونیکا و کنزی در این زمینه بهترین پیشنهاد ماست.

مطلب مرتبط: مبلمان باغی، ۳۰ مدل شیک برای حیاط خانه و ویلا

ساخت ویلا و محوطه سازی شرکت بارش سبز
محوطه سازی فضای سبز
ساخت ویلا و محوطه سازی شرکت بارش سبز

نصب شومینه در فضای سبز

شرکت بارش سبز به عنوان یکی از از طراحان منظر پروژه های زیادی را در این زمین انجام داده است. همانطور که می بینید در نمونه پروژه انجام شده چمن کاری با کاشی های مابینی، سکو برای نشستن و همچنین شومینه فضای آزاد دیده می شود.

مطلب مرتبط: انواع شومینه فضای باز، ۱۵ چهره جدید گرما در محوطه!

معماری منظر نگین آذین
طراحی محوطه ویلایی
معماری منظر نگین آذین

بهترین کف سازی برای طراحی حیاط ویلا

کف سازی در فضای سبز ویلا نقش مهمی دارد و به دلیل تغییر دمای محیط باید نوعی از مصالح به کار برده شود که علاوه بر مقاومت در برابر تغییر حرارت، لیز نبوده و برای دیگر اجزای فضا نیز آسیب رسان نباشند. گروه معماری منظر نگین آذین با نمونه پروژه های بسیار در این زمینه خبره هستند. 

مطلب مرتبط: کف سازی محوطه، ۱۰ کفپوش منحصر به فرد!

برای طراحی حیاط منزل و محوطه سازی ویلا می توانید از اهالی فن زیر نیز در کنار گروه های معرفی شده کمک بگیرید:

​نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه