Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون اتاق کوچک، زیبا جادار مطمئن!

به قلم: تحریریه چیدانه

فضاهای کوچک: اتاق خواب شما باید پناهگاه شما بوده و فضای مناسبی برای قرارگیری و چیدمان لوازم شخصی و دوست داشتنی شما باشد که بتوانید در آن به راحتی استراحت کنید، رویا ببافید و احساس امنیت و راحتی داشته باشید، اما زمانی که با اتاق کوچکی رو به رو باشید که در چیدمان و دکوراسیون ان دچار مشکل هستید ممکن است رسیدن به این آرامش و آسودگی، کمی سخت تر به نظر برسد.

مبلمان آفر

دکوراسیون اتاق کوچک

شیرآلات کسری

در این مطلب همراه ما باشید تا شما را با راهکارها و وسایلی آشنا کنیم که می توانند در بهبود دکوراسیون اتاق کوچک شما یاری رسانده و خیالتان را راحت کنند، به شما قول می دهیم که پشیمان نخواهید شد!

آویزان کردن بعضی لوازم در دکوراسیون اتاق کوچک

در دکوراسیون اتاق کوچک، اغلب با سطوح کم و محدودی رو به رو هستیم، پس باید به دنبال یک گزینه بهتر باشیم: سقف! آویزان کردن المان های دکوراتیو از سقف نه تنها باعث استفاده بهینه از فضا می شود، بلکه حتی چشم نواز هم هست.

به جای آنکه از آباژوری جاگیر استفاده کنید و یا حتی میزی کنار تختتان بگذارید و چراغ خوابی بر رویش قرار دهید به سراغ راه حل بهتری بروید. یک چراغ و لامپ سقفی مناسب تهیه کرده و از سقف آویزان نمایید. مطمئن باشید که با این کار هم به بهبود دکوراسیون اتاق کوچک خود کمک کرده اید و هم نور لطیف و آرامی را مهمان چشمانتان ساخته اید. خیالتان راحت باشد که در انتخاب این نوع لامپ و چراغ ها دستتان باز است و می توانید به سراغ گزینه های متفاوتی بروید.

پیشنهاد دیگری که برایتان داریم این است که به سراغ فروشندگان پرده و پارچه بروید و از آنها پرده ای بخواهید که از سقف تا زمین اتاق شما را پوشش دهد. به جای آنکه پرده ای در اندازه پنجره داشته باشید پرده ای را تهیه کنید که با قرارگیری و پوشش دادن سقف تا کف زمین، دکوراسیون اتاق کوچک شما را بزرگ تر نموده و سقف و دیوار آن را بلندتر جلوه می دهد.

اگر هم می خواهید پرده رومن تهیه کنید باز هم آن را از سقف اویزان نماییدو تا نیمه های پنجره ادامه دهید. این کار کمک می کند تا پنجره های اتاق خواب کم جای شما بلندتر به نظر رسیده و اتاق را روشن تر و بزرگ تر جلوه دهد.

نصب بعضی از وسایل بر روی دیوار در دکوراسیون اتاق خواب کم جا

اگر در دکوراسیون اتاق کوچک خود مبلمان و تخت خواب شما تمام فضا را پر کرده است، پیشنهاد می کنیم که برای قرارگیری و چیدمان سایر لوازم و وسایل دست به خلاقیت بزنید! بعضی از آنها (مثل شلف، طبقه کنار تخت و کشو) را بر روی دیوار نصب نمایید. با این کار به نظر می رسد که کشو و یا شلف شما قسمتی از دیوار شده است!

تکیه دادن تخت بر دیوار در دکوراسیون اتاق کوچک

این کار به شما کمک می کند تا در دکوراسیون اتاق کوچک خود بتوانید بهترین استفاده را از فضا داشته باشید. راه های متعددی برای زیباتر و برجسته تر جلوه دادن ویدار وجود دارد. شما می توانید به سراغ رنگ آمیزی دیوار بروید و یا دست به انتخاب یک کاغذ دیواری زیبا بزنید.

باز کردن درها در دکوراسیون اتاق کم جا

اگر عادت دارید که در دکوراسیون اتاق خواب کم جای خود، در را ببندید باید کمی تجدید نظر کنید. سعی کنید. باز گذاشتن درب اتاق به شما کمک می کند تا بتوانید دکوراسیون اتاق خواب کم جای خود را بزرگ تر از انچه که هست جلوه دهید. می توانید به سراغ درب های کشویی بروید. این نوع درب ها می توانند در هنگام باز و بسته شدن، فضای کمتری را اشغال نمایند.

استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق کوچک

استفاده از آینه بهترین و پرکاربردترین گزینه در دکوراسیون اتاق کوچک است. سعی کنید به سراغ آینه هایی با سایز متوسط و یا بزرگ بروید آن را بر روی دیوار و یا کمد خود نصب نمایید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید دکوراسیون اتاق خواب کم جای خود را بزرگ تر جلوه دهید. مزیت دیگری که استفاده از آینه در دکوراسیون اتاق کم جا دارد این است که می تواند نور منعکس شده در فضای اتاق خواب را چندین برابر نماید.

یک پیشنهاد دیگر نیز برایتان داریم! می توانید به سراغ آینه های چند تکه ای بروید. برای مثال دو عدداینه را در دوطرف تخت خواب خود قرار داده و دکوراسیون اتاق خواب خود را بزرگ تر نشان دهید.

دکوراسیون اتاق خواب خود را چشم نواز کنید

سعی کنید با کمک گرفتن از لوازم و وسایل دکوری و اکسسوری هاف نوعی رن و بو و خهیجان به دکوراسیون اتاق خواب خود هدیه دهید. این کار به شما کمک می کند تا بتوانید فضای اتاق خود را دلپذیرتر از آنچه هست نمایید. به سراغ گل و گیاه و گلدان هایی دوست داشتنی بروید و دکوراسیون اتاقخواب کوچک خود از آنها استفاده کنید. هم چنین می توانید از آثار هنری و تابلوهایی زیبا نیز برای بهبود دکوراسیون اتاق کوچک خود بهره بگیرید.

منبع: Houzz |مترجم: طلوع حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه