Chidaneh.com placeholder image

ابزار باغبانی، 8 وسیله برای باغبان های تازه کار!

به قلم: تحریریه چیدانه

وسایل باغبانی به دسته های مختلفی تقسیم می شوند و انواع بسیار گوناگونی را شامل می شوند. از قیچی ساده باغبانی گرفته تا تجهیزات آبیاری قطره ای را می توانید در دسته وسایل کشاورزی و باغبانی پیدا کنید. اگر برای باغبانی تازه شروع به کار کرده اید، باید این 8 وسیله باغبانی ضروری را در گوشه ای از حیاط یا باغ خود داشته باشید. این وسایل فقط مخصوص تازه کارها نیست. بلکه باغبان های ماهر هم از این وسایل باغبانی استفاده می کنند.

وسایل باغبانی

برای تهیه وسایل باغبانی نیازی نیست هزینه بسیاری را صرف خرید وسایلی کنید که نهایتا به انباری خانه راهی می شوند. یا این وسایل انقدر تخصصی هستند که در حیطه کاری شما قرار نمی گیرند، و یا آنقدر بزرگ هستند که جاگیر خواهند شد.

اسکای اسکرپر

مطلب پیشنهادی: نگهداری فضای سبز، این روشها به سود شما و محیط‌زیست است!

دستکش باغبانی

دستکش باغبانی

با وجود اینکه باغبانی یک سرگرمی جذاب و انرژی بخش است، اگر احتیاط نداشته باشید و از دستکش مخصوص استفاده نکنید، این سرگرمی می تواند موجب آسیب دیدگی می شود. برای خرید دستکش باغبانی از انواع مقاوم که چندان هم سنگین نباشد، استفاده کنید. آن را از نور زیاد آفتاب، آب و حشرات دور نگه دارید.

مطالب پیشنهادی: نظم دهنده های لوازم باغبانی، 3 راهکار نجات دهنده از بی نظمی!

بیلچه باغبانی

بیلچه باغبانی

بیلچه باغبانی برای کاشت سبزی، پر کردن گوشه های باغچه با خاک و تعویض گلدان بسیار کارایی دارد. اگر هزینه کمی را برای باغبانی و خرید وسایل آن کنار گذاشته اید، حتما بیلچه ای بگیرید که از جنس استیل ضد زنگ باشد. این جنس استحکام و دوام طولانی دارد.

مطالب پیشنهادی:  باغبانی کودکان، میشه به این دست‌های کوچولو اعتماد کرد!

استفاده از بیل در باغچه

بیل

برای باغبانی در فضای سبز خانه وجود یک بیل ضروری است. برای کندن چاله کوچک برای کاشت گیاهان جدید، زیر و رو کردن خاک از بیل استفاده می شود. برای خرید بیل نوعی از آن را انتخاب کنید که از جنس استیل مقاوم باشد و دسته فایبرگلاس ضخیمی داشته باشد. شاید برای خرید بیل مجبور شوید هزینه بیشتری صرف کنید، ولی مطمئن خواهید شد که عمری به درازای حیاط خانه دارد!

مطالب پیشنهادی: باغبانی در منزل، ایده‌هایی برای سبز کردن خانه در روزهای قرنطینه!

شن کش باغبانی

شن کش

این وسیله اکثرا برای باغ و حیاط های بزرگ استفاده می شود. در فصل پاییز که برگ های خشک و زرد روی سطح چمن و باغچه ها ریخته اند، با یک شن کش می توانید آنها را جمع کنید. لزومی نیست حتما به دنبال یک شن کش از جنس استیل و گران قیمت باشید. حتی یک شن کش پلاستیکی هم می تواند تمیزی حیاط و باغ شما را تامین کند.

مطلب پیشنهادی: جمع آوری برگ های پاییزی، مکانیزه یا دستی؟

کج بیل

کج بیل

کج بیل نوعی از ابزار باغبانی است که اغلب برای کنار زدن خاک، ایجاد شیار روی سطح خاک و کندن علف های هرز کاربرد دارد. نوع فضای سبز شما می گوید که چه نوعی از کج بیل برای استفاده تان مناسب تر است. کج بیل می تواند یک طرفه یا دو طرفه باشد. برای باغچه سبزیجات یک کج بیل پهن و محکم و برای گیاهان چند ساله نوع باریک مناسب تر است.

مطالب پیشنهادی: مراقبت‌های زمستانه از فضای سبز، 10 نکته آماده سازی حیاط

شلنگ آبپاش دار

شلنگ بلند با سر شلنگی قابل تنظیم و آبپاش

آب پایه اصلی حفظ حیات و شادابی فضای سبز است. مهم است که شلنگ آبیاری در قسمت سری خود، آبپاش قابل تنظیمی داشته باشد که بتوانید آبیاری را به شکل آبیاری بارانی انجام دهید. قابلیت تنظیم آب در واقع باعث تنظیم فشار آب در قسمت های مختلف باغچه می شود.

مطالب پیشنهادی: دکوراسیون نو با وسایل کهنه؛ زنگ تفریح آخر هفته!

قیچی هرس

قیچی هرس

برخی از گیاهان مانند درختچه و درختان حیاط و باغ نیاز به هرس کردن دارند. اگر این گیاهان در فضای سبز باغی تان موجود است، پس به زودی به قیچی هرس نیاز پیدا می کنید. با استفاده از این وسیله باغبانی می توانید شاخه های اضافی درختان را قطع کرده و فرم مورد نظر خود را برای درختچه ها و پرچین خلق کنید.

مطالب پیشنهادی: پرورش گیاهان آپارتمانی با تجربه های یک مادر ایرانی!

وسایل باغبانی فرقون

فرقون

اگر در حیاط پشتی خانه و ویلای خود، مقدار زیادی خاک و کمپوست نگهداری می کنید، برای انتقال این تجهیزات از فرقون استفاده کنید. حتی جابه جا کردن گیاهان جدید و گلدان های مختلف در عرض باغ با استفاده از فرقون به راحتی انجام می شود. فراموش نکنید که فرقون دو دستگیره داشته باشد!

 

با این وسایل باغبانی، انبار نگهداری ادوات و تجهیزات شما تکمیل می شود و دیگر می توانید باغبانی را با لذت انجام داده و سلامت و رشد گیاهانتان را تضمین کنید.

 

برای تهیه وسایل باغبانی مورد نیازتون می توانید به بخش اهالی فن چیدانه سری بزنید.

 

مطالب بیشتر: 

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه