Chidaneh.com placeholder image

آبیاری قطره ای، قطره قطره جمع گردد وانگهی باغ شود!

به قلم: مژگان احمدی

هر فردی می تواند برای آبیاری باغ و باغچه‌اش به سراغ روش های مختلف آبیاری باغچه و باغ برود. مثلا روش های قدیمی مثل استفاده از شیلنگ های سنگین و طویل! اما آیا به این فکر کرده اید که چقدر کار سنگین و سختی است؟ جمع آوری شیلنگ هایی با این حجم و وزن بالا قطعا طاقت فرسا است، اما لازم نیست نگران باشید. در دنیای امروز برای هر کار سخت و طاقت فرسایی، جایگزینی آسان و راحت قرار گرفته شده است. شما می توانید به سیستم آبیاری قطره ای روی آورید و از لوازم آبیاری قطره ای بهره بگیرید.

آبیاری قطره ای

این روش به صورت اتوماتیک عمل کرده و چمن و باغ شما را به صورت خودکار آبیاری قطره ای خواهد کرد. با این کار می توانید آب را به میزان یکنواخت تری در فضای سبز و محوطه باغ خود بگردانید. از دیگر مزایای روش آبیاری قطره ای همین بس که زمان شما را تلف نمی کند! در این مطلب همراه ما باشید تا در رابطه با سیستم آبیاری قطره ای بیشتر بدانیم.

chidaneh ad banner
تجهیزات آبیاری قطره ای
چیدمان سیستم آبیاری قطره ای

نگهداری از سیستم آبیاری قطره ای

تجهیزات آبیاری قطره ای دارای چندین لوله متصل به هم در بالا و پایین زمین است. این لوله ها می توانند به میزان لازم سرد و یا کمی گرم تر شده و هم چنین تمام آب درون لوله ها را تخلیه نمایند. شما می توانید با کمک تنظیمات اجرای آبیاری قطره ای در زمستان نیز آبیاری آن را تنظیم نموده و خیال خود را راحت نمایید. بعد از فصل زمستان و در فصل بهار نیز می توانید با کمک متخصصین این حوزه و مشورت آنها دوباره سیستم آبیاری قطره ای خود را تنظیم نموده و متناسب با آن فصل عمل نمایید.

سیستم آبیاری قطره ای

چیدمان سیستم آبیاری قطره ای

برای اینکه بتوانید به بهترین شکل ممکن از آبیاری قطره ای برای فضای سبز و محوطه خود استفاده کنید باید آنها را به گونه و با فاصله هایی تنظیم نمایید این آب به تور یکسان و یکنواخت در تمام فضای سبز شما پخش شود. علاوه بر این باید به این نکته نیز توجه داشته باشید که آب و فشار آن، اهمیت بسیار بالایی در روند آبیاری قطره ای شما خواهند داشت. از دیگر مزیت های آبیاری قطره ای می توان به صرفه جویی در مصرف آب نیز اشاره کرد.

مزایای آبیاری قطره ای

مزایای آبیاری قطره ای:

  • صرفه‌جویی در آب
  • صرفه جویی در زمان و انرژی
  • صرفه جویی در هزینه
  • کاهش فرسایش خاک و رشد علف هرز

این روش در مدت زمان مشخص و به میزان مناسبی، چمن های شما را آبیاری کرده و در کاهش هدر رفت آب مصرفی تاثیرگذار خواهد بود. نکته حائز اهمیت دیگری که در اجرای آبیاری قطره ای باید درنظر قرار بگیرد این است که شما باید لوله ها، دریچه ها و فشار آب مصرفی را به اندازه مناسب خود تنظیم نمایید آن هم به گونه ای که به خوبی بتواند فشار آب را تحمل نماید؛ در نتیجه برای اینکه سیستم آبیاری قطره ای و اجرای آبیاری قطره ای شما بتواند به بهترین و درست ترین حالت ممکن عمل کند باید موارد بسیاری را مدنظر قرار داده و رعایت نمایید.

اجرای آبیاری قطره ای

نکته مهم دیگری که باید مد نظر قرار دهید این است که اگر در محوطه و فضای سبز خانه خود از آبیاری قطره ای استفاده می کنید باید حتما مراقب این مسئله باشید که حفره آبیاری قطره ای شما دچار گرفتگی نشده و مسدود نگردد. اگر چنین مشکلی در اجرای آبیاری قطره ای شما وجود داشته باشد می تواند مشکلات و فشار بسیاری را به تجهیزات آبیاری قطره ای شما وارد نماید.

علاوه بر این باید مراقب باشید تا نشت زیر زمینی نداشته باشید، چراکه این مسئله نیز می تواند مشکلات بسیاری را به دنبال داشته باشد.  

سید حمزه آذرنگ
آبیاری هوشمند توسط تلفن
سید حمزه آذرنگ

هوشمند سازی سیستم آبیاری قطره ای

هوشمند سازی سیستم آبیاری قطره ای

شاید برایتان جالب باشد بدانید که می توانید سیستم آبیاری قطره ای خود را هوشمند کنید و سیستم را به حداکثر بهروری برسانید. در نتیجه هرینه ها را به مقدار زیادی کاهش داده و بیشترین صرفه جویی را در مصرف انرژی و نیروی کار داشته باشید.

با استفاده از سیستم هوشمند آبیاری قطره ای می توانید همه چیز را -از میزان رطوبت خاک گرفته تا تغییرات آب‌وهوایی، فشار آب و…- به صورت ریموت، خودکار و با کمک سنسورها کنترل کرده و تصمیمات درست و به موقع بگیرید. همچنین می توانید برای گیاهان مختلف برنامه های آبیاری مختلفی را متناسب با نیاز هر گیاه تنظیم کنید.

سیستم آبیاری قطره ای

در پایان:

برای آنکه خیال خودتان را راحت کنید و از کارایی آبیاری قطره ای و تجهیزات آبیاری قطره ای خود آسوده خاطر باشید می توانید با اهالی فن متخصصین مرتبط با سیستم های آبیاری چیدانه همراه باشید و از آنها کمک بخواهید:

مطالب پیشنهادی مرتبط: 

مترجم و نویسنده: طلوع حقیقت

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه