Chidaneh.com placeholder image

با تصفیه آب 7 مرحله‌ای سلامت اعضای خانواده را تضمین کنید

به قلم: مژگان احمدی

احتمالا برای شما هم پیش آمده که آب خروجی از شیر منزلتان طعم و بوی ناخوشایندی داشته باشد و کدر باشد. تحت این شرایط ممکن است تصمیم بگیرید از مصرف آن صرفنظر کنید و راه حل شما برای خلاصی از شر آب کثیف لوله‌کشی خریداری پک‌های آب معدنی باشد. اما مطمئنا نمی‌توانید به صورت طولانی‌مدت هزینه گزافی بابت خریدن آن بپردازید و به راه حل جامع‌تر و بهتری احتیاج دارید. به لطف تکنولوژی امروز ما صاحب دستگاه‌های مدرن تصفیه آب خانگی هستیم تا شما بتوانید آب سالم و پاکیزه را به صورت دائمی و همیشگی در دسترس داشته باشید. به همین خاطر این مقاله را اختصاص داده‌ایم به معرفی و توضیح ساز و کار دستگاهی که با رویکرد تصفیه آب 7 مرحله‌ای به پاکسازی آب لوله‌کشی خانه‌ها می‌پردازد. 

مجموعه نیک آب با ارائه باکیفیت‌ترین و کارآمدترین دستگاه‌های تصفیه آب در این مقاله با ما همراه خواهند بود. اگر شما نیز به سلامتی خود و اعضای خانواده اهمیت می‌دهید این مطلب را تا انتها بخوانید.

تابلو فرش ریحان

علل آلودگی آب شهری چیست؟

آب آلوده بیماری‌های متعددی را به دنبال دارد. بسیاری از ما به یاد داریم که در چند دهه اخیر بیماری‌هایی مانند وبا، هپاتیت، حصبه، عفونت پوستی و بیماری‌های گوارشی که از آب‌های آشامیدنی آلوده می‌آیند چگونه دامن‌گیر مردم شده است. خبر بد این است که برخی آلاینده‌های ورودی به آب شهری در تصفیه‌خانه‌ها نیز پاکسازی نمی‌شوند و زنگ‌زدگی و آلودگی لوله‌های انتقال آب نیز باعث افت کیفیت شدید آبی می‌شود که هرروز به دست ما می‌رسد. در این بخش چند مورد از آلاینده‌هایی که می‌توانند باعث کثیفی آب آشامیدنی شوند را با هم می‌خوانیم:

فاضلاب انسانی و حیوانی

گاهی اوقات فرسوده بودن سیستم دفع فاضلاب باعث ورود آلودگی‌هایی مانند فاضلاب انسانی و حیوانی به لوله‌های آب شهری می‌شوند، بالاخص در شهر تهران که فاقد سیستم فاضلاب شهری سازمان‌یافته است حضور آلاینده‌هایی مانند نیترات که از چاه‌های فاضلاب وارد سیستم لوله‌کشی می‌شوند بسیار رایج و البته خطرناک است.

کلر موجود در آب

کلر ماهیتا ماده‌ای گندزداست اما از آنجا که هرچیزی اگر از حد نرمال خود فراتر استفاده شود آسیب‌رسان و مضر است، اگر کلر نیز از حد استاندارد خود بیشتر به آب آشامیدنی راه پیدا کند نه تنها گندزدا نخواهد بود بلکه باعث ایجاد سمیت و اختلال در عملکرد طبیعی بدن می‌شود.

کودها و آفت‌کش‌ها

این مواد که در مزارع و زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شوند دارای نیتروژن بوده که قابلیت تبدیل به ماده خطرآفرین نیترات را دارند و ممکن است از طریق سیستم زهکشی زمین‌های کشاورزی و ورود به آب‌های سطحی به آب شرب خانه‌ها راه پیدا کرده و باعث بروز بیماری‌های مزمن شوند.

فاضلاب بیمارستانی

بیمارستان‌ها کانون رشد انواع مختلف میکروب‌ها و میکروارگانیسم‌های خطرناک هستند. مراکز درمانی اگر فاضلاب خود را بدون تصفیه رها کنند و این آلاینده‌ها وارد سیستم آب شرب شهری شود متاسفانه شاهد عواقب خطرناک و گاها جبران‌ناپذیری خواهیم بود.

فلزات سنگین

وجود فلزات سنگین در آب عامل اصلی ایجاد مسمومیت هستند. عناصری مانند جیوه، آرسنیک، سرب، کادمیوم و … از معدن‌‍کاری، ساختمان‌سازی و نیروگاه‌ها به آب آشامیدنی وارد می‌شود. اگر این فلزات بر روی سطح زمین نیز وجود داشته باشند با بارش برف و باران به آب‌های زیرزمینی راه یافته و همانطور که می‌دانید آب زیرزمینی یکی از راه‌های تامین آب شهری است. فلزات سنگین باعث بروز بیماری‌های کشنده‌ای مانند سرطان می‌شوند و متاسفانه تصفیه‌خانه‌های آب شهری بعضا قادر به حذف این عناصر مرگبار نیستند.

گنداب صنعتی

کارخانه‌ها و به طور کل صنایع موظفند پیش از این که پساب‌های خود را در طبیعت رها کنند به تصفیه آن‌ها بپدازند، در غیر این صورت فاضلاب کارخانه‌ای و صنعتی مانند مواد شیمیایی و نفتی به رودخانه‌ها، آب‌های سطحی و زیرزمینی راه پیدا کرده و به پای این آلودگی به خانه‌ها نیز باز می‌شود.

آب آلوده باعث چه بیماری‌هایی می‌شود؟

اجازه بدهید در این بخش از مطلب شما را با یک آمار عجیب و غریب مواجه کنیم! طبق آمارهای جهانی حدود چهارپنجم بیماری‌ها در کشورهای درحال توسعه متعلق به آلودگی‌های آب شرب است! تاسف‌آور است اما شهروندان در کشورهای در حال پیشرفت بیشتر در معرض بیماری و مرگ و میر ناشی از آب‌های آلوده هستند و در این کشورها به پاکسازی آب شرب اهمیت کمتری داده می‌شود و برنامه‌ریزی منسجمی وجود ندارد. چاره‌ای نیست جز این که خود شهروندان دست به کار شوند و برای سلامتی خود و اعضای خانواده‌شان به هر طریقی که می‌توانند اقدام کنند. بیایید به بررسی برخی از بیماری‌های رایج ناشی از آب آلوده بپردازیم:

حصبه

حصبه یک بیماری عفونی است. ابتدا با تب بالا شروع می‌شود و سپس بیماری به سیستم گوارش کشیده خواهد شد. این بیماری مسری است و علائمی مانند تب، دل‌درد، سردرد، درد مفاصل، خستگی شدید و بی‌اشتهایی است. حصبه به علت اختلاط آب نامطمئن با فاضلاب ایجاد خواهد شد و ناقل آن نوعی از باکتری است.

اسهال

این بیماری که گاهی اوقات باعث مرگ در کودکان می‌شود موجب از دست رفتن آب زیادی از بدن می‌شود و عوارضی مانند تورم روده، استفراغ و دردهای شدید شکمی را به دنبال دارد. در حقیقت عامل اصلی اسهال عفونت است که بعضا از منشا آب‌های آلوده و از طریق ناقل‌هایی مانند انگل، ویروس یا باکتری وارد بدن می‌شود.

هپاتیت آ

هدف بیماری هپاتیت آ آسیب‌رسانی به کبد است. مصرف میوه و سبزیجاتی که با آب آلوده شسته شده‌اند ویروس این بیماری را به بدن وارد می‌کند و باعث دل‌درد، افسردگی، تهوع، زرد شدن پوست، تب، ضعف، کاهش وزن و سفیدی چشم‌هاست.

وبا

خیلی وقت نیست که از شیوع جهانی بیماری وبا می‌گذرد. هم مصرف آب آلوده و هم آبیاری میوه و سبزیجات با آب آلوده باعث بروز این بیماری می‌شوند. اگر بیماری وبا به موقع شناسایی و به درمان آن اقدام نشود احتمال دارد به سرعت به مرگ فرد بینجامد. اسهال و استفراغ، سردرد و دل‌درد از نشانه‌های بیماری وبا است.

تراخم

تراخم یک بیماری چشمی است که بیشتر زنان و کودکان را درگیر می‌کند. این بیماری می تواند باعث سفت شدن سطح داخلی پلک، چشم‌درد، شکنندگی قرنیه و حتی کوری شود. تراخم در اثر عدم دسترسی به آب سالم اتفاق می‌افتد.

شاید حالا که لیست بلندبالایی از بیماری‌های خطرناک ناشی از آب‌های آلوده را مطالعه کردید تلنگری بر ذهن شما وارد شده باشد و بیشتر به فکر سالم‌سازی آب آشامیدنی خود افتاده باشید. اما چاره چیست؟

تصفیه آب 7 مرحله‌ای چگونه است؟

شاید بهترین راه حل استفاده از دستگاه‌های تصفیه آب خانگی باشد. دستگاه تصفیه آب 7 مرحله‌ای همانطور که از نام آن پیداست تصفیه و پاکسازی آب را در 7 مرحله و به کمک 7 فیلتر مختلف انجام می‌دهد، فیلترهایی که هرکدام نوع خاصی از آلاینده‌ها را از آب ورودی حذف می‌کنند. این 7 مرحله فیلتراسیون به شرح زیر هستند:

مرحله اول: در مرحله ابتدایی ذرات درشتی مانند شن و سنگ و لجن و ذرات موجود در آب به کمک فیلتر تصفیه آب زدوده خواهند شد.

مرحله دوم: در مرحله دوم به کمک کربن فعال بوهای نامطبوع و زننده آب، کلر و سایر مواد شیمیایی مضر کاهش می‌یابند.

مرحله سوم: در این مرحله نیز با فیلتری به نام فیلتر کربن بلاک، طعم و مزه کلر و به طور کلی بوی بد آب گرفته می‌شود.

مرحله چهارم: در این مرحله هرگونه ناخالصی و مواد جامدی مانند فلزات سنگین از آب پاک می‌شوند و میکروارگانیسم‌هایی مانند باکتری‌ها و ویروس‌ها نیز تا حد امکان فیلتر خواهند شد.

مرحله پنجم: این مرحله اختصاص دارد به از بین بردن هرگونه بو و طعم نامطبوع توسط نوعی فیلتر کربنی.

مرحله ششم: در این مرحله به طور کل تمامی میکروارگانیسم‌ها و مواد مضر با دقت 99% از بین خواهند رفت.

مرحله هفتم: تا به اینجا تمامی فیلترهای دستگاه تصفیه 7 مرحله‌ای حذفی بودند و هرکدام مقداری از ناخالصی‌ها را از بین می‌بردند اما مرحله هفتم یک مرحله اضافه‌کننده است و موادی مانند منیزیم، کلسیم، پتاسیم و سایر مواد ارزشمند و مفیدی که موردنیاز یک آب پاک و سالم است را به آن اضافه می‌کند.

دستگاه تصفیه 7 مرحله‌ای شرکت نیک آب ساخت کشور تایوان بوده و هنگام خرید 24 ماه گارانتی به دستگاه شما تعلق می‌گیرد.

مزایای استفاده از دستگاه تصفیه آب 7 مرحله‌ای

در حقیقت آبی که از 7 مرحله میکروب‌زدایی عبور کرده است قطعا آبی بهداشتی و سالم است. همان طور که گفتیم این آب از 7 مرحله فیلتراسیون رد شده و زمانی که به دست مصرف‌کننده می‌رسد کاملا پاک و بدون آلاینده است. از دیگر مزایای تصفیه آب 7 مرحله‌ای می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کارکرد گوارشی افراد هنگام آشامیدن آب سالم بسیار بهبود خواهد یافت.
  • استفاده از آب تصفیه شده برای کاهش وزن و تناسب اندام بسیار مناسب است.
  • آب پاک و بدون آلودگی باعث طراوت و سلامت و جلوگیری از خشکی پوست و مو خواهد بود.
  • آب سالم سموم بدن را دفع خواهد کرد.
  • استفاده از آب پاک سیستم ایمنی شما و فرزندانتان را تقویت خواهد کرد.
  • آب سالم باعث کاهش هزینه‌های پزشکی و درمانی و رفع تمام بیماری‌های مربوط به نوشیدن آب ناسالم خواهد شد.
  • آلودگی‌ها ممکن است طعم آب شرب شما را تغییر بدهند و زمانی که پخت و پز خود را با این آب انجام دهید این تغییر طعم و مزه به غذا نیز منتقل خواهد شد.
  • برای خانم‌های باردار استفاده از آب سالم ضروری است، زیرا از ایجاد نقص‌های احتمالی جنین در اثر ورود موادی مانند سرب و نیترات به بدن پیشگیری خواهد شد.
  • برای افزایش راندمان تمرینات ورزشی نوشیدن آبی که از دستگاه تصفیه آب 7مرحله‌ای خارج شده است بسیار مفید خواهد بود.
  • افرادی که آب سالم می‌نوشند به نسبت افراد دیگر سطح انرژی بالاتری خواهند داشت.

حرف آخر

کاهش کیفیت آب آشامیدنی و بروز بیماری‌های ناشی از آن یک دغدغه جهانی است که امروزه در کشورهای رو به توسعه و درحال پیشرفت نگران‌کننده‌تر از سایر کشورهاست. بسیاری از بیماری‌هایی که انسان با آن دست و پنجه نرم می‌کند ناشی از آلاینده‌های موجود در آب شرب است، زیرا این آب مستقیما به بخش‌های مختلف بدن رفته و آلودگی‌های آن در بافت‌های بدن رسوب می‌کند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که آب لوله‌کشی طبیعی مناسب شرب است اما متاسفانه واقعیت این است که بسیاری از میکروارگانیسم‌ها و مواد شیمیایی در تصفیه‌خانه‌های آب شهری زدوده نمی‌شوند و هر شهروند بایستی شخصا به فکر سلامتی اعضای خانواده خود باشد.

در حال حاضر یکی از مدرن‌ترین تجهیزات در زمینه پاکسازی آب شرب دستگاه تصفیه آب 7 مرحله‌ای است. شرکت نیک آب ارائه‌دهنده تجهیزات تصفیه آب شرب بهترین دستگاه‌های روز دنیا را به مشتریان خود عرضه می‌کنند. برای مطالعه شرایط خرید و تماشای محصولات این شرکت می‌توانید به سایت نیک آب سر بزنید.

برای مشاوره رایگان راه اندازی انواع تصفیه آب های خانگی و نیمه صنعتی با ما در تماس باشید.

  • فروشگاه  02632233169
  • خدمات  02632253415
  • خدمات  02634608696
  • زاهدی  09120486696

?????

پخش.نصب.خدمات انواع دستگاه های تصفیه آب خانگی و صنعتی.

?????

……………

کرج -میدان شهدا – خیابان بهار-بین کوچه 21بهمن و طاهری-تصفیه آب نیک آب

 

لینک‌های مرتبط با این مطلب:

نویسنده: مهشید بختیاری
عضو تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه