Chidaneh.com placeholder image

انواع شیشه سکوریت، بخدا اگه بذارم بشکنی!

به قلم: تحریریه چیدانه

مواد و مصالح: با آمدن مصالح و متریال جدید و فرآوری شده در دکوراسیون داخلی و صنعت ساختمان، بسیاری از باگ ها و مشکلات انواع قبلی حل می شود و نسلی از مصالح عرضه می گردند که کارایی بیشتری خواهند داشت. شیشه یکی از مهمترین و پرکاربردترین مصالحی است که در هر خانه و ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد. در مورد شیشه آنچه از همه بیشتر اهمیت دارد، استحکام و نشکن بودن آن است؛ در واقع این ویژگی را می توان در انواع شیشه سکوریت پیدا کرد:

انواع شیشه شکوریت

قالیشویی ادیب

شیشه سکوریت چیست؟

شیشه سکوریت یا Security Glass که در واقع نوعی شیشه نشکن است، از مهمترین شیشه های ایمنی است که در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی مورد استفاده قرار می گیرد. جالب است بدانید که شیشه میرال در واقع اولین کارخانه تولید شیشه سکوریت در ایران بوده است.

شیشه ضد ضربه

برای نشکن کردن شیشه فرآیندی روی آن انجام می شود:

  • ابتدا شیشه را تا 700 درجه سانتی گراد بالا می برند و مدتی نگه می دارند تا به حالت خمیری در بیاید.
  • سپس شیشه خمیری شده را از کوره خارج می کنند و با کمک دهنده سرد کرده تا حالت جامد بگیرد. این سرد کردن باید تا حدی ادامه پیدا کند که همه نقاط شیشه از حالت خمیری به جامد برسد. با سرد شدن مرکز شیشه لایه بیرونی فشرده شده و مستحکم تر می شود. بعد از فرآیند مقاوم سازی، استحکام شیشه 5 برابر می شود. 

مطلب مرتبط: شیشه سکوریت، امن ترین شیشه در دکوراسیون داخلی

شیشه نشکن و سکوریت

نکته مهمی که در مورد شیشه سکوریت وجود دارد این است که قابلیت برش ندارد و پیش از آغاز عملیات مقاوم سازی باید برش داده شود.  یکی از مزیت های دیگر شیشه سکوریت علاوه بر استحکام بالای آن، این است که اگر دچار شکستگی شود، به قطعات کوچک و غیر تیزی تبدیل می شوند که خطر آسیب دیدگی بسیار کمتری دارد.

شیشه در طراحی داخلی

در صنعت ساختمان شیشه های بزرگ و بدون قاب مانند ورودی لابی و ساختمان را از نوع سکوریت انتخاب می کنند. شیشه لوازم خانگی مانند اجاق گاز، بخاری، سینک شیشه ای و هرچیزی که در معرض حرارت بالا و فشار قرار می گیرد را نیز از نوع سکوریت انتخاب می کنند. در طراحی دکوراسیون فروشگاه و مغازه ها هم از این نوع شیشه برای ویترین استفاده می شود.

مطلب مرتبط: با انواع شیشه های ساختمانی و کاربرد آن آشنا شویم!

شیشه سکوریت

انواع شیشه سکوریت

ضخامت شیشه های سکوریت بر طبق کاربردی که دارد از 3-20 میلی متر متفاوت است. رنج دمایی که شیشه سکوریت می تواند تحمل کند از منفی 80 درجه تا 250 درجه سانتی گراد است. ابعاد، رنگ، صخامت و مات یا براق بودن شیشه سکوریت بر قیمت و هزینه تمام شده آن تاثیرگذار است.

استفاده از تکنیک سندبلاست برای شیشه سکوریت بر قیمت آن اضافه می کند. در این تکنیک با استفاده از فرآیند مخصوصی که توسط شن و ماسه انجام می گیرد، سطح شیشه را می توان طرح ایجاد کرد و این طرح با مات و براق شدن به چشم می آید. 

شیشه نشکن

برای استفاده از شیشه سکوریت در دکوراسیون داخلی منزل خود و افزایش امنیت از اهالی فن و متخصصین چیدانه کمک بگیرید:

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه