Chidaneh.com placeholder image

طراحی داخلی کافی شاپ با تم دریایی

به قلم: تحریریه چیدانه

رستوران و کافی شاپ: در طراحی دکوراسیون داخلی هر فضایی، توجه به منطقه شهری و محیط طبیعی که در آن قرار می گیرد می تواند راه حلی برای یافتن ایده ها باشد. ایده هایی که حس و حال متفاوت و جذابی را برای مشتری ها فراهم می کند. مشتری ها ارتباط حس و حال فضای بیرون و داخل کافی شاپ را حس می کنند و در عین حال از نوآوری های آن لذت می برند. با چیدانه همراه شوید و نمونه ای از این نوع طراحی را ببینید.

قالیشویی ادیب

معماران: شرکت معماری Techne Architecture+ شرکت معماری Interior Design

مکان: خیابان 56 آکلند، خیابان کیلدا VIC، شماره 3182، استرالیا

مدیر پروژه: جاستین نورثراپ (Justin Northrop)

معمار: دیل مک‌دوگال (Dale McDougall)

مساحت: 250 متر مربع

سال ساخت: 2014

عکس‌ها از: تام بلچفورد (Tom Blachford

سازنده: شرکت Visual Builders

نقشه‌بردار سازه: گروه معماری ویلسمور نلسون (Wilsmore Nelson Group)

از زبان معمار پروژه:

استفاده از تم دریایی و ساحلی برای طراحی نقشه کلی این پروژه واکنشی مستقیمی است به منطقه‌ای که این کافی شاپ در آن قرار دارد. الوارهای قدیمی  که از خانه چوبی مخروبه منطقه داکلند شهر ملبورن به دست آمده‌اند در سراسر نقشه کلی این سازه مورد استفاده قرار گرفته‌اند. از این الوارها در تمام قسمت‌ها، از میزها گرفته تا صندلی‌ها، استفاده شده است و به کل مجموعه حس و حالی یکدست و یکپارچه داده است.

ایده طراحی کلی این کافی شاپ از شکل بارانداز و اسکله در بنادر الهام گرفته شده است و بار چوبی و دراز این سازه ویژگی اصلی و مرکزی آن است و تبدیل به نقطه کانونی این فضای باریک و دراز شده است. بار چوبی درست در وسط فضا قرار گرفته است. استفاده از آن، این امکان را برای مشتریان فراهم می‌کند که در هر دو طرف آن نشسته و به طور مستقیم با هم به گفتگو بپردازند و وجودش در مرکز فضا حالتی صمیمی و غیررسمی را به وجود آورده است.

مطلب پیشنهادی: طعم خوش قهوه در کافی شاپی با تم کتابخانه!

در طراحی دیوارها از تصویر یک موجود دریایی اسطوره‌ای به نام «The Kracken» استفاده شده است. این تصاویر همگی به صورت دستی توسط یک نقاش بر روی دیوارها اجرا شده است. وجود چنین طرح‌هایی بر روی دیوارها نه تنها به کلیت فضا لایه اضافه کرده است بلکه از این طریق بر تم دریایی کافی شاپ تاکید شده است.

در عکس بالا پلان پروژه کافی شاپ را می توانید ببینید.

منبع: archdaily | ترجمه شده توسط تحریریه چیدانه

مطالب بیشتر: سبک ساحلی خنک برای تابستان گرم

 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران
avina در تاریخ 01 دی 1393
اینکه باید برای معماری به نوع منطقه جغرافیایی توجه بشه یک اصل مهم هستشو بهش میگن استفاده از معماری بومی و مصالح بوم آورد

ثبت دیدگاه