Chidaneh.com placeholder image

دکوراسیون نو با وسایل کهنه؛ زنگ تفریح آخر هفته!

به قلم: تحریریه چیدانه

خودتان بسازید: این بار که تصمیم گرفتید وسیله ای جدید برای خانه ی خود بخرید، ابتدا نگاهی به دور و بر تان بیندازید. ببینید آیا چیزهای کهنه ای دارید که بشود کاربری جدیدی به آن ها داد؟ استفاده ی مجدد از وسایل (بازیافت) بسیار محبوب و پرطرفدار شده است، زیرا نه تنها از چیزی که قبلا داشته ایم استفاده ی مفید می شود و مقرون به صرفه است، بلکه این کار دکوراسیون داخلی منزل شما را منحصر به خودتان می کند، دکوراسیونی که نشانه ای از شما و شخصیت شما است. امروز چیدانه با 9 ایده ی جذاب استفاده از وسایل کهنه آمده تا آخر هفته ای هیجان انگیز را برای تان رقم بزند. با ما همراه باشید…

سرویس خواب بالسا

1. خط کش چوبی کهنه

خط کش های چوبی قدیمی دارای ظاهر بسیار جذابی هستند که می توانید از آن ها به منظوری دیگر استفاده کنید. مثلا چند قلاب به آن ها نصب کنید و آن را به عنوان بهترین جا برای جاکلیدی در دکوراسیون منزل، جای آویز وسایل باغبانی یا هر چیز دیگری به کار ببرید.

2. نردبان چوبی قدیمی

در پارکینگ یا انبار خود نردبان چوبی قدیمی دارید که دیگر از آن استفاده نمی کنید و نردبان های فلزی و محکم امروزی جایگزین آن شده اند؟ به این فکر کنید که چه کاربری جدیدی می توانید به آن ها بدهید – مثل نمایش پارچه های کتانی یا به عنوان جا حوله ای که چیدانه قبلا ۱۰ جا حوله ای شیک و ارزان برای حمام به شما معرفی کرده است. جای رنگ و خط و خش بر روی این نرده ها به جذابیت آن ها می افزاید.

3. حلبی های کهنه

همان طور که قبلا ساخت گلدان های زیبا با لوله pvc را به شما آموزش دادیم، اگر در خانه قوطی های حلبی دارید، آن ها را دور نیندازید. در عوض آن ها را با خاک و گیاهان سبز پر کنید. حتی قوطی های کوچک – برای مثال قوطی دانه های قهوه یا شکلات – خیلی زود زنگار به خود می گیرد و می توانید از آن ها برای منظورهای دیگر استفاده کنید.

4. شیشه های مربا

شیشه های مربا و ظروف شیشه ای دیگر جایگزینی ارزان برای گلدان ها هستند. برای ایجاد ظاهری که فقط متعلق به شما است و تزیین خلاقانه گلدان های شیشه ای، می توانید پایین شیشه ها را به رنگ سفید رنگ آمیزی کنید یا اندکی رنگ درون آن ها بریزید و هم بزنید تا شکلی تصادفی به خود بگیرند. سپس مجموعه ی شیشه ها را روی یک میز پادیواری، کنسول یا میز جلو مبلی بچینید و برای ایجاد یک صحنه ی زیبا آن ها را با گل های وحشی پر کنید.

5. لگوهای رنگی

اگر فرزندان تان بزرگ شده اند و لگوهای رنگی آن ها بی استفاده مانده، از آن ها یک جعبه ی توخالی برای نگهداری وسایل بسازید. جعبه ای با چیدمان آجری و رنگ های شاد، می تواند دکوراسیون منزل شما را بسیار جذاب تر کند.

6. کاغذ کادوهای دور ریختنی

وقتی هدیه ای می گیرید، کاغذ کادو ها را دور نریزید و مجموعه ای از آن ها را برای تزیین یک دیوار خالی به کار ببرید. با این کار بدون صرف هیچ هزینه ای، یک دیوار تأکیدی زیبا با کاغذ دیواری های رنگ و وارنگ ایجاد می کنید.

یک روش دیگر برای استفاده از این این کاغذ کادو ها، قاب کردن آن ها است. برای این کار کاغذ کادو هایی انتخاب کنید که دارای طرحی برجسته و مشخص باشد. ضمنا می توانید با ۱۰ ایده دکوراسیون با کاغذ کادوهای دور ریختنی که قبلا به شما پیشنهاد داده ایم، بیشتر آشنا شوید.

7. کنده های قدیمی درخت

کنده های درخت را دست کم نگیرید – آن ها را می توان برای موارد زیادی استفاده کرد. مثلا در این نمونه کنده ی درخت به عنوان یک میز پاتختی روستیک در دکوراسیون اتاق خواب استفاده شده و به فضا گرما و بافت داده است.

ریل های چوبی راه آهن معمولا برای زیرسازی حاشیه های باغچه ها به کار می روند، اما نظرتان درباره ی استفاده از آن ها در داخل خانه چیست؟ با یکی از آن ها می توانید یک شلف باریک روی دیوار خود برای گذاشتن لوازم دکوری داشته باشید. اگر به این ریل ها دسترسی ندارید، می توانید به نجاری ها بروید و باقی مانده های چوب را از نجار بگیرید و در خانه ی خود استفاده کنید.

آیا شما هم چنین ایده های خلاقانه ای دارید؟ یا از وسایل کهنه ی خود به گونه ای متفاوت استفاده کرده اید؟ ما از دیدن کوچک ترین ایده های ناب شما نیز خوشحال می شویم. پس فرصت همکاری با تحریریه چیدانه را از دست ندهید و تصاویر ایده های زیبای خود را برای ما ارسال نمایید.

مطالب بیشتر:
مبلمان دکوراسیون منزل با دور ریختنی ها!
با بطری های دور ریختنی گلدانی زیبا بسازید
۱۷ میز جلو مبلی متفاوت با وسایل دور ریختنی !

۹ راه حل های اقتصادی برای استفاده دوباره از وسایل دور ریختنی!
با بطری های اضافی آویزی خلاقانه بسازید

منبع: Houzz | مترجم: فاطمه افشاریان | تحریریه چیدانه

واتس‌اپ تلگرام

دیدگاه کاربران

ثبت دیدگاه