Chidaneh.com placeholder image

پاک کردن لکه ماژیک از روی موکت

به قلم: تحریریه چیدانه

ویدئو: شاید صحنه کشیدن شدن ماژیک به روی موکت وقتی که کودک شما در حال نقاشی است ، صحنه ای آشنا باشد. اما برای پاک کردن این لکه ها چه باید بکنیم؟ با چیدانه همراه باشید تا قدم به قدم با هم مراحل از بین بردن لکه ماژیک را دنبال کنیم.

در این ویدئو به شما نشان داده خواهد شد که چگونه با استفاده از ابزار های ساده موجود در منزل لکه هایی نظیر اثر ماژیک بر روی موکت را از بین ببرید.برای این کار شما نیاز به موارد زیر خواهید داشت :

چوب و هنر
  • دستمال نخی
  • الکل سفید
  • اسپری مو
  • مسواک نرم

در مرحله اول باید دستمال نخی را به الکل آغشته کنید و به روی لکه ضربه بزنید ، باید توجه داشته باشید که نباید به حالت رفت و برگشت دستمال را به روی لکه بکشید چون باعث پخش شدن بیشتر لکه خواهد شد. دستمال را به روی لکه گذاشته فشار دهید و سپس آن را بر دارید آنقدر این کار را ادامه دهید تا دیگر جوهری جذب دستمال نشود. در این مرحله باید با یک دستمال نخی خشک به روی لکه ضربه بزنید تا خیسی آن کمی گرفته شود. سپس اسپری مو را روی لکه بزنید باید توجه داشته باشید که اسپری مو فاقد روغن باشد چون ترکیب الکل و روغن موجود در اسپری مو ممکن است به موکت شنا آسیب بزند. زمانی که اسپری را روی لکه پاشیدید بلافاصله با مسواک روی لکه حرکت دورانی ایجاد کنید. با انجام این مراحل شما می توانید به راحتی لکه را از موکت پاک کنید اما برای لکه های قدیمی تر شما باید این مراحل را چندین بار انجام دهید.

  

مطالب بیشتر: 

راه حل های ساده برای خلاصی از لکه های مزاحم دوغاب

چگونه از شر لکه های آب روی سطوح چوبی خلاص شویم؟

با شیطنت کوچولو ها بر روی دیوار چه کنیم؟

 

منبع : گرداوری شده توسط تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه