Chidaneh.com placeholder image

گیاهان آکواریوم، اقیانوس کوچک خانه را سبز نگه دار!

به قلم: تحریریه چیدانه

گیاهان خانگی: آب به‌ عنوان یک عنصر با ارزش و پراهمیت در حیات انسان و موجودات زنده، همیشه موردتوجه بوده است. این عنصر حیات‌بخش نمادی از پاکی و آرامش است و حضور آن در هرجایی آرامش خیال به همراه دارد. تهیه آکواریومی هرچند کوچک در محل زندگیتان، یک ایده ناب برای رسیدن به حس و حالی خوب به حساب می‌آید. برای کامل کردن این حال خوش، بهتر است از گیاهان آکواریومی استفاده کنید. حضور آب و گیاه در کنار یکدیگر زیبایی غیر قابل وصفی به محیط می‌بخشد.

انواع گیاهان آکواریومی

سرویس خواب بالسا

انواع گیاهان آکواریومی: طبیعی یا مصنوعی

امروزه برای راحتی کار از گیاهان مصنوعی در آکواریوم استفاده می‌شود. دلیل استقبال از این گیاهان، نظافت راحت آنها است، اما همان‌طور که می‌دانید هیچگاه یک مدل مصنوعی جای طبیعی آن را نمی‌گیرد. گیاه طبیعی علاوه بر اکسیژن‌رسانی در آب، محل مناسبی برای تخم‌گذاری ماهی‌ها است. می‌توان گفت ماهی در آکواریومی با گیاه و مرجان‌های طبیعی کمتر بیمار می‌شود و طول عمر بیشتری خواهد داشت. گیاهان مصنوعی به دلیل پلاستیکی بودن، محل مناسبی برای رشد باکتری و میکروب‌ها هستند. از همه اینها که بگذریم، وجود انواع گیاهان آکواریومی طبیعی در آکواریوم تأثیر خوشایندی نیز بر بیننده دارد. شما می‌توانید مناسب با نوع آکواریوم خود (آب‌شور یا شیرین) گیاه موردعلاقه خود را از انواع گیاهان آبزی مانند ابریشم دریایی، سرخس آبزی و علف دریایی و… انتخاب کنید.

مطلب مرتبط: آکواریوم خانگی، کجای خونه برای ماهی ها امن تره؟

گیاهان آکواریوم

نحوه قرارگیری گیاه در آکواریوم

اگر انگیزه خوبی برای تهیه گیاه طبیعی در آکواریومتان پیدا کرده‌اید، پیشنهاد می‌کنم مطالعه این قسمت را از دست ندهید تا با روش صحیح کارگذاری گیاه آشنا شوید. ابتدا سنگریزه‌های مخصوص آکواریوم را تهیه و به همراه ماسه شسته شده در کف آکواریوم پهن کنید. بهتر است ضخامت سنگریزه‌ها بین ۳ تا 5 سانتی‌متر باشد. بسته به ابعاد آکواریومتان چند قطعه‌سنگ با ابعاد متفاوت در کف و بر روی سنگریزه‌ها جاسازی کنید. این سنگ‌ها آشیانه‌های مناسبی برای ماهی‌ها هستند. ناگفته نماند سنگ‌ها می‌توانند عنصر مناسبی برای ثابت نگه‌داشتن خاک‌ها و تکیه‌گاه مناسبی برای گیاهان باشند. حالا با تهیه چند گیاه آبزی و قرار دادن در بین سنگریزه‌ها، کار خود را به پایان برسانید. دقت داشته باشید در زمان ریختن آب در آکواریوم، آب را با فشار وارد آن نکنید، چراکه ممکن است گیاهان جا‌به‌جا شوند.

مطلب مرتبط: فوت و فن های داشتن آکواریوم در خانه!

گلدان آکواریوم سون گرین
گلدان آکواریومی سون گرین 7Green
گلدان آکواریوم سون گرین

این گلدان آکواریومی شیشه ای از محصولات گروه سون گرین می تواند فضای مناسبی را برای گیاهان آپارتمانی شما ایجاد کند تا انواع ماهی را در آن نگهداری کنید.

گیاه آکواریوم طبیعی

تمیز کردن گیاهان آکواریوم

موضوع مهم در نظافت آکواریوم، استفاده نکردن از هرگونه مواد شوینده است. شما برای شستشو فقط مجاز به استفاده از آب هستید. هرگونه مواد شوینده‌ای می‌تواند آسیب جدی به گیاه و ماهی‌ها بزند. ابتدا ظرفی را پر از آب کنید و چند ساعتی کنار بگذارید تا کلر آن از بین برود، سپس گیاهان را از آکواریوم درآورده و درون ظرف قرار دهید. بعد از مدتی گیاه را به‌آرامی درون ظرف حرکت دهید و زیرآب روان بگیرید به صورتی که جلبک‌ها از آن جدا شود. حالا می‌توانید گیاهان را به جایگاهشان برگردانید.

ساده چوب
آکواریوم خانگی
ساده چوب
دکوراسیون سبزآبسان
آکواریوم دیواری
دکوراسیون سبزآبسان
دکوراسیون سبزآبسان
آکواریوم پالوداریوم
دکوراسیون سبزآبسان

گروه طراحی رویا و دکوراسیون سبز آبسان  فروشندگان گیاهان آکواریومی در وبسایت چیدانه هستند. می توانید از طریق ارتباط با آنها برای خرید انواع گیاهان اکواریومی در منزل خود اقدام کنید.

منبع: مجله منزل | نویسنده: سمیه منوچهری

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه