Chidaneh.com placeholder image

کتاب طراحی داخلی، کتاب‌های مفید دکوراسیونی کدامند؟!

به قلم: گلنار

دکور کردن، راه و رسم خودش را دارد. تفاوتی نمی‌کند که می‌خواهید خانه‌تان را دکور کنید یا به محل کارتان جلال و جبروت اضافه نمایید. در هر صورت به جز ذوق و قریحه باید کمی چاشنی «دانش» را هم به ماجرا اضافه گردانید. هنر دکوراسیون و معماری شباهت زیادی به کارهای هنری دارد؛ به همین دلیل ‌برای اینکه کارتان را درست و دقیق انجام بدهید، باید بتوانید از کارهای خوب دیگران و نمونه‌های موفق جهان، الگو بگیرید. بهترین الگو را کتاب‌ها و ژورنال‌های خوبی که در این حوزه منتشر شده‌اند، ارائه می‌دهند. انتشار ژورنال‌های معتبر دکوراسیون، یکی از منابع مهمی است که می‌تواند شما را برای خلق آثار جدید و ارائه‌ دکورهای خاص یاری کند، اما چه کتاب‌هایی را باید بخریم و دنبال چه انتشارات یا موسسه‌هایی باشیم؟ برای پیدا کردن کتاب‌های دکوراسیون‌محوری که برای خواننده مفید باشند در این شماره گفت‌وگویی با آقای “هوشنگ علیزاده" مدیر عامل و مؤسس شرکت کتاب معماری فرهنگسرا انجام داده‌ایم.

کتاب معماری فرهنگسرا
کتاب معماری
کتاب معماری فرهنگسرا

تابلو فرش ریحان

کتاب های مفید دکوراسیونی: آسمان‌خراش به درد ایرانی‌ها نمی‌خورد

کتاب‌ها و ژورنال‌های متعددی در دنیا وجود دارند که باید بهترین نمونه‌ها را از بین آنها انتخاب کنید. لازم است بدانید که دنبال چه چیزی هستید. برای این موضوع هم باید نگاهی به اطراف خودتان و آنچه در آن رخ می‌دهد، بیاندازید؛ برای مثال، امکان دارد کتاب‌های منتشر شده درباره‌ آسمان‌خراش‌های عجیب نیویورک، برایتان جالب باشند، اما طبیعتاً هرگز برای کسانی که در ایران زندگی می‌کنند به‌اندازه‌ کتابی درباره‌ دکور ویلا، مناسب نخواهد بود.  

کتاب معماری فرهنگسرا
کتاب های معماری و دکوراسیون داخلی
کتاب معماری فرهنگسرا

در انتخاب کتاب های طراحی داخلی نیازهایتان را بسنجید

خودتان و نیازهایتان را بسنجید. کتاب‌هایی که حالت ژورنال دارند و حجم عکس‌هایشان نسبت به نوشته بیشتر است، معمولاً طیف مخاطبان گسترده‌تری دارند. این کتاب‌ها می‌توانند آرشیتکت‌ها، دانشجویان معماری، مهندسان عمران یا حتی افراد علاقمند به این حوزه که تحصیلاتی در‌باره دکوراسیون ندارند را نیز جذب کنند. برخی از این ژورنال‌ها به جز توضیحات کوتاه و خاص درباره‌ هر محصول یا دکوری، اطلاعاتی درباره‌ جزییات مربوط به آن – مثل جنس مواد دکوری و محل فروش آن – در اختیارتان قرار می‌دهند.

کتاب معماری فرهنگسرا
کتاب معماری
کتاب معماری فرهنگسرا

برای خرید کتابهای طراحی داخلی دنبال سودجویان ارزان‌فروش نباشید

لطفاً کتاب‌ها را از منابع اصلی آنها بخرید. برخی از افراد سودجو کتاب‌های خارجی را اسکن کرده و آنها را به‌طور الکترونیکی و با قیمت بسیار پایین در اختیار مشتری‌ها می‌گذارند، اما کسانی هم هستند که این کتاب‌ها را از منابع اصلی خریده و آنها را به‌صورت رسمی وارد می‌کنند. شاید قیمت این کتاب‌ها بیشتر باشد، اما راه درست این است که کتاب را از آنها خریداری کنیم. بگذارید با هم چند نمونه از کتاب‌هایی که آقای “هوشنگ علیزاده" از طریق شرکت فرهنگسرا به ایران وارد می‌کنند را مرور کنیم. این ژورنال‌ها جزء خاص‌ترین و کمیاب‌ترین مجموعه‌هایی هستند که می‌توانید پیدا کنید، پس خواندن توصیه‌های ما را از دست ندهید.

نام کتاب: French Style Villa 

این کتاب یکی از کمیاب‌ترین‌های دنیای دکوراسیون است که اثر آن را در هرجایی نمی‌توانید پیدا کنید، البته شاید در کتابخانه‌های فرنگی یا کتاب‌فروشی‌های آن‌سوی آب، نمونه‌های آن در دسترستان باشد، اما کسانی که در حوزه‌ دکوراسیون کار کرده‌اند، خوب می‌دانند که کتاب‌هایی از این دست، در حکم کیمیا هستند. در این کتاب، مجموعه‌ای از طراحی‌های داخلی و خارجی تعدادی از ویلاهای فرانسه و اروپا به تصویر کشیده شده است. این تصاویر شامل پلان ویلاها نیز هستند. یکی از نکات مثبت این کتاب، اطلاعاتی است که در آخر آن گنجانده شده تا خواننده بتواند ابزار به‌کار رفته در دکور را شناسایی کرده و آنها را تهیه نماید.

نام کتاب: 100 Favorite Designer Rooms

عکس‌های این مجموعه حدود 70% دکوراسیون داخلی و %30 منظره را در بر می‌گیرند. این دکورها را عده‌ای از طراحان مشهور و شناخته‌شده‌ جهان ساخته‌اند که در سبک‌های پست‌مدرن و کلاسیک طرح‌ریزی شده است. اهمیت این کتاب در این است که طرح‌های پست‌مدرن و کلاسیک را همزمان می‌توانید در یک مجموعه ببینید.

نام کتاب: اطلس بزرگ معماری

اطلس بزرگ معماری یک مجموعه‌ی دیدنی حدوداً 500 صفحه‌ای است که در آن طراحی‌های داخلی و نماهای بیرونی مجموعه‌های مسکونی برج‌های بلند یا ساختمان‌های کوتاه به نمایش درآمده است. این مجموعه در قطع A3 فراهم شده و از برخی طراحی‌های آن می‌توان در طراحی ویلاها هم استفاده کرد.

کتاب معماری فرهنگسرا
کتاب معماری
کتاب معماری فرهنگسرا

انتشارات معتبر را بشناسید

سابقه کار در نشر کتاب هوشنگ علیزاده به سال 1354 می‌رسد؛ به همین دلیل هم توصیه‌های خوبی که در بالا خواندید را با شمایی که به دنبال دنیای حرفه‌ای کتاب هستید در میان گذاشته است. تا پیش از سال 1357 خورشیدی، انتشارات فرهنگسرا به مدیریت آقای علیزاده، کتاب‌های دایره‌المعارف ایرانیکا را منتشر می‌کرد، اما بعد از این دوران به سراغ کتاب‌هایی رفت که در حوزه‌ معماری منتشر می‌شدند. کتاب‌های مفید در این حوزه را از این انتشارات بخواهید.

“برای ارتباط با شرکت کتاب معماری فرهنگسرا می توانید به پروفایل این گروه در اهالی فن چیدانه سر بزنید"

منبع: مجله منزل

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه