Chidaneh.com placeholder image

کاشی بین کابینت، یکبار هم شده متفاوت عمل کن!

به قلم: تحریریه چیدانه

تغییر دکوراسیون خانه همیشه هیجان زیادی به همراه دارد و به دلیل تغییر در ظاهر خانه، روحیه افراد ساکن را نیز تغییر می دهد. یکی از پرکاربردترین فضاهای خانه شما دکوراسیون آشپزخانه است. اگر به دنبال یک تغییر دکوراسیون کم دردسر در آشپرخانه خود هستید پیشنهاد می کنیم به سراغ دیوار پوش بین کابینتی بروید. با انتخاب دیوارپوشی متفاوت در فضای آشپزخانه، حال و هوای آن نیز تغییر می کند، پس با ما همراه باشید تا شما را با انواع دیوارپوش بین کابینتی و مدل کاشی آشپزخانه آشنا کنیم: 

[[nid:116652]]

چوب و هنر

دیوارپوش کابینتی همانطور که از اسمش بر می آید، به عنوان مصالح بین کابینت ردیف بالا و پایین و همچنین پشت اجاق گار نصب می شود. در مورد انتخاب این نوع دیوارپوش باید به سراغ متریالی بروید که به راحتی تمیز شود. 

گروه فنی مهندسی روماک املاک
طراحی دکوراسیون آشپزخانه
گروه فنی مهندسی روماک املاک

کاشی بین کابینتی

کاشی از معمولترین دیوارپوش بین کابینتی است که از زمان های گذشته برای دکوراسیون آشپزخانه به کار برده می شود. مدل های قدیمی کاشی بین کابینتی به روز شده و باید گفت اگر به سراغ خرید این کاشی ها در بازار می روید، آنقدر با تنوع رنگ و طرح مواجه می شوید که انتخاب برایتان دشوار خواهد بود. بهترین روش این است که پیش از آغاز انتخاب مدل مورد نظر را در ذهن داشته باشید تا در زمان مواجه شدن با آنها گیج نشوید!

طراحان پرگاس نامدار
کاشی استیل لوکس در آشپزخانه
طراحان پرگاس نامدار

کاشی های بین کابینتی در ابعاد مختلفی ساخته و تولید می شوند. برای اینکه ظاهر آشپزخانه شما متفاوت تر باشد می توانید از سایزهای کوچک استفاده کنید. قرار گرفتن مربع های کوچک، تغییر دکوراسیون مناسبی برای فضای پخت و پز شماست.

اهالی فن پیشنهادی: شرکت کیان برنا ایرانیان و طراحان پرگاس نامدار

شیشه و آینه جی گلس
شیشه های بین کابینتی جی گلس
شیشه و آینه جی گلس

بین کابینتی شیشه ای

شیشه دکوراتیو که نشکن نیز هستند، برای بین کابینتی انتخاب بسیار خوبی است. این دیوارپوش بین کابینتی ظاهری یکدست دارد و در رنگهای متنوعی تولید می شود. ظاهر براق و زیبای آن به دکوراسیون آشپزخانه شما جلوه بیشتری می بخشد.

اهالی فن پیشنهادی: ایران گلس و شیشه و آینه جی گلس

مطلب مرتبط: شیشه بین کابینتی، شیک ترین دیوارپوش آشپزخانه!

پارسیان دکور
سنگ آنتیک پارسیان دکور در طراحی آشپزخانه
پارسیان دکور

سنگ بین کابینت

سنگ آنتیک را نیز می توانید به عنوان دیوارپوش بین کابینتی استفاده کنید. استفاده از سنگ دکوراتیو در دکوراسیون داخلی طرفداران بسیاری دارد و می توان آن را به عنوان دیوارپوش کابینتی نیز به کار برد. البته این نکته را نیز باید یادآور شد که به دلیل ظاهر مات و برجستگی و فرورفتگی که در این نوع دیوارپوش ایجاد می شود، تمیز کردن آن به راحتی انجام نمی شود. 

سازه تزئین
دیوارپوش سنگی سازه تزیین
سازه تزئین
سازه تزئین
دیوارپوش سنگی
سازه تزئین
سازه تزئین
دیوارپوش سنگی
سازه تزئین

انواع سنگ آنتیک را در بالا ببینید.

معمار و طراح داخلی فرزانه محمدزمانی
طراحی کابینت آشپزخانه
معمار و طراح داخلی فرزانه محمدزمانی

سطوح براق در دیوار آشپزخانه

در دکوراسیون آشپزخانه کوچک استفاده از سطوح براق که حالت آینه ای داشته باشد تا انعکاس آشپزخانه درون این سطح آینه ای، فضا را بزرگ تر نشان دهد. اگر از دیوارپوش بین کابینتی با سطح آینه مانند استفاده کنید، باید به تمیزی و مرتب بودن آشپزخانه هم بیشتر اهمیت بدهید چون در غیر این صورت نامرتب بودن و شلوغی هم دو برابر می شود!

اهالی فن پیشنهادی: شیشه و آینه گلستان

شرکت دکوراسیون داخلی بلوط  ـ مسیح رحیم
طراحی آشپزخانه ی آجری
شرکت دکوراسیون داخلی بلوط ـ مسیح رحیم

آجرنما به عنوان دیوارپوش کابینتی

حتما شما هم طرح آجرنما را در طراحی داخلی خانه های امروزی دیده اید. این نوع از دیوارپوش راه خود را به فضای آشپزخانه باز کرده است. زیبایی استفاده از آجر به عنوان یکی از مصالح بومی و زیبای قدیم ایرانی بر کسی پوشیده نیست، ولی به قول معروف باید گفت هر سخن جایی و هر نکته مکانی دارد! دیوار آجنما زیباست، ولی به دلیل چربی و کثیفی که هر روز بر روی دیوارپوش بین کابینتی می نشیند، استفاده از آن توصیه نمی شود.

آجر آتریسا ATRISA BRICK
آجر آنتیک نسوز کد AN1
آجر آتریسا ATRISA BRICK
سازه تزئین
دیوارپوش آجری
سازه تزئین
آجر آتریسا ATRISA BRICK
آجر آنتیک پازل کد A22
آجر آتریسا ATRISA BRICK

اگر اصرار دارید از دیوار آجرنما در دکوراسیون آشپرخانه خود استفاده کنید، آن را به دورترین قسمت از اجاق گاز و هود منتقل کنید. در برخی از آپارتمان ها فضایی به عنوان آشپزخانه کثیف یا مطبخ وجود دارد که پخت و پز اصلی در آن انجام می شود. اگر شما هم دو آشپزخانه در خانه دارید، دیوارپوش آجری را در قسمتی نصب کنید که پخت و پز کمتری انجام می شود.

استودیو معماری آرش مدنی
کابینت آشپزخانه خانه من
استودیو معماری آرش مدنی

چوب در طراحی داخلی آشپزخانه

استفاده از چوب در طراحی داخلی هر فضایی زیبایی و حس مثبت به همراه دارد. شما می توانید از دیوارپوش چوبی نیز استفاده کنید، البته این نوع دیوارپوش باید از نوع مقاوم، ضد حرارت و ضدآب باشد تا دچار سوختگی و ورآمدن در حال تمیز کردن نشود. 

[[nid:71317]]

پانل دیواری برای فضای پخت و پز

برای دیوارپوش بین کابینتی می توانید از انواع پانل دیواری هم استفاده کنید. این پانل ها طرح و رنگهای متنوعی تولید می شوند و اغلب دارای نقوش برجسته ای هستند که ظاهری زیبا و منحصر به فرد به آشپزخانه می دهند. 

اهالی فن پیشنهادی: تزئینات و دکوراسیون پیروز

هفت رنگ
دکوراسیون داخلی خانه آبی
هفت رنگ

رنگ ساده دیوار گچی هم زیبایی خاصی برای دکوراسیون آشپزخانه همراه دارد. برای انتخاب رنگ دیوار می توانید رنگی متضاد و مکمل با کابینت انتخاب کنید تا تغییر بزرگی را حس کنید.

مرنیکس تولید کننده ورق پی وی سی فومیزه سلوکا با سطح کیفی بالا
سنگ مصنوعی بین کابینت
مرنیکس تولید کننده ورق پی وی سی فومیزه سلوکا با سطح کیفی بالا

انواع سنگ مصنوعی برای کابینت

سنگ های مصنوعی که در دیوارپوش منزل دیده می شوند را نیز می توان در آشپزخانه به کار برد. این سنگ ها برای دکوراسیون کلاسیک و در کنار کابینت های ممبران زیبایی فضا را چند برابر می کنند. سنگ مصنوعی از نظر ظاهری مانند انواع طبیعی است و رگه های خود را نیز حفظ کرده است. 

گروه معماری و طراحی داخلی ونوس
دیوارپوش فانتزی
گروه معماری و طراحی داخلی ونوس
گروه معماری و طراحی داخلی ونوس
دیوارپوش طرح شش ضلعی
گروه معماری و طراحی داخلی ونوس
گروه معماری و طراحی داخلی ونوس
دیوارپوش طرح مربع ریز
گروه معماری و طراحی داخلی ونوس

دکوراسیون داخلی ونوس انواعی از دیوارپوش را برای فضای داخلی معرفی می کند که برای دکوراسیون آشپزخانه نیز زیبایی به همراه دارد. انواعی از این نوع دیوارپوش را در بالا می بینید.

فروشگاه اینترنتی دکووال  decowall
استیکر کاشی کد 25 دکووال
فروشگاه اینترنتی دکووال decowall

چنانچه بعد از آشنایی با همه انواع دیوارپوش آشپزخانه فکر می کنید مجبور هستید هزینه زیادی را خرج کنید، باید بگوییم هنوز راه حل مقرون به صرفه ای برای شما داریم: استکیر کاشی که با هزینه کم تغییر بزرگی در دکوراسیون آشپزخانه خواهد بود.

برای ارتباط با اهالی فن پیشنهادی روی لینک سبز کلیک کنید. اگر می خواهید محصولات معرفی شده در مطلب را نیز برای دکوراسیون آشپزخانه خود تهیه کنید، روی آن راست کلیک کرده و از راه کادر سبز رنگ به گروه مربوطه متصل شوید. 

نویسنده: صدف حقیقت | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه